Accord се появява като модел още през 1976 г., първо в САЩ и Япония. В началото каросерията е само хечбек. Три години след това се появява и първият седан.
Днес в салоните на Honda блести шестото поколение на Accord, в няколко версии на каросерията. Наложилият се имидж на модела е на семеен автомобил, който предлага и спортното усещане на типично купе.
Всъщност Accord продължава да бъде (не)известна мъглявина в картата на повечето автомобилисти. Какво представлява последното поколение на този японски автомобил?
В сравнение с предшественика, каросерията на новия Accord е намаляла с девет сантиметра, но въпреки това се откроява като една от най-големите в класа. Всъщност, вътрешното пространство не е чак толкова безкрайно, както може да се предполага при тези габарити. Докато отпред водачът и спътникът му се наслаждават на простора, отзад може да бъде тесничко, особено ако пасажерите са по-едри.
Обемът на багажника е увеличен с 20 литра, но вместимостта му остава посредствена. Издутите навътре калници донякъде намаляват функционалността му.
За сметка на това, отлично впечатление прави качествената изработка и използването само на стойностни материали. Таблото е прегледно подредено, показателите придават приятен спортен вид. Малко неясно остава защо дюзите на парното в средата не се затварят. Много удобни са предните седалки. Не много стегнати, те предлагат отлична странична опора. Местата отзад са подплатени много меко, усещането може да се сравни със сядане във фотьойл. Когато лимузината се използва за семейни пътувания, това всъщност е идеалната комбинация.
По отношение на сигурността, към Accord не може да има забележки. Четирите предпазни въздушни възглавници са включени в базовото оборудване. Всички места са с триточкови колани. Спирачният път е съвсем приличен - не на последно място заради електронното разпределение на спирачната сила, като допълнение към ABS.
Напоследък все повече модели в този сегмент се оборудват със стабилизиращи системи. Колкото и нескромно да звучи, Accord няма необходимост от такава. Поведението на пътя е изключително. С каквато и скорост да преминавате през остри завои, това изобщо няма да трогне автомобила. Прецизното управление допълва добрите впечатления. Тук удоволствието от Accord е максимално.
Относно качествата на возията също не може да има оплаквания. Неравностите се филтрират отлично, в краката на пасажерите не проникват никакви удари. Въпреки това се усеща известна стегнатост, която само увеличава стабилността и удоволствието от шофиране на лимузината. Работата на амортисьорите е обезшумена отлично. Като цяло Accord не тормози пътниците си с външни или двигателни шумове. По отношение на изолацията японските инженери не са пестили средства.
Нито пък при разработката на двигателя. 1.8-литровият мотор е снабден с променливо газоразпределение и програмируемо впръскване на горивото. При много ниски скорости в горивната камера влиза гориво само през единия клапан. Когато има нужда от рязко ускорение, се отваря и другият.
За водача високите технологии остават скрити. Той обаче много добре забелязва динамиката на автомобила. Ускорението е отлично. 90% от максималния въртящ момент, който е доста висок, са на разположение още при 2 200 об/мин. Това придава много добра пъргавина на колата. Изпреварванията при висока скорост не са проблем. Както всяка японска машина, и тук с повишаване на оборотите автомобилът показва по-голям темперамент.Колкото и високи да са оборотите обаче, двигателят остава спокоен и тих. Основна вина за това имат вградените успокоителни валове, които компенсират вибрациите от коляновия.
Икономичността не е най-силната страна на 1.8-литровия Accord. При спортно шофиране, към което моделът приканва при всички случаи, на бензиностанцията моторът си иска своето. Разбира се, всичко е в рамките на разумното - в никакъв случай не мога да обявя колата за бензинова ламя.
Цената на Honda Accord 1.8i LS е малко под 40 000 лв. На пръв поглед сумата изглежда висока. Трябва обаче да хвърлите поглед върху оборудването. Списъкът е много дълъг. Основните елементи за луксозен автомобил от средния клас не липсват - климатик, четири еърбега, ABS + EBD, всички електрически екстри. Автомобилът предлага и много дребни удобства, които обаче понякога значително завишават стойността му - регулираща се облегалка на водача в лумбалната област или миене на фаровете, например. Разбира се, тези функции само леко променят цялостното съотношение цена/оборудване. По този показател Honda Accord принадлежи към горния сегмент на средния клас.
Финансова атрактивност в първоначалната цена не може да се търси. По-скоро е вярно, че моделът става примамлив ако вземем предвид голямата гаранция. Honda предлага три години (или 100 000 километра) върху всички компоненти на автомобила. Освен това, за моделите на тази марка е традиционно да запазват много добре стойността си с времето.
Обобщението може да бъде само едно. Honda Accord е отлична алтернатива за индивидуалисти, които търсят специалното в един автомобил. Но това е семейна лимузина? Да, удобна е за транспорт на фамилията при всички случаи. Но кой уважаващ себе си глава на семейство не очаква с нетърпение мига, когато ще остане сам в мощния си автомобил и ще натиска газта на спокойствие, до краен предел? Accord се препоръчва именно на такива пациенти.
Петър Иванов
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 В.Диков
15:50 09.02.2010
2 plamen
19:07 26.05.2010
3 С.Илиев
21:58 20.09.2010
4 Hondaholic
19:15 06.01.2011