Last news in Fakti

7 Юли, 2001 00:00 702 0

Squire

  • squire-
  • skimpy

В годините преди Втората световна война много фирмички, които се занимават с производство на автомобили се опитват да се противопоставят на големите концерни. Повечето не успяват да се задържат на повърхността, но творенията на някои от тях заслужават внимание. Компанията, която е тема на този разказ е просъществувала само две години, но нейните возила остават в автомобилната история като надежни и луксозни спортни машини.
Става дума за автомобилите с марка Squire. Малцина са тези, които знаят, че именно тази почти неизвестна днес компания в миналото е имала репутацията на един от най-добрите производители на британски състезателни возила.

Това естествено е било доста за кратко и става факт благодарение на амбициозния инженер Ейдриан Скуайър.
Още от ранна юношеска възраст Ейдриан се увлича по автомобилите. Мечтата му е да конструира собствен спортен автомобил. Това става възможно благодарение на финансовата подкрепа на негов приятел от детинство. Преди това обаче Ейдриан натрупва богат опит в световноизвестните фирми Bentley и MG. Две години след като открива собствена работилница амбициозният инженер конструира първия си автомобил. Това става през 1934 година, а возилото е с подчертано спортен характер. Автомобилът получава името на своя създател Squire.

Двигателят на този “спортист” е редови, четирицилиндров с два разпределителни вала. Работният му обем е 1 496 см3, а благодарение на турбокомпресора на фирмата Roots мощността достига до невероятните за това време 105 к.с. Към агрегата е монтирана също доста модерна четиристепенна скоростна кутия, която е механична. Окачването на малката спортна кола е на стандартните полуелиптични ресори. Автомобилът с марка Squire достига скорост 160 км/ч. и именно заради това създателят му е придвидил хидравличен усилител на спирачната система. Така въпреки че спирачките са барабанни и на четирите колела бързият спортен автомобил има отличен спирачен път. Каросериите, които се монтират на Squire са най-различни - двуместни и четириместни. Най-добрите и респективно най-скъпите са производство на известните по това време студия Vanden Plas и Ranalah. Надеждността на автомобилите Squire е изключително висока и благодарение на това спортните возила стават много популярни. Проблемът е там, че покупателната способност на хората на Острова не отговаря на високата цена на автомобилите на Ейдриан. Затова той е принуден да премине към разработката и изпълнението на доста по-евтиния и опростен модел Skimpy. Малкото четириколесно обаче не се ползва с успеха на предшественика си и постепенно компанията изпада във финансова несъстоятелност.
В средата на 1936 година Ейдриан е принуден да продаде работилницата си на предприемача Вал Зетрин. Той обаче не успява да съживи малката компания и скоро марката Squire престава да съществува.

Радослав Славчев
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА