Last news in Fakti

25 Август, 2001 00:00 2 124 0

Окото на урагана

  • mercedes-
  • sl 500

През тази година се навършва едно столетие от момента, в който първото возило с емблемата на Mercedes слиза от конвейра. По този повод от централата на концерна в Щутгарт явно са решили да покажат мускули повече от всякога. След представянето на новата E-Klasse, дойде времето за срещи и с бързака от голямата фамилия - SL. Ураганният автомобил е издържан изцяло в традициите на своите предшественици, но само на пръв поглед. Иначе под типичния Mer­cedes-дизайн се крие истинска техническа лаборатория, която разкрива нови хоризонти пред стилния двуместен роудстър.

Външното оформление на новака е типично в стила на производителите. Линиите на возилото излъчват силно спортно усещане и неповторима динамика. По-запознатите пък не могат да не открият и учудващо голяма прилика с “праотеца” от 1954 година, който поставя началото на моделния ред. Фаровете, както и досега остават четири, с кръгла форма. Измененото им разположение обаче допринася за още по-динамичния външен вид на спортиста.

По-суетните клиенти и сега ще има с какво да обират овациите. Само за 16 секунди, изработеният от алуминий покрив се прибира или излиза от багажника на скоростното возило. В единия случай собственикът на луксозното возило разполага с истински расов роудстър, в другия с елегантно купе.

Кожа, алуминий и хром са основните материали в интериора

Вместимостта на багажника е 235 литра, когато покривът е прибран. Иначе се отваря и допълнително пространство в специална кутия и общата вместимост нараства на 317 литра.
Истинската революция настъпва обаче, когато се погледне техническото оборудване на щутгартския шампион.

Безспорен фаворит при SL 500 е електрохидравличната спирачна система Sensotronic Brake Control (SBS). Тя е вързана в комплект със стабилизиращата програма ESP и активно регулируемото окачване АBC (Activ Body Control), като по този начин се ограничва до минимум занасянето на каросерията при завои или рязко спиране. Едно от основните качества на SBS e, че осигурява пълно единство между водача и автомобила, при това по електронен път. Системата разпознава рязкото отпускане на педала на газта и натиска върху спирачката като извънредна ситуация и веднага с по­мо­щ­та на специален нагнетател по­­ви­шава налягането в спи­рачната система. Тестовете доказват, че с помощта на SBS спирачният път в екстремни условия се съ­кращава няколко пъти.

Като цяло в областта на сигурността SL 500 поставя нови стандарти, които конкуренцията едва ли скоро ще успее да достигне. Основно ще се разчита на SBS, ABC, ESP или спирачен асистент, както и на специалната конструкция на купето. Не по-малко защити са включени и във вътрешността на возилото. Двамата пътуващи ще разполагат с двустепенни еърбегове, съв­сем новите в технологично отношение Head-Tho­rax странични въздушни възглавници, както и специални седалки с повишена защита. Облегалките за глава са вече с вградени сензори.

Откъм лукс в купето тузарите няма да останат излъгани. Елегантна кожа в червен цвят и скъпи материали са визитната картичка на интериора. Таблото свети в изискан син цвят. Всички копчета и лостчета по мултифункционалния волан са осветени.

Спринтьорът засега е оборудван с V-образен двигател с 8 цилиндъра и работен обем 4966 куб.см. Мощността е 306 к.с., а максималният въртящ мо­мент достига 460 Нм. Стрелката на скоростомера спира да се движи нагоре при 250 км/ч. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 6.3 сек. В оборудването място намира и петстепенна автоматична скоростна кутия. Цената пък срещу, която феновете на SL 500 ще могат да се сдобият с него, е 185 000 DM.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА