Last news in Fakti

15 Септември, 2001 00:00 1 882 0

Положение: семеен

  • hyundai-
  • matrix

След апокалиптичните събития от началото на седмицата светът вече няма да е същият. За автомобилистите също ще се променят много неща. Цената на горивата ще е само едно от тях.

В открития от Renault Scenic клас на компактните ванове промените са не по-малки. Напоследък всеки производител се стреми да открадне колкото се може по-голяма част от този сегмент. Барабар с големите натам се насочи и Hyundai с най-новото си изобретение, наречено Matrix - все едно дали на култовия филм или на математическото понятие.
Всъщност първоначалният замисъл за името на малкия ван бе FC, което идва от Family Concept. Така или иначе от тази пролет моделът се продава като Matrix, също и у нас.

Основната му цел е да завладее поне шест процента от европейския пазар в класа. Амбициозната задача е поставена на добри основи. Последните успехи на Hyundai дадоха финансовата предпоставка. Това пък осигури средства за наемането на виден италиански дизайнер за скициране на формите - Pininfarina.
За по-голямата част от европейската публика обаче, физиономията на Matrix ще си остане по корейски позната. Ванът е конструиран на базата на новото поколение на Elantra. Въп­реки това, външните габарити остават по-скоро скромни. Дължината на Matrix едва надхвърля четирите метра.

Като следствие от това вътрешните размери не са особено големи. Мястото е напълно достатъчно за четирима пасажери, но става тясно ако семейството е петчленно. Концепцията на този вид возила предполага свобода над главите, което е така и тук. Единствените притеснения биха могли да възникнат около коленете.
Седалките са доста удобни, не на последно място защото са с истински европейски размери. Позицията на пасажерите е висока, в известна степен наподобяваща дървените кухненски столове, но дава добра видимост.
Противно на последните тенденции, заимствани от Scenic, тук задните три места не могат да бъдат демонтирани. Това донякъде ограничава функционалността на модела. Компенсация е потърсена във възможността за плъзгане на цялата задна седалка в хоризонтална посока - ход 20 сантиметра. Според нуждите си можете да изберете повече свобода за пасажерите отзад или по-голяма вместимост на багажното отделение.
Както може да се очаква, количеството на нишите и чекмеджетата за дребни вещи е огромно. Сравнително по-нова е идеята за поставяне на такива и под задните седалки, което ги прави идеално скривалище за скици на Пентагона, например.

Според последните модни течения арматурното табло е поставено в средата, гарантирайки максимален възпитателен ефект за подрастващото поколение, което винаги може да види точно с колко баща им надвишава допустимата скорост. Качеството на сглобката като цяло по автомобила е на доста високо ниво, което всъщност се очертава като тенденция в последните модели на Hyundai.

Возията на Matrix е по-скоро спортна. Окачването е сравнително твърдо, макар и не некомфортно. Това дава по-добра стабилност, но за съжаление изолацията не е особено добра и работата на амортисьорите достига в купето. Ефективността на спирачките е задоволителна, но изостава в сравнение с постиженията на западноевропейската и японска конкуренция.

Сравнително високите децибели се подпомагат и от мотора, който особено при високи обороти не е никак тих. Лошото е, че големите обороти не помагат на двигателя да демонстрира някаква впечатляваща динамика. По-скоро той остава муден във всяка ситуация. Ускорението и доускорението са съвсем скромни.

Плавната динамика по-никакъв начин не влияе особено много на разхода на гориво. Независимо в града или по магистралата Mat­rix 1.6 харчи не по-малко от своите директни конкуренти, не и кой знае колко повече.
По отношение на ценовото позициониране на нашия пазар традицията на марката е спазена. И този модел на Hyundai предлага едно от най-добрите съотношения цена/оборудване. За малко повече от 28 000 лева Matrix предлага екстри като четири еърбега, климатик и ABS.Иначе базовите цени започват от малко над 23 000 лева. Условията за закупуване на изплащане са сравнително добри, гаранцията е традиционна за азиатски производител - три години или 100 000 километра.

Ако трябва да резюмираме се оказва, че Matrix е един качествен компактен семеен автомобил, който притежава интересни решения по отношение на функционалността, но и пропуска някои наложили се елементи.
Единствено качествата на двигателя биха могли да възпрат първоначалния порив, но моделът и без друго не е предвиден за състезания по светофарите. Цената е това, което говори само в полза на Matrix и ще го наложи и на нашия пазар. А за тези, които са го избрали, светът така или иначе няма да е същият.

Петър Иванов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА