Last news in Fakti

1 Септември, 2001 00:00 2 779 0

French Open

  • peugeot-
  • eclipse-
  • 206 cc

завладяваща клиентаНай-късно на софийския автосалон тази година всеки е видял онова, чакано от доста време, чудо, което Peugeot сътвори в компактния автомобилен клас. Успешният малък модел 206 се появи и във вариант кабриолет.

Всъщност точното определение е именно купе-кабриолет, защото покривът на колата не е платнен, а ламаринен. Нищо ново, подобни автомобили има много, най-вече с американски произход. Всички те обаче имат един сериозен недостатък спрямо 206 cc. Металните им покриви трябва да бъдат демонтирани от водача ръчно, понякога дори да бъдат оставени в гаража.

При компактния красавец цялата процедура се извършва автоматично. Во­дачът отблокира две скоби в купето и натиска един бутон до скоростния лост - това е всичко. След около 20 секунди автомобилът е готов да събира погледите на минувачите.

Само преди няколко години на пазара се появи такава система за прибиране на металния покрив. Тогава погледите по пътищата събираше Mercedes SLK, чието “с покрив/без покрив”-шоу бе обявено за гениално, а колата стана герой в телевизионни реклами, дори Данчо Лечков не остана безразличен към нея.
Без да искаме да намалим заслугите на германската фирма към световното автомобилостроене трябва да отбележим, че фокусът с електрическото прибиране на твърдия покрив в багажника е измислен имен­но от Peugeot и то в началото на 30-те - да се знае. Тогава французите представят своя Eclipse с подобна конструкция, идеята за която възникнала у запален по автомобилите зъболекар.

Дебютът на 206 cc можеше да бъде и по-рано, но първоначално във френския концерн съществува несигурност дали подобен модел ще бъде приет добре от публиката. След сондиране на мненията на няколко автомобилни изложения с прототипа 20Є решението е взето. И по-добре иначе още дълго трябваше да чакаме преди някой да се осмели да пусне подобна система в по-достъпните класове - все пак не всеки може да си позволи SLK.

Както споменахме вече, базата за създаване на cc е дебютиралият преди това 206. При кабриолета обаче има леки промени. Каросерията е малко по-ниска, предното стъкло е наклонено повече назад, като играе защитна роля при преобръщане. Затова рамката му е толкова дебела, че понякога намалява видимостта в завои.

Тъй като сгънатият покрив се прибира в багажното отделение там не остава много място за сакове и куфари - 175 литра. На капака му са поствени две “релси”, чиято роля не е само декоративна. Колкото и грозно да звучи, на тях може да бъде закрепен допълнителен багажник при необходимост.

Самият капак се отваря в двете посоки. Откъм седалките, когато трябва да прибере покрива и откъм задния номер, когато трябва да се товари с багаж. Факт е, че когато покривът е свален и залепен за капака, последният се отваря с повече усилия.
Когато говорим за багаж възниква въпросът какво ще стане ако имаме чупливи предмети отзад, забравим за тях и натиснем бутона за прибиране на покрива? Отговорът е: нищо. Атрактивният фокус се осъществява само ако предпазната мрежа между багажа и капака е дръпната, в противен случай оставате във варианта ку­пе.

Това също не е лошо, защото освен че дизайнът е сполучлив и в тази поза, 206 cc е напълно пригоден за зимно каране. Именно това прави автомобилът толкова интересен, целогодишната експлоатация. Може би най-дразнещият недостатък на платнените кабриолети е малкият пластмасов заден прозорец. Тук всичко си е като в истински автомобил - широко стъкло, при това с нагревател.

Някои кабрио-специалисти твърдят, че истинският кабриолет се оценява при студено време. При 206 cc ниските температури не са особен проблем. Първо отваряте автомобила, което става съвсем тихо, след това включвате климатика (който е опция) и ще усетите затоплянето. Общо взето бихте могли да карате без каска и ръкавици дори при температури под 10 градуса.
Немалка за това е заслугата на полегатото предно стъкло, което много добре предпазва от насрещния вятър. В резултат бихте могли да оцелеете дори при максимална скорост с отворен покрив, но предимствата му се усещат достатъчно добре и при по-спокойно пълзене по магистралата.

В купето всичко е както при 206. Има разбира се някои дребни детайли, които подсказват, че това е по-специален автомобил - белите циферблати, например. Както и задните седалки. Те са толкова малки, че трудно биха приютили дори деца. Предните пък са много удобни и предлагат отлична странична опора. Единственият недостатък е, че ако водачът е с по-особени размери много трудно може да налучка идеалната позиция спрямо волана и педалите. Иначе всичко е сглобено прилежно, материалите са на добро, поне оптически, ниво.

Окачването на кабриолета е заимствано изцяло от 206. В пода обаче са направени някои усилвания, както и в рамката на предното стъкло. Това увеличава теглото на компактния лъв с допълнителни 130 килограма.
Возията е по-скоро мека. Ако отвореният покрив ви предразполага към по-спортно шофиране ще се изненадате колко добре се поглъщат пътните неравности. Като цяло стойката на шосето е стабилна, само с кански усилия бихте могли да предизвикате занасяне на по-острите завои.

Докато управлението също може да се определи като по-подходящо за спокойно шофиране, не така стоят нещата със скоростната кутия. Тя напълно би удовлетворила желанието за спортни изживявания. Ходовете на предавките са съвсем къси, превключването е прецизно и предизвиква онова характерно за спортните модели пукане.
Основната вина на динамиката на 206 cc разбира се е на двигателя. За сега купе-кабриолетът се предлага с два мотора - 1.6 и 2.0 литра. За препоръчване е по-мощната версия, макар тя да струва с около 4 500 лева повече.

С този мотор малкият автомобил се превръща в добър спортист. Резервите при изпреварване са сериозни, а поведението при потегляне на светофар е повече от задоволително. Е, едва ли ще надбягате SLK, но със сигурност ще можете да впечатлявате и с динамика, освен с дизайн.
За разхода на гориво не може да се каже, че поставя някакви рекорди в едната или другата посока - нито в града, нито при движение по магистралата. Заставайки на касата на бензиностанцията няма да ви сполетят никакви изненади - всеки двулитров мотор харчи толкова, а и cc не е от най-леките модели, въпреки размерите си.

Определено най-серизоният аргумент в полза на 206 cc е цената. Не че е на нивото на конвенционалното 206. Напротив, спрямо него cc си е направо скъп автомобил. Но от друга страна за подобна сума не бихте намерили кабриолет с твърд покрив, който освен това електрически се прибира или вади от багажника.

На нашия пазар алтернативи на 206 cc почти не съществуват. Ако все пак се спазарите с някой от вносителите за определен модел, знайте че по-ниска цена почти няма да намерите. За твърд покрив изобщо и дума не може да става.
По-скъпата модификация на 206 cc е с цена близо 36 000 лева. Оборудването обаче е на много високо ни­во, включващо почти всичко необходимо за ефективното показване на кабриолета по улиците - алуминиеви джанти и педали, кожен волан, CD. В областта на безопасността също няма пропуски - ABS, два еърбега, фарове за мъгла, имобилайзер.

Поради липсата на други подобни модели на нашия пазар директно сравнение за отношението цена/оборудване не може да има. Затова пък много лесно може да се види, че автомобилът притежава изключително висок фактор “удоволствие”. Освен това, никъде (с изключение на 206 cc) няма да получите два автомобила в един за тази цена. Нашата оценка може да бъде и е само една: браво Peugeot.

Петър Иванов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА