Last news in Fakti

17 Февруари, 2001 00:00 2 529 10

Гигантът Gold Wing отново порасна

  • honda-
  • gl gold wing-
  • gl 1800

За повечето от онези, които следят развитието на мотоциклетната индустрия, отдавна не е тайна, че и тук “класическите” модели тър­пят развитие и промяна. Безпощадната максима, че новостите гарантират успех и развитие, а запазването на стари и консервативни решения не печели нови почитатели дори сред особено популярните марки, важи и сред двуколесните. Специалистите от конструкторския екип на Honda, водени от подобно разбиране за реалността, неотменно продължават да създават едни от най-добрите образци на две гуми. Типичен пример за това е култовият модел GL Gold Wing, който през цялата история на съществуването си непрекъснато се променя. За всичкото това време “уголемяването” на мащабите му е забележително. Още версията GL 1500 шокира специалистите и любителите с два цилиндъра повече и работен обем на двигателя, нараснал с още 50 процента от този на предшествениците му.

Ето че днес вече се появи и наследникът GL 1800, което всъщност е логична стъпка. Дали тя ще доведе до налагането и на този модел в успешната мотодивизия на Honda е въпрос на време. Всъщност, ако се погледне историята на Gold Wing, тя в по-голямата си част е насочена към реализирането наистина на първокласен мотор - още от момента на създаването му. Сега обаче, при разработването на GL 1800 са спазени повече от всякога изискванията за висота на качеството. Особено в областта на динамиката не е спестено нищо, а специалистите от Hon­da твър­дят, че постиженията надминават успехите от някои други доста успешни модели като HSR 250 R, CBR 400 RR и CBR 600 F.

Параметрите, които пред­лага GL 1800, са наистина впечатляващи. Двигателят постарому е 6-цилиндров, но работният обем вече е 1 832 куб.см. Проведените тестове показват, че с тази машина се осигурява безпроблемно палене, независимо дали температурите са минусови или достигат 30 градуса на сянка. Познавачите веднага биха обърнали внимание на “гласа” на Gold Wing, който трудно ще намери достоен еквивалент не само сред себеподобните си, а и измежду изисканите автомобили... Първите метри, изминати с GL 1800, потвър­ждават първоначалните впечатления. Докато шофиращият, впечатлен от качествата на возилото си, разсъждава за тях, Gold Wing вече е изминал значително разстояние и без усилия се включва в движението. Управлението е фино, без напрежение. Единственото, което остава на водача при това положение, е да се наслади максимално на царствената плавност на японското возило.

Разбира се, почти безпроблемното пътно поведение е познато и от предшественика на GL 1800, но подобен педантизъм и внимание към най-дребните подробности, които днес поставя шефът на конструкторския тим Масанори Аоки, е безпрецедентен. Много е направено в областта на стабилността, с което предишните модели например не могат да се похвалят. Новата алуминиева вилка с подсилени елементи, както и измененият заден амортисьор, придават много по-голяма стабилност на Gold Wing. Проблемните преди скоростни отсечки или предизвикателните завои вече не представляват трудност за новия GL 1800.

Неприятности при него възникват едва при скорост над 200 км/ч или при рисковани действия на този който го управлява. Въпреки това, новият Gold Wing покачва тази граница на риска доста по-нагоре. Силен плюс в това отношение са подобренията в спирачната система, която в някои версии ще бъде допълнена с АВS. Вторият положителен момент е подобрената динамика, въпреки по-широката задна гума (180/60 HR 16 вместо 160/80 H 16). Изненадващо за специалистите е и друго - намаленото с 1.1 кг общо тегло, при минимални модификации в шасито. Новият GL разполага и с 20 к.с. повече от своя предшественик GL 1500. Нарастнал е и въртящият момент - от 147 на 167 Нм при 4000/мин. Явно разработеният двигател пасва на този мотор.
Впечатляващо е и оборудването на двуколесното, което може да засрами дори някои автомобили - мултифункционален дисплей, радио, специален багажник, който би побрал цял куфар. Допълнителни екстри също са възможни, което превръща Gold Wing в една наис­тина интересна въз­мож­ност. За тези, които мо­гат да си я позволят.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пламен Петров

    5 0 Отговор
    Здравейте, много се радвам, че някой изобщо е забелязал съществуването на този модел. Наистина цената е сравнително висока, но употребяван може да се намери прилично. Въпрос на желание. Карам този модел /1800/ от един сезон и мога да кажа, че всичко написано за него, съвпада с реалноста. Има много погрешно мнение за този мотор, че е много тежък, неповратлив, тромав в завоите и т.н. Мотора изглежда внушително, но се управлява изключително лесно и е въпрос на малко опит за да изпиташ несравнимо удоволствие от движението му. Ще бъда кратък и само за финал искам да споделя, че този модел има възможност да ускорява като пистарка и в следващия момент да се движиш триумфално като чопър. Няма по-голямо удоволствие за мен от това да летиш с 40км под звуците на AC/DC по улиците на София или да тръгнеш за морето с него, а защо не и по пътищата на Европа......... С уважение Пламен Петров
  • 2 бат Димо

    3 0 Отговор
    Наистина мотора е страхотен, поне по отзивите за него. За съжаление в България е рядко разпространен (поне по морето - Бургас), но да се надяваме с скоро време и това да се промени. Статията е малко старичка (2001 г.), но наистина показва част от впечатляващите данни на мотоциклета. Поздрави: Димо Димчев
  • 3 Димитър Николаев-бомбата

    1 0 Отговор
    Доста внушителен мотор... а и Хонда винаги са правили здрави и удобни мотори.
  • 4 koceeeii

    1 0 Отговор
    Ех мечта, мечта.
  • 5 wolf

    1 9 Отговор
    bokluk , i 4ep za zeue ne stava
  • 6 val

    0 0 Отговор
    tozi motor makar i absurdno vazmojno li e da ima i klimatik za6toto gledah 1 predavane i tam kazaha 4e moje da ima vsi4ki ekstri koqto moje da ima 1 kola
  • 7 MUGEN SEIKI

    0 0 Отговор
    pichove tva e po golemo ot kola we po dobre da si zema tirrrr aaaaa kak se spira s tova
  • 8 kristiqn

    0 0 Отговор
    mnogo mi e interesno kolko pari e tv 4udovi6te kolko diga i kolko kubika e
  • 9 Zi

    0 0 Отговор
    Всъщност моторът не е GL, a Honda GLX 1800 Gold Wing и обема на двигателя е 1832куб.см. от 2001-ва година насам.

    Коментиран от #10

  • 10 Zi

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "Zi":

    Хм, не съм обърнал внимание, че статията е от преди 10 години :D хе-хе.
    Ето някои приблизителни данни:
    Max Power: 118 hp 86 kW @ 5500 rpm
    Max Torque: 167 Nm @ 4000 rpm
    360кг сухо тегло
    Top Speed: 202.2 km/h
    Разход около 6.2л/100км. (при нормално извънградско каране)

    Много безаварийни километри и положителни емоции на всички ;)