18 Август, 2001 00:00 1 201 0

Италианският владетел на пътя

  • maserati-
  • maserati spyder gt

Все още съществуват автомобилни марки, които не се нуждаят от представяне. Сред амбизиозните грандове в челните места определено се нареждат и шикозните представители на тузарската компания Maserati. За десетилетното си съществуване италианците бър­зо си извоюваха имиджа на производители на луксозни, висококачествени спортни возила. Притежаването на подобен автомобил гарантираше не само удоволствие за собственика му, а и разкриваше определен аристократичен вкус и високо обществено положение. Освен всичко друго южняците много бързо схванаха и пазарната максима, че имидж и клиенти се задържат само ако на последните се предлагат нови и по-атрактивни възможности. Отражение на зрялата фирмена политика е и новото Maserati Spyder GT. Возилото е носител на всички качества, присъщи на италианската визия при направата на чистокръвен роудстър. Издължената и елегантна предница, силно скосеното предно стъкло, максималната аеродинамика и отличната стабилност на пътя са категорично доказателство в подкрепа на горното твърдение.

Дебютантът по-подобие на доста от “родените” напоследък возила силно напомня с външността си на цяла плеяда известни модели от 50-те и 60-те години на миналия век. Същевременно с това той нанесе и силен удар на жестоките конкуренти. Благодарение на него Alfa Romeo и Lancia вече нямат думата при спортните возила, а Mercedes, Porsche и Jaguar вече се сдобиха с нов могъщ съперник. Най-малко поради факта, че щурмовакът ще бъде произвеждан в едва 2000 екземпляра годишно. Явно създателите му са решили да акцентират силно на неговата идентичност и изключителност.

В действителност италианецът е с богат генофонд, защото съчетава в себе си типичната конструкция на Maserati, обогатена с техническо ноу-хау от другия италиански гранд Ferrari. Като “подарък” от тях Spyder GТ е получил V-образния си осемцилиндров двигател.

В областта на дизайна някои търсят прилика с предшественика 3200 GT, съчетана с нестандартни решения в задната част на возилото. Специалистите пък дават едно по-простичко обяснение. Това всъщност е първият Ferrari-Maserati автомобил. Цялостната перфектна хармония на външните линии и форми напълно отговаря на репутацията на създателите.
Под предния капак на аристократичния шампион работи агрегат с работен обем 4.2 литра, който осигурява

доста силни забавления на пътя. Мощността му възлиза на “скромните” 390 конски сили при 7000 оборота/мин. От максималния въртящ момент пък биха били доволни и най-претенциозните тузари - 451 Нм при 4500 об./мин.

Успехите в миналото при състезанията от Формула 1 намират израз в специфичната изработка на скоростната кутия. Тя е шестстепенна и скоростите при нея се превключват по същия начин както тези при болида на Култард например.От компанията очакват това нововъведение бързо да допадне на изисканите им, но и много капризни клиенти. Всъщност подобен разкош шества в цялостния интериор на автомобила. Информационните дисплеи са очарователни почти толкова, колкото е Венеция нощем, а бордовия компютър е малко по-умен от нечии офис-версии. Множеството копчета, разположени по цялото арматурно табло и волана също предлагат добри възможности за убиване на времето. Разбира се за онези, на които им стиска да го правят при положением, че управляваната от тях кола лети с 283 км/ч. Автомобилът остава със задно предаване. Конструкторите са избрали и подходящия размер гуми. Отпред те залагат на 235/40 R 18, а отзад като най-приемливи се очертават 265/35 R 18.

При новото Maserati двигателят е “подарък” от Ferrari

Първите екземпляри от шикозната студия се очаква да се появят в дилърската мрежа през есента на тази година. Дотогава пък отличникът вече ще е направил своя първи официален дебют на престижното автоизложение в германския град Франкфурт. След това единствената условност, разделяща Maserati Spyder GT от неговите почитатели ще бъде цената от от 210 000 германски марки.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА