Този автомобил притежава такива габарити, че човек може да изрецитира пълното му название поне два пъти докато стигне от шофьорското място до багажника. Cadillac Fleetwood Brougham Limousine O''Gara-Hess & Eisenhardt спокойно може да прозвучи като име на благородник от стара европейска династия с френско-британско-германско потекло, въпреки че стоманената грамада няма нищо общо със Стария свят. През 90-те точно такъв модел превозваше и бдеше над живота на най-могъщата особа на света - американския президент.
За да се възползва максимално от това височайше признание, "придворният майстор на карети" за Белия дом O''Gara-Hess & Eisenhardt още тогава включи в каталога си "президентския тунинг пакет", макар че всеки здравомислещ човек би подложил
на съмнение идентичността между предлаганите на цивилни бронирани лимузини и оригинала. Трудно е да се приеме дори, че автомобилът на Буш и Клинтън някога ще разкрие всички свои тайни. За някои от тях обаче може да се съди по "стандартното" изпълнение за частни купувачи.
Cadillac Fleetwood Brougham Limousine O''Gara-Hess & Eisenhardt съвсем не е най-дългата или най-луксозна стреч-лимузина, която светът е виждал. С по-внушителен транспорт разполага всеки втори полуграмотен тексаски милионер, открил нефт в ранчото си. Серийният Cadillac Fleetwood е удължен със 114 см и ако се изключат някои допълнителни декоративни елементи с това външните промени сe изчерпват напълно.
Зад петсантиметровата броня обаче се крият доста повече инзенади. Както е прието за лимузина, местата на водача и пътника до него са отделени от салона от стъклена подвижна преграда. Автомобилът е брониран по стандартите на най-високия клас защита В7 и безпроблемно устоява на изстрели от автомат Калашников с куршуми с изместен център на тежестта. Списъкът с подсилените елементи по каросерията заема почти две страници. Всички стъкла разполагат със специално покритие от поливъглероди, което предпазва салона от проникване на осколки при евентуален взрив. Дебелината на прозорците на шофьорския отсек е 50 мм, а на пътническия - 53 мм. Въпреки това всички стъкла са електрически и не се различават по форма от оригиналните. За степента на защита напомнят само дебелината им и никелираният стоманен кант, с който са обрамчени.
Във всички врати, зад облегалката на дивана в пътническия отсек и по продължение на целия борд на Cadillac-а са разположени стоманени брони с дебелина 7.8 мм. На фона на тях защитата на тавана изглежда направо смешна - едва 3.2 мм. Подът също е брониран и издържа взрив от граната М67. Дори преградата между салона и шофьорското място е с дебелина 18 мм.
От подобренията масата на и без друго внушителния автомобил е нараснала неимоверно и специалистите от O''Gara-Hess & Eisenhardt са се принудили да поработят и над доста други възли. Под предния капак се кипри обичайният V8, но с работен обем 7.4 литра. Конструкцията му не се е променила съществено от 60-те години, само колосалният ресурс и надеждност са били увеличени още повече. За мощността му не се съобщават официални цифри, но повечето специалисти я оценяват на около 300 к.с. Значително преработени са окачването, което е получило пакет "heavy duty", и спирачките. Двигателният отсек разполага с автономна противопожарна система, а всички ключови възли, проводи и окабеляване са подсилени и имат дублиращи байпаси.
Изброените дотук промени далеч не обхващат целия пакет, предлаган от O''Gara-Hess & Eisenhardt. Компанията съществува от 1876 г., когато започва производството на карети. Първият брониран автомобил с тази марка е създаден през 1942 г., а седем години по-късно фирмата получава и поръчка от Белия дом за изработка на лимузина за президента Труман. Оттогава насам тя е официален доставчик на подобни возила за правителстовото на САЩ.
Димитър Димитров
[email protected]
25 Август, 2001 00:00 1 801 2
Цялото президентско достойнство
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 kon4o
00:00 19.07.2010
2 Гостилничаря
21:22 24.11.2019