Last news in Fakti

25 Август, 2001 00:00 1 286 0

Американецът с немска кръв

  • cadillac-
  • cadillac catera cts-
  • catera cts

Допреди няколко години всеки американски автомобил, слязъл от конвейра трябваше да се подчинява на няколко основни правила. Сред “златните” постулати особено актуален беше и този, че колкото по-голямо е возилото и колкото по-мощен двигател има то, толкова по-добре. Така на практика европейските параметри на четириколесните удоволствия си оставаха истински кошмар за обичащите простора янки. През тази година обаче от Cadillac са се заели с нелеката задача да обяснят, че при по-младото поколение вече триумфират други предпочитания. Таранът на производителите от General Mo­tors носи названието Catera CTS и трябва да се появи в дилърската мрежа през 2002-2003 година.

Чувайки да се говори за Cadillac някои отново биха направили асоциации с огромно купе, доста “нежно” окачване и ненаситен осемцилиндров двигател. Хората, които си мислят така обаче, явно не са запознати с новите тенденции и насоки на развитие на компанията. От там определено заявяват намерение за още по-значими успехи, а те трябва да дойдат с помощта на немските роднини от Opel. В действителност става така, че новата спортна лимузина Cadillac Catera CTS всъщност представлява видоизменено копие на очакваната през 2003 година Opel Omega. Идеята на американците с това е до мастодонти като Seville и DeVille да се нареди още един автомобил, насочен към сърцата на по-младите купувачи.

При Catera CTS янките се завръщат към позабравеното за известно време задвижване на задните колела. Купето пък е издържано изцяло в стила на европейските повели. Параметрите и външният дизайн са пълно отражение на нормите и стандартите в Стария свят. Това според специалистите от GM ще им позволи да се прицелят в основни конкуренти като BMW и Mercedes. С дължина от 4.85 метра обаче Catera все пак остава малко по-”внущителна” като габарати от BMW 5 например, което свидетелства, че на традицията не може да се изневери напълно.

Дизайнът на новия отличник в голяма степен е повлиян от двата концепткара на Cadillac - Evoq от 1999 г. и Imaj от 2000 г. Очаква се тези нови тенденции във външното офрмление на возилата да се запазят и при следващите модели с емблемата на компанията.

За оборудване под предния капак на возилото клиентите ще могат да избират измежду два варианта. Единият двигател е с работен обем 3.2 литра и осигурява мощност от 218 конски сили. За любителите на по-икономичните агрегати ще се предлага и агрегат, при когото работният обем е 2.6 литра, а ма­к­­си­мал­ната мощност 185 к.с. Що се отнася до избора за скоростна кутия Ca­dillac скъсва с поч­ти двадесетгодишна традиция. За пръв път като оборудване и за двата агрегата ще се предлага петстепенна механична скоростна кутия. Впечатленията от направените тестове показват, че скоростите при нея се превключват толкова безпроблемно и удобно, колкото трябва да се очаква при една първокласна спортна лимузина. За по-мързеливите шофьори пък ще се предлага и петстепенна автоматична скоростна кутия.

Прецизното управление на автомобила би задоволило и най-претенциозните клиенти. Воланът реагира и на най-малката промяна в курса на движение. Звукът на двигателя е повече от впечатляващ за неговите параметри. Окачването напълно отговаря на изискванията на возило със силно изразен спортен дух.

Спирачките захапват добре, но без да са твърди и това да води до смущаващото усещане за повишена близост с предното стъкло. И в тази област явно Catera CTS няма желание да отстъпи на жестоката конкуренция на необятния американски пазар. Дали пък амбициозните планове на специалистите от General Motors ще се увенчаят с успех, ще покаже единствено времето.

За изключителното положение на автомобила трябва да се погрижи и неговата немска кръв. На германците принадлежи изработката на шасито, модифицирането на 3.2-литровия двигател и изборът на окачване. В обозримо бъдеще специалистите от Opel се надяват върху базата на сегашната Catera да създадат комби-версия с перманентно предваване на четирите колела, а също така и луксозен всъдеход.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА