15 Септември, 2001 00:00 1 930 0

Ерата на Kawasaki

  • kawasaki-
  • zx-12r-
  • zx-9r-
  • zx-6r

През годините на своето съществуване японците от Kawasaki си извоюваха доста приличен имидж. Двуколесните слезли от конвейерите на азиатския гигант се продаваха добре на пазара, още повече че те отлично съчетаваха оптималното съотношение между цена и качество. С два от последните си модели обаче - ZX-9R и ZX-12R самураите направиха силно отстъпление от позициите, отвоювани от конкурентите в продължение на години. Въпреки нестандартните технически и дизайнерски решения двете нинджи не успяха да спечелят сърцата на клиентите, а периодът на тяхното съществуване разкриваше нови и нови слабости в изработката. Ако има обаче нещо, с което японците могат да се похвалят, то това е, че те не се обезкуражават лесно и търсят нови пътища към успеха. Доказателство за това твърдение е намерението на фирменото ръководство да превърне 2002 година в “ерата на Кawasaki”. Азиатците предвиждат да очароват почитателите си през идната година с изцяло обновени три модела - ZX-12R, ZX-9R и ZX-6R.

Безспорният лидер на семейството Kawasaki ZX-12R вече разполага със 140 промени

в дизайна, конструкцията и двигателя си. Сред основните са обаче нарасналата максимална мощност от 178 на 190 конски сили, подобренията при работата на коляновия вал, както и тези при момента на запалването. Изцяло нов е съединителят използван в оборудването на расовото двуколесно. За подобряването на динамиката и сигурността при управлението на мотоциклета трябва да се погрижи новата телескопична вилка и по-лекият амортисьор. По-високото защитно стъкло и неговият обновен дизайн са надеждна преграда срещу насрещния вятър, който създаваше проблем на собствениците на стария ZX-12R. Почитателите на новака ще могат да му се наслаждават в три цвята - черен, син или червен.

При суперспортиста ZX-9R oсновно се залага на промени в окачването.

Основното обновление се наложи, след като на пътя се оказа, че бързакът при спиране има сериозни проблеми със стабилността. Конструкторите от азиатския концерн са убеденни, че при наследника тези недостатъци са отстранени. Рамката е много по-стабилна, изменено е и окачването на двигателя. В оборудването също така е използван и нов амортисьор, който освен, че гарантира надеждност и сигурност, придава и много по-силно спортно усещане на пътя. Външно телескопичната вилка остава непроменена, но и по нея японците правят промени, за да се избегне неприятното поднасяне и клатушкане при спиране, познато от предишния модел. Дизайнерските промени, внесени в задната част на двуколесното вече в много по-голяма степен разкриват спортните удоволствия, които той може да предложи на пътя. Комфортът при возене също е нараснал с новата седалка, използвана в оборудването. Изменения настъпват и в спирачните апарати отпред и отзад. При тях броят на цилиндрите е намален от шест на четири, което също допринася за цялостното олекотяване на спортиста.


С най-малко изменения остава дребосъкът ZX-6R.

Новото при най-малкия самурай е, че при него работният обем нараства от 599 на 636 кубически сантиметра. На това се дължи и по-добрата тяга на двигателя при ниски и средни обороти. При този модел също е преработена вилката. Двуколесното ще се предлага на клиентите в три цвята - червен, зелен и сребрист.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА