Все още съществуват автомобилни марки, които не се нуждаят от представяне. Сред амбизиозните грандове в челните места определено се нареждат и шикозните представители на тузарската компания Maserati. За десетилетното си съществуване италианците бързо си извоюваха имиджа на производители на луксозни, висококачествени спортни возила. Притежаването на подобен автомобил гарантираше не само удоволствие за собственика му, а и разкриваше определен аристократичен вкус и високо обществено положение. Освен всичко друго южняците много бързо схванаха и пазарната максима, че имидж и клиенти се задържат само ако на последните се предлагат нови и по-атрактивни възможности. Отражение на зрялата фирмена политика е и новото Maserati Spyder GT. Возилото е носител на всички качества, присъщи на италианската визия при направата на чистокръвен роудстър. Издължената и елегантна предница, силно скосеното предно стъкло, максималната аеродинамика и отличната стабилност на пътя са категорично доказателство в подкрепа на горното твърдение.
Дебютантът по-подобие на доста от “родените” напоследък возила силно напомня с външността си на цяла плеяда известни модели от 50-те и 60-те години на миналия век. Същевременно с това той нанесе и силен удар на жестоките конкуренти. Благодарение на него Alfa Romeo и Lancia вече нямат думата при спортните возила, а Mercedes, Porsche и Jaguar вече се сдобиха с нов могъщ съперник. Най-малко поради факта, че щурмовакът ще бъде произвеждан в едва 2000 екземпляра годишно. Явно създателите му са решили да акцентират силно на неговата идентичност и изключителност.
В действителност италианецът е с богат генофонд, защото съчетава в себе си типичната конструкция на Maserati, обогатена с техническо ноу-хау от другия италиански гранд Ferrari. Като “подарък” от тях Spyder GТ е получил V-образния си осемцилиндров двигател.
В областта на дизайна някои търсят прилика с предшественика 3200 GT, съчетана с нестандартни решения в задната част на возилото. Специалистите пък дават едно по-простичко обяснение. Това всъщност е първият Ferrari-Maserati автомобил. Цялостната перфектна хармония на външните линии и форми напълно отговаря на репутацията на създателите.
Под предния капак на аристократичния шампион работи агрегат с работен обем 4.2 литра, който осигурява
доста силни забавления на пътя. Мощността му възлиза на “скромните” 390 конски сили при 7000 оборота/мин. От максималния въртящ момент пък биха били доволни и най-претенциозните тузари - 451 Нм при 4500 об./мин.
Успехите в миналото при състезанията от Формула 1 намират израз в специфичната изработка на скоростната кутия. Тя е шестстепенна и скоростите при нея се превключват по същия начин както тези при болида на Култард например.От компанията очакват това нововъведение бързо да допадне на изисканите им, но и много капризни клиенти. Всъщност подобен разкош шества в цялостния интериор на автомобила. Информационните дисплеи са очарователни почти толкова, колкото е Венеция нощем, а бордовия компютър е малко по-умен от нечии офис-версии. Множеството копчета, разположени по цялото арматурно табло и волана също предлагат добри възможности за убиване на времето. Разбира се за онези, на които им стиска да го правят при положением, че управляваната от тях кола лети с 283 км/ч. Автомобилът остава със задно предаване. Конструкторите са избрали и подходящия размер гуми. Отпред те залагат на 235/40 R 18, а отзад като най-приемливи се очертават 265/35 R 18.
При новото Maserati двигателят е “подарък” от Ferrari
Първите екземпляри от шикозната студия се очаква да се появят в дилърската мрежа през есента на тази година. Дотогава пък отличникът вече ще е направил своя първи официален дебют на престижното автоизложение в германския град Франкфурт. След това единствената условност, разделяща Maserati Spyder GT от неговите почитатели ще бъде цената от от 210 000 германски марки.
Станислав Гавазов
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА