За повечето от онези, които следят развитието на мотоциклетната индустрия, отдавна не е тайна, че и тук “класическите” модели търпят развитие и промяна. Безпощадната максима, че новостите гарантират успех и развитие, а запазването на стари и консервативни решения не печели нови почитатели дори сред особено популярните марки, важи и сред двуколесните. Специалистите от конструкторския екип на Honda, водени от подобно разбиране за реалността, неотменно продължават да създават едни от най-добрите образци на две гуми. Типичен пример за това е култовият модел GL Gold Wing, който през цялата история на съществуването си непрекъснато се променя. За всичкото това време “уголемяването” на мащабите му е забележително. Още версията GL 1500 шокира специалистите и любителите с два цилиндъра повече и работен обем на двигателя, нараснал с още 50 процента от този на предшествениците му.
Ето че днес вече се появи и наследникът GL 1800, което всъщност е логична стъпка. Дали тя ще доведе до налагането и на този модел в успешната мотодивизия на Honda е въпрос на време. Всъщност, ако се погледне историята на Gold Wing, тя в по-голямата си част е насочена към реализирането наистина на първокласен мотор - още от момента на създаването му. Сега обаче, при разработването на GL 1800 са спазени повече от всякога изискванията за висота на качеството. Особено в областта на динамиката не е спестено нищо, а специалистите от Honda твърдят, че постиженията надминават успехите от някои други доста успешни модели като HSR 250 R, CBR 400 RR и CBR 600 F.
Параметрите, които предлага GL 1800, са наистина впечатляващи. Двигателят постарому е 6-цилиндров, но работният обем вече е 1 832 куб.см. Проведените тестове показват, че с тази машина се осигурява безпроблемно палене, независимо дали температурите са минусови или достигат 30 градуса на сянка. Познавачите веднага биха обърнали внимание на “гласа” на Gold Wing, който трудно ще намери достоен еквивалент не само сред себеподобните си, а и измежду изисканите автомобили... Първите метри, изминати с GL 1800, потвърждават първоначалните впечатления. Докато шофиращият, впечатлен от качествата на возилото си, разсъждава за тях, Gold Wing вече е изминал значително разстояние и без усилия се включва в движението. Управлението е фино, без напрежение. Единственото, което остава на водача при това положение, е да се наслади максимално на царствената плавност на японското возило.
Разбира се, почти безпроблемното пътно поведение е познато и от предшественика на GL 1800, но подобен педантизъм и внимание към най-дребните подробности, които днес поставя шефът на конструкторския тим Масанори Аоки, е безпрецедентен. Много е направено в областта на стабилността, с което предишните модели например не могат да се похвалят. Новата алуминиева вилка с подсилени елементи, както и измененият заден амортисьор, придават много по-голяма стабилност на Gold Wing. Проблемните преди скоростни отсечки или предизвикателните завои вече не представляват трудност за новия GL 1800.
Неприятности при него възникват едва при скорост над 200 км/ч или при рисковани действия на този който го управлява. Въпреки това, новият Gold Wing покачва тази граница на риска доста по-нагоре. Силен плюс в това отношение са подобренията в спирачната система, която в някои версии ще бъде допълнена с АВS. Вторият положителен момент е подобрената динамика, въпреки по-широката задна гума (180/60 HR 16 вместо 160/80 H 16). Изненадващо за специалистите е и друго - намаленото с 1.1 кг общо тегло, при минимални модификации в шасито. Новият GL разполага и с 20 к.с. повече от своя предшественик GL 1500. Нарастнал е и въртящият момент - от 147 на 167 Нм при 4000/мин. Явно разработеният двигател пасва на този мотор.
Впечатляващо е и оборудването на двуколесното, което може да засрами дори някои автомобили - мултифункционален дисплей, радио, специален багажник, който би побрал цял куфар. Допълнителни екстри също са възможни, което превръща Gold Wing в една наистина интересна възможност. За тези, които могат да си я позволят.
Станислав Гавазов
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пламен Петров
17:13 04.01.2010
2 бат Димо
22:28 04.01.2010
3 Димитър Николаев-бомбата
15:38 21.01.2010
4 koceeeii
22:17 21.01.2010
5 wolf
02:45 05.02.2010
6 val
23:04 15.07.2010
7 MUGEN SEIKI
21:57 03.08.2010
8 kristiqn
20:06 27.10.2010
9 Zi
Коментиран от #10
11:00 10.02.2011
10 Zi
До коментар #9 от "Zi":
Хм, не съм обърнал внимание, че статията е от преди 10 години :D хе-хе.Ето някои приблизителни данни:
Max Power: 118 hp 86 kW @ 5500 rpm
Max Torque: 167 Nm @ 4000 rpm
360кг сухо тегло
Top Speed: 202.2 km/h
Разход около 6.2л/100км. (при нормално извънградско каране)
Много безаварийни километри и положителни емоции на всички ;)
11:07 10.02.2011