Last news in Fakti

3 Март, 2001 00:00 3 120 4

Високи акорди

  • honda-
  • accord-
  • honda accord 1.8i ls

Accord се появява като мо­дел още през 1976 г., пър­во в САЩ и Япония. В началото каросерията е само хеч­бек. Три години след това се появява и първият седан.

Днес в салоните на Honda блести шестото поколение на Accord, в няколко версии на каросерията. Наложилият се имидж на модела е на семеен автомобил, кой­то предлага и спортното усещане на типично купе.
Всъщност Accord продъл­жа­ва да бъде (не)известна мъглявина в картата на по­вечето автомобилисти. Какво представлява последното поколение на този японски автомобил?

В сравнение с предшественика, каросерията на новия Accord е намаляла с девет сантиметра, но въп­реки това се откроява ка­то една от най-големите в класа. Всъщност, вътрешното пространство не е чак толкова безкрайно, как­то може да се предполага при тези габарити. Докато отпред водачът и спътникът му се наслаждават на простора, отзад може да бъде тесничко, особено ако пасажерите са по-едри.
Обемът на багажника е увеличен с 20 литра, но вместимостта му остава посредствена. Издутите на­вът­ре калници донякъде намаляват функционалността му.

За сметка на това, отлично впечатление прави качествената изработка и използването само на стойностни материали. Таб­лото е прегледно подредено, показателите придават приятен спортен вид. Малко неясно остава защо дюзите на парното в средата не се затварят. Много удобни са предните седалки. Не много стегнати, те предлагат отлична странична опора. Местата отзад са подплатени много меко, усещането мо­же да се сравни със сядане във фотьойл. Когато лимузината се използва за семейни пътувания, това всъщ­ност е идеалната комбинация.

По отношение на сигурността, към Accord не мо­же да има забележки. Четирите предпазни въздушни възглавници са включени в базовото оборудване. Всички места са с триточкови колани. Спирачният път е съвсем приличен - не на последно място заради електронното разпределение на спирачната сила, като допълнение към ABS.

Напоследък все повече модели в този сегмент се оборудват със стабилизиращи системи. Колкото и нескромно да звучи, Accord няма необходимост от такава. Поведението на пъ­тя е изключително. С каквато и скорост да преминавате през остри завои, това изобщо няма да трогне автомобила. Прецизното управление допълва добрите впечатления. Тук удо­волствието от Accord е максимално.

Относно качествата на возията също не може да има оплаквания. Неравностите се филтрират отлично, в краката на пасажерите не проникват никакви удари. Въпреки това се усеща известна стегнатост, която само увеличава стабилността и удоволствието от шофиране на лимузината. Работата на амортисьорите е обезшумена отлично. Като цяло Accord не тормози пътниците си с външни или двигателни шумове. По отношение на изолацията японските инженери не са пестили средства.

Нито пък при разработката на двигателя. 1.8-литровият мотор е снабден с променливо газоразпределение и програмируемо впръскване на горивото. При много ниски скорости в горивната камера влиза гориво само през единия клапан. Когато има нужда от рязко ускорение, се отваря и другият.

За водача високите технологии остават скрити. Той обаче много добре забелязва динамиката на автомобила. Ускорението е отлично. 90% от максималния въртящ момент, който е доста висок, са на разположение още при 2 200 об/мин. Това придава много добра пъргавина на колата. Изпреварванията при висока скорост не са проблем. Както всяка японска машина, и тук с повишаване на оборотите автомоби­лът показва по-голям темперамент.Колкото и високи да са оборотите обаче, двигателят остава спокоен и тих. Основна вина за това имат вградените успокоителни валове, които компенсират вибрациите от коляновия.

Икономичността не е най-силната страна на 1.8-литровия Accord. При спортно шофиране, към което моделът приканва при всички случаи, на бензиностанцията моторът си иска своето. Разбира се, всичко е в рамките на разумното - в никакъв случай не мога да обявя колата за бензинова ламя.

Цената на Honda Accord 1.8i LS е малко под 40 000 лв. На пръв поглед сумата изглежда висока. Трябва обаче да хвърлите поглед вър­ху оборудването. Списъ­кът е много дълъг. Основните елементи за луксозен автомобил от средния клас не липсват - климатик, четири еърбега, ABS + EBD, всички електрически екстри. Автомобилът предлага и много дребни удобства, които обаче понякога значително завишават стойността му - регулираща се облегалка на водача в лумбалната област или миене на фаровете, например. Разбира се, тези функции само леко променят цялостното съот­ношение цена/оборудване. По този показател Honda Accord принадлежи към горния сегмент на средния клас.

Финансова атрактивност в първоначалната це­на не може да се търси. По-скоро е вярно, че моделът става примамлив ако вземем предвид голямата гаранция. Honda предлага три години (или 100 000 километра) върху всички компоненти на автомобила. Освен това, за моделите на тази марка е традиционно да запазват много добре стойността си с времето.

Обобщението може да бъде само едно. Honda Ac­cord е отлична алтернатива за индивидуалисти, които търсят специалното в един автомобил. Но това е семейна лимузина? Да, удобна е за транспорт на фамилията при всички случаи. Но кой уважаващ себе си глава на семейство не очаква с нетърпение мига, когато ще остане сам в мощния си автомобил и ще натиска газта на спокойствие, до краен предел? Accord се препоръчва именно на такива пациенти.

Петър Иванов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 В.Диков

    18 0 Отговор
    Мнението ми точно за моделите "Акорд" на Хонда винаги ще бъде положително поради ясния факт, че от шест години вече карам именно такъв модел. За съжаление е от доста по старите версии но въпреки това аз съм изключително доволен и поне в близките няколко години не бих го заменил, а когато го направя вероятно ще е пак с Акорд. За да докажа качеството и издръжливоста на марката ще си позволя да опиша моят Акорд а вие сами си правете изводите: Хонда Акорд мод.1989г. седан с 4 врати, двигател 2.0-16V DOHC(двувалов)133hp, пълен инжекцион, стандартно оборудван с ABS, климатик, кожен салон, пълен ел. пакет(4 ел.стъкла, ел.огледала, ел.шибедах, ел.антена за радио, ел.парно), четири дискови спирачки, невероятна хидравлика(можеби с допънителен усилвател)и наистина така е излезла от завода през 89г. В момента е на 308000км след едно единствено отваряне на двигателя преди 6000км за профилактична подмяна на някой поостарели части като сегменти, гумички и т.н, като в момента компресията на цилиндрите е малко под "14" и разхода на гориво извънградско е макс.7,5л/100км. Окачването при разумен шофьор който все пак гледа да го пази въпреки пътищата на България се обажда през 2-3 години(което ще рече някой тампон или шарнир примерно). За мен лично това е марката за автомобили "Хонда" - здрави, издръжливи, пъргави и в същото време икономични!!!!
  • 2 plamen

    5 0 Отговор
    za honda sam saglasen
  • 3 С.Илиев

    1 1 Отговор
    г-н Диков,поддържам изцяло вашето мнение.Аз карам Honda Accord -1994г ве4е 7г. в София -резултата е 1 сменен шарнир и предни дискове.Относно двигателя,знаете зевзеците хондаджии какво казват - "Докато смърта ни раздели".Единствената ми забележка е слабата антикорозионна обработка на по- старите модели - за тези след 1998г вси4ко е ОК.
  • 4 Hondaholic

    1 0 Отговор
    Много е добър,уникална кола е просто.Окачването много ми харесва,но въпреки,че съм със 2.0 147к.с. ми се струва тромава,но това може би се дължи на факта,че е автоматик.Всеки,който се чуди дали си купи такава да не го мисли,а директно да "скача" на офертата.