28 Юли, 2001 00:00 2 638 7

Малката перла на Юга

  • lancia-
  • nea-
  • lancia nea

Когато вечер, седейки си по на една бира с приятели, се отвори дума за страна като Италия, всеки има какво да каже. Отличниците по география в гимназията ще й направят реклама с горещите плажове, неспирната веселба и краткото работно време. Политически просветените в агитката пък веднага ще контрират последното, давайки пример с неуморния, леко оплешивял милионер със строг поглед Силвио Берлускони. Онези обаче, които се имат за душата на всяка мъжка компания, ще надцакат и двата отбора взети заедно, повдигайки темата за скорости и шикозни возила. Успехът е гарантиран, защото красивите италиански автомобили са сред основните предимства на дългата визитна картичка на южняшката страна. Хубавото е и това, че производителите в родината на Колизеума не спират да поднасят материал за приказки.

Едно от поредните творения на италианците принадлежи на Lancia и носи названието Nea. Малката чаровница не може да се похвали с гигантски размери, но пък за сметка на това е събрала в себе си почти толкова електроника, колкото има и в свръхзвуков изтребител. При разработването на концепткарът от компанията обявиха, че е настъпило вече златно време за разсеяните и пишман-шофьорите. Дребосъкът Nea, благодарение на вградения електронен мениджър, компенсира в голяма степен липсата на компетентност от страна на водача. Не напразно от ръководството на италианската компания обявиха, че водещата идея при създаването на нестандартната кола е “Benessere a bordo”. Tова разбира се няма нищо общо с трансформацията, която би направил полуграмотен в областта на италианския нашенец, а означава “Комфорт зад волана”. И изглежда, че римляните наистина са го постигнали.

Първото неоценимо преимущество на Nea е, че ще спести много нерви, най-вече на деловите жени. Никога повече те няма да бъдат пробождани от жестоката мисъл “дали я заключих?”, поглеждайки към любимата кола от втория етаж на офиса. Новото, дълго 4.10 метра возило остава с изцяло потъмнени стъкла, когато е в покой и добре обезопасено. Приближи ли се обаче неговият собственик с насочена електронна карта, която “активира”возилото, стъклата започват веднага да изсветляват. Революционните технологии обаче отиват и много по-далеч. При натиск на страничната колонка се отварят вратите, а шофьорската седалка любезно се накланя навън, за да улесни достъпа до нея. Ако пък очаквате повече пасажери, може да зададете тази функция и на останалите места за сядане чрез Интернет или още по-просто през мобилния телефон... По аналогичен начин се задава предварително и желаната температура в купето.

След като вече човек се е настанил в гостоприемния автомобил, трябва и да го стартира. Това става чрез директен натиск върху монтирания Touch-Screen-Monitor (желаните опции се задават чрез натиск върху менюто на екрана). Преди обаче возилото да започне движението си за около секунда време радарът отпред, задната и страничните камери проверяват, дали няма препятствие в опасна близост, което да доведе до сблъсък. Още по-хубавото е, че тази система за контрол остава активна и по време на движението. Тогава ако разстоянието до предния автомобил е трагично малко или се задава опасна хала отстрани или отзад, системата не само предупреждава водача своевременно, а започва и да му помага.

Перфектното поведение на пътя на Nea дори и при екстремни ситуации става възможно, благодарение на ново поколение електронно-свързваща система. Тя обединява в себе си контрола на всички основни елементи на автомобила - ходова част, двигател, спирачки, скоростна кутия. Ползата от нея е, че възможността от човешка грешка се свежда до минимум. Така например при днешното поколение автомобили връзката между волана и предните колела най-често е чисто механична. Това на практика при остри маневри почти винаги води до разминаване между желан резултат и реален ефект. Новата електронна система при Nea слага край на всички колебания. При рязка маневра електронните датчици сами регулират стабилността на возилото и предотвратяват по-нататъшни изненади.

Освен за пасивната и активна защита на пасажерите Lancia Nea мисли и за техните комфорт и развлечения по време на пътуването. Така например возилото е оборудвано със стереопакет, който разполага с възможност за прослушване на МР3. По този начин се избягва досадното мъкнене на десетина любими CD-та при продължителни пътувания. Останалите глезотии във вътрешността на автомобила са представени от DVD-Player, вградена мобилна комуникация и Интернет-достъп.

Интересното при Nеа е и това, че навигационната система работи чрез директно получаване на информацията от Интернет. Конвенционалният метод за работа на системата със СD е изоставен от конструкторите.
Всичко това в съчетание с добрия дизайн пък предполага, че някоя вечер може и да не се приберете вкъщи. Ако случайно жена ви попита защо, просто є кажете, че се изнасяте в колата...

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 forca italy

    7 3 Отговор
    e tova e nai tehni4eskata nacia bravo

    Коментиран от #6

  • 2 forca italy

    8 3 Отговор
    nabiite si go v malkite si glavi tapi fen4eta na nemskite drangeli ko4ini i taka natatak
  • 3 Audi

    3 1 Отговор
    Dai na jabarin jici i ela ta glei kvo vruzva,a posle "6to kato vklu4a miga4a mi raboti klimatika?!?" Nemskite koli sa mnogo po-ka4estveni ot italqnskite bangii
  • 4 Top Gear

    2 1 Отговор
    Хахахах много точен коментар Audi ! Ей forca жабоман такъв стига си се занимавал с това да възхваляваш тея кошари. Тази електроника може да си я заврете отзад, защото най-важното нещо в колата е самият водач. Нямам нужда някаква проста купчина ламарини да ми казва какво да правя защото така е програмирана. Но щом като на тебе ти харесват такива купи си една може ако е със женски глас и приятелка да ти стане пък туко виж по дългите пътища и часовете разговори прекарани с нея може и да ти пусне ..... знае ли се !
  • 5 Anonymous.

    2 1 Отговор
    a we nenzma pa otkoga nemcite sa bili silni v elektronikata osobeno bosch kat q vida taq mark ai lo6o mi stava da si pravat tama borma6ini flexove ama koli da oborudvat e baq sram za tqh i teq nemski ko4ini det mi gi falite s kakvo moje da gi istaknete we ta s zdravi dvigateli li ta s skorosti li :))))))) ta s lamarini li
  • 6 po4eto

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "forca italy":

    На мене тая кола не ми харесва-това по темата,колкото до коментара на "italy" технически нации са Германия и Япония и няколко др., но точно Италия...-не бих казал,айде със здраве :)
  • 7 фжрр

    0 0 Отговор
    Тия с 20 годишните немски кашони направо да се скрият че сте смешни комплексарчета с колите на бащите си .