Допреди няколко години всеки американски автомобил, слязъл от конвейра трябваше да се подчинява на няколко основни правила. Сред “златните” постулати особено актуален беше и този, че колкото по-голямо е возилото и колкото по-мощен двигател има то, толкова по-добре. Така на практика европейските параметри на четириколесните удоволствия си оставаха истински кошмар за обичащите простора янки. През тази година обаче от Cadillac са се заели с нелеката задача да обяснят, че при по-младото поколение вече триумфират други предпочитания. Таранът на производителите от General Motors носи названието Catera CTS и трябва да се появи в дилърската мрежа през 2002-2003 година.
Чувайки да се говори за Cadillac някои отново биха направили асоциации с огромно купе, доста “нежно” окачване и ненаситен осемцилиндров двигател. Хората, които си мислят така обаче, явно не са запознати с новите тенденции и насоки на развитие на компанията. От там определено заявяват намерение за още по-значими успехи, а те трябва да дойдат с помощта на немските роднини от Opel. В действителност става така, че новата спортна лимузина Cadillac Catera CTS всъщност представлява видоизменено копие на очакваната през 2003 година Opel Omega. Идеята на американците с това е до мастодонти като Seville и DeVille да се нареди още един автомобил, насочен към сърцата на по-младите купувачи.
При Catera CTS янките се завръщат към позабравеното за известно време задвижване на задните колела. Купето пък е издържано изцяло в стила на европейските повели. Параметрите и външният дизайн са пълно отражение на нормите и стандартите в Стария свят. Това според специалистите от GM ще им позволи да се прицелят в основни конкуренти като BMW и Mercedes. С дължина от 4.85 метра обаче Catera все пак остава малко по-”внущителна” като габарати от BMW 5 например, което свидетелства, че на традицията не може да се изневери напълно.
Дизайнът на новия отличник в голяма степен е повлиян от двата концепткара на Cadillac - Evoq от 1999 г. и Imaj от 2000 г. Очаква се тези нови тенденции във външното офрмление на возилата да се запазят и при следващите модели с емблемата на компанията.
За оборудване под предния капак на возилото клиентите ще могат да избират измежду два варианта. Единият двигател е с работен обем 3.2 литра и осигурява мощност от 218 конски сили. За любителите на по-икономичните агрегати ще се предлага и агрегат, при когото работният обем е 2.6 литра, а максималната мощност 185 к.с. Що се отнася до избора за скоростна кутия Cadillac скъсва с почти двадесетгодишна традиция. За пръв път като оборудване и за двата агрегата ще се предлага петстепенна механична скоростна кутия. Впечатленията от направените тестове показват, че скоростите при нея се превключват толкова безпроблемно и удобно, колкото трябва да се очаква при една първокласна спортна лимузина. За по-мързеливите шофьори пък ще се предлага и петстепенна автоматична скоростна кутия.
Прецизното управление на автомобила би задоволило и най-претенциозните клиенти. Воланът реагира и на най-малката промяна в курса на движение. Звукът на двигателя е повече от впечатляващ за неговите параметри. Окачването напълно отговаря на изискванията на возило със силно изразен спортен дух.
Спирачките захапват добре, но без да са твърди и това да води до смущаващото усещане за повишена близост с предното стъкло. И в тази област явно Catera CTS няма желание да отстъпи на жестоката конкуренция на необятния американски пазар. Дали пък амбициозните планове на специалистите от General Motors ще се увенчаят с успех, ще покаже единствено времето.
За изключителното положение на автомобила трябва да се погрижи и неговата немска кръв. На германците принадлежи изработката на шасито, модифицирането на 3.2-литровия двигател и изборът на окачване. В обозримо бъдеще специалистите от Opel се надяват върху базата на сегашната Catera да създадат комби-версия с перманентно предваване на четирите колела, а също така и луксозен всъдеход.
Станислав Гавазов
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА