Last news in Fakti

3 Февруари, 2001 00:00 3 820 0

Играчка за възрастни

  • polaris diesel

Странното возило за което ще ви разкажа може да се определи като нещо средно между малък трактор, мотоциклет и водна шейна от типа Jet. Въпреки че е четириколесно, въпросното превозно средство прилича повече на мотоциклет. Разликата от стандартните байкове, обаче е голяма. Става дума за Polaris Diesel. Както подсказва името, возилото е оборудвано с дизелов агрегат. На външен вид Polaris Diesel прилича на детска играчка, но с доста по-големи размери. Това е всъдеход, предназначен за неравни и труднопроходими терени.

Много фирми са правили опити да създадат мотоциклет с дизелов двигател, но досега нито една от тези разработки не се е наложила на мото-пазара. През 1998 година конструкторите на Polaris подхождат към разработването на нестандартния мотоциклет по доста нетрадиционен начин. Пър­воначално задачите пред тях са две: Да създадат малък по размери дизелов агрегат и рама, способна да побере “нафтовата печка”. Не след дълго стигат до извода, че е най-добре возилото да се движи на четири колела. Разработката на двигателя отнема доста време на инженерите. Те конструират малък 455-кубиков дизел с водно охлаждане и непосредствено впръск­ване на горивото. Агрегатът е едноцилиндров, четиритактов и е оборудван със специални балансиращи валове. Характеризира се с висок въртящ момент. Polaris Diesel е предназначен за труднопроходими местности и именно за това инженерите спират избора си на автоматична скоростна кутия. Тя се монтира с цел да се осигури максимален комфорт на водача по време на движение по неравните, хълмисти терени. Двустепенната трансмисия е оборудвана с вариатор с клиновиден ремък и малък редуктор за бързи и бавни скорости. Задвижването на четирите колела е постоянно.

Рамата на Polaris Diesel е изработена от стомана. Предното окачване е добре познато на автомобилистите. То е от типа MacPherson. Задното е на А-образни носачи, пружини и амортисьори, като клиренса може да се регулира предварително. Както всичко останало, спирачките също са странни и нетрадиционни. Те са дискови, но задната не е монтирана на колелата, а на редуктора.

Въпреки че максималната скорост е само 73 км/ч. динамичните характеристики на тромаво изглеждащия Polaris са впечатляващи. Освен, че с него могат да се щурмуват всякакви препятствия, ускурението му от 0 до 50 км/ч. по равна настилка е по-добро от много бензинови едноцилиндрови мотоциклети. След тази скорост изненадите свършват. Съгласете се, че все пак това е превозно средство, предназначено за пресечена местност, а не за състезания на асфалт. Представете си, обаче че управлявате Polaris Diesel в дълбок сняг, в който дори пешеходец си движи трудно или изкачвате хълм достъпен само за планинска коза. Това не е преувеличаване на действителността. “Джипът на мотоциклетите” наистина го може.

Спортният мотокултиватор или четириколесен байк тежи 342 килограма. Дължината широчината и височината на Polaris Diesel са съответно 2 055/1 168/1 194 мм. Обемът на резервоара е 14 литра - напълно достатъчен за икономичния дизелов двигател.

Екстравагантното превозно средство е предназначено за хора работещи в планината - планински спасители, горски охранители или селскостопански нужди. Четириколесният “янки”, обаче може да се използва и от любители на силните усещания. Стига разбира се да имат възможността и смелостта да “възседнат” мотоциклета - всъдеход.

Радослав Славчев
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА