22 Септември, 2001 00:00 1 037 0

Моторни блянове на брега на Майн

  • citroёn-
  • bmw-
  • volvo-
  • jaguar-
  • toyota-
  • audi

На всеки две години един от най-оживените финансови, индустриални и търговски центрове на Германия - Франкфурт на Майн, отваря врати, за да посрещне най-добрите световни автопроизводители и техните почитатели. Забързаният ритъм на мегаполиса през септември се оживява допълнително от стотиците хиляди нови гости на града, дошли, за да посетят едно от петте най-престижни изложения на нови автомобили, концепткарове и революционни технологии в областта на автомобилостроенето. От 13 до 23 септември тази година в “голямата игра” отново се включиха над 1100 фирми-изложителки, като в лютата битка за престиж, слава и нови клиенти рамо до рамо се наредиха както световните грандове в бранша, така и компании, малко известни на широката публика. Достойно представяне направиха почти всички крупни европейски, азиатски и американски производители на удоволствия на четири колела. Безспорно още в първите дни на изложението

една от атракциите дойде от щанда на Citroёn

Citroёn C-Crosser
Наред с шикозната лимузина C5 и мъникът С3 французите удивиха почитателите с возило доста нетипично за досегашната история на концерна. Нестандартният колос носи названието C-Crosser и задачата му явно е да покаже как ще изглеждат в бъдеще SUV-моделите с емблемата на Citroёn. Интересни дизайнерски решения намират място и при външното и при вътрешното оформление на студията. Единствената цел, която ръководи създателите й пък е да се постигне максимално единство между практичност и комфорт, както и усещане за приключения и голяма доза свобода на пътя. Возилото е с доста по-големи параметри от общоприетите за европейско четириколесно, като при това местата за предните пасажери са разположени доста по-напред от нормалното, за да се увеличи пространството във вътрешността. Седалките са разположени на по-високо ниво и гарантират панорамна гледка за всички пътуващи. Удоволствието от пътуването с возилото се увеличава допълнително от стъкления покрив, който образува перфектна хармония с предното стъкло и цялостния стил на студията. С натискането само на един бутон пък задната част на покрива се прибира седалките се скриват в пода и собственикът на C-Crosser вече разполага с удобен и практичен пикап.

Тунинговано BMW отново спечели почитатели

BMW M3 Laguna Seca II
Известната тунингова фирма Hamann за пореден път доказа класата си на Франкфуртското автоизложение, представяйки на посетителите творението си Laguna Seca II. Суперболидът е с мощност 480 к.с. и е изработен на базата на BMW M3. Двигателят е V-образен Hamann с дванадесет цилиндъра и работен обем 6.1 литра. Максималният въртящ момент е 620 Нм. Спор­тис­тът се катапултира от 0 до 100 км/ч за нищожните 4.2 секунди и стрелката на скоростомера спира да лети нагоре при 312 км/ч. За да бъде гарантирано и спирането с немския бързак тунингованото Coupe разполага с подсилена спирачна система, като и отпред и отзад спирачките са дискови вентилирани, а накладките са алуминиеви. Разработено е и ново шаси, изцяло съобразено с теглото на шампиона. В областта на оптичното въздействие баварецът трупа максимален брой точки с вратите, които се отварят нагоре и леко настрани. Впечатлението се допълва от масивните гуми, подсказващи за агресивния му характер. Отпред те са 245/35 R 19, a отзад 275/30 ZR 19. Цената на ръчно изработваното возило пък ще бъде около 500 000 германски марки.

Изненадата от Севера дойде чрез шведите от Volvo

Volvo VCC II
Във Франкфурт амбициозните северняци официално представиха своята студия Volvo Concept Car II. Концепткарът е базиран на основните технически качества на модела S70, само че е събрал в себе си много по-силен спортен дух и излъчване. Шасито е модифицирано, а в оборудването присъства и електронно управляемо перманентно предаване между четирите колела. Двигателят пък осигурява култовите 300 к.с. Новите технологии намират място дори при украската на шведа. Цве­тът на боята всеки път се променя в зависимост от ъгъла на светлината. Впечатлението за идентичност се допълва от предния спойлер и допълнителните въздухозаборници, които освен всичко друго спомагат за постигането на перфектна аеродинамика. Деветнадесетцоловите магнезиеви джанти също постигат желания ефект. Гумите пък са съответно 245/35 ZR 19 отпред и отзад.
Задвижването при шведа идва от петцилиндров редови двигател с работен обем 2.5 литра и шестстепенна механична скоростна кутия. Максималният въртящ момент също е в прилични граници - 400 Нм. Студията е оборудвана освен това със системата DSTC (Dytnamic Stability and Traction Control), което допринася за максимална динамика и устойчивост на возилото дори при екстремни скорости. Явно е, че и този екземпляр с емблемата на Volvo ще доказва имиджа на сигурен, комфортен и безопасен автомобил.

Честта на британците отново бе защитена от Jaguar

Jaguar R-Coupe
Дизайнерите и конструкторите на легендарната компания за пореден път доказаха своята класа и финес, представяйки студията R-Coupe. Британците твърдят, че в дизайна и излъчването на новия островен шампион са въплътили стратегията си за развитието на бъдещите модели. Иначе външността на R-Coupe напълно отговаря на неговия нрав. Дори лаик в областта на шикозните автомобили веднага би разпознал фамилната принадлежност на возилото. Агресивната предница с типичната радиаторна решетка и задната част с четирите ауспуха говорят за наличието на висока доза адреналин в кръвта на англичанина. Интериорът на шампиона е в пълно съзвучие с външния му вид. Удобство, лукс и комфорт са ключовите елементи, които са използвани при обзавеждането. На волана е разположен покритият със сребро механизъм за превключване на скоростите, изцяло в стила на болдите от Формула 1. От компанията обещават новата им гордост да се появи в дилърската мрежа най-късно до началото на 2003 година.

За пореден път изгря и азиатската звезда на Toyota

Във Франкфурт японците показаха изцяло обновената Тoyota Corolla, която според фирменото ръководство трябва да им спечели едно от първите места по продажби в Европа. Не напразно шармантната външност на самурая е дело на дизайнерския център на компанията в Южна Франция. Всъщност новата Corolla ще се продва в четири различни модификации - хечбек с три и четири врати, седан и ван-версия, наречена Corolla Verso. Почитателите им пък ще могат да се сдобият с тях най-късно през лятото на 2002 година. Освен типичния за компанията лукс и качество при оборудването клиентите ще могат да си избират и измежду широка гама двигатели. Предлагат се три бензинови и два дизелови агрегата. При най-мощния работният обем е 1.8 литра и той осигурява мощност от 135 к.с. Изцяло новото окачване допринася за още по-безпроблемното и надежно управление на автомобила. Возилото ще се предлага с DVD-навигационна система и климатик в серийното оборудване.

Немците от Audi продължават уверено да крачат към върха

Audi Avantissimo
В безспорен хит на тазгодишното изложение във Франкфурт се превърна суперлуксозният автомобил с емблемата на Audi, носещ названието Avantissimo. Дъл­гата 5.06 метра лимузина определено трябва да се превърне в най-силния коз на компанията за навлизането и в сегмента на возилата, запазени само за тузари. Дизайнът на студията е про­дължение на шестващите вече няколко години повели в Инголщад. Агресивните форми, мощните калници и внушителните гуми са само част от типичните белези. Изцяло ново е обаче оформлението във вътрешността на автомобила. “Нежните”, заоблени елементи силно контрастират с еквивалентите си при сегашното А8. При Аvantassimo в още по-голяма степен се залага на прецизните материали и новите информационни технологии. Освен това при новака централно място заема мулти-медийната система, която освен всичко друго може да “командва” най-важните системи по ходовата част и в областта на навигацията. Луксозният концепткар е оборудван с V-образен осемцилиндров агрегат с работен обем 4.2 литра. Той осигурява 430 конски сили. Avan­tis­simo разполага и със задължителното вече за този клас возила перманентно предаване на четирите колела.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА