Last news in Fakti

6 Януари, 2001 00:00 1 066 0

Мечта, която става реалност

  • man­gusta-
  • qvale mangusta

Може ли от мияч на чинии, да стане милионер. Да, но може би само в страната на неограничените възможности. За автомобилния свят такъв феномен несъмнено е Киейл Кавали. От 1947 г. известният американец от норвежки произход снабдява Западния бряг на Щатите с европейски автомобили. Асортиментът е от свръх-екстравагантни и супер-спортни возила до обикновени серийни автомобили. Бизнесът на предприемчивия американец е огромен. Негови основни фаворити са марките Volkswagen и Audi, от които е превозил през океана над 425 000 броя. До днес, Кавали е продал в САЩ общо над 1 милион автомобила.

Силата му се разпростира и над Англия, където от 1977 г. става един от големите вносители на фирмите Su­baru и Hyundai. Така, някогашният дребен търговец от Сан Франциско се превръща в милиардер. Въпреки това, в душата му остава празнина. Успехът на американеца се свързва единствено с имената на големите автомобилни фирми. За да станеш част от историята на автомобилния свят, не е достатъчно само да бъдеш глобален вносител, необходимо е да се превърнеш и в производител. Като човек с голям замах и много пари, той има неограничени възможности. Липсва само автомобилът с неговото име. Намира го в Италия при известната марка De Tomaso. Закупува част от фирмата и съз­дава супер-спортен автомобил. Кръ­щава го Qvale Man­gusta (в превод - египетска хищна котка). Така мечтата е осъществена. “Американе­цът” Qvale Mangusta е с вид на италиански “спор­тист” от 60-те и 70-те години. Сходството му с ненадминатите марки Bizzarini и Lam­borghini е безспорно. Получава се съвършена комбинация. От слънчева Италия е взет неповторимият дизайн, а отвъд океана - гигантският агрегат с мощен, но шлифован глас. При рязко форсиране, Mangusta реве и фучи като стадо гладни хищници. На празен ход обаче, плътният тътен сякаш гали ухото. Музиката идва от V-образния 8-цилиндров двигател с по два разпределителни вала, 32 клапана, 4.6 литра работен обем и 320 к.с. Взет е “на заем” от американската легенда Ford Mustang. Скритата под предния капак огромна мощ катапултира автомобила за 5.4 секунди от 0 до 100 км/ч и неусетно го ускорява до максималните 260 км/ч. Естествено не реагира така агресивно като расов спор­тист, но разполага с висок въртящ момент още при ниски обороти. Задвижващи естествено са задните колела. Нетипично за американската “душа” на Man­gusta е механичната 5-степенна скоростна кутия. А както е известно, зад океана основна слабост е автоматичната трансмисия. При нервно и рязко превключване на отделните предавки, Мangusta отговаря с ядно поскърцване на зъбните колела. Огромната мощ и еластичност на автомобила обаче правят и ненужно честото посягане към лоста на скоростите. Наред с глемия успех на амбициозния американец, той има и някои слабости. За автомобил от този клас ходовата част реагира малко тромаво, тъй като окачването е регулирано за мека возия. Независимо от това, при спокойно шофиране, Мan­gusta е добродушна и лесна за овладяване. Не е създадена за истинско спортно каране. Високите скорости и острите завои не са нейната стихия. За разлика от италианските събратя, Мan­gusta не е сред авто-спринтьорите. Тя се носи плавно и стабилно. Водачът и единственият му спът­ник, потънали в скъпия кожен салон, изпитват истинско блаженство. Когато твърдият покрив е прибран в багажника, купето се превръща в елегантен кабриолет. А при внезапен дъжд, само с натискане на малък бутон, напълно автоматичният гюрук за секунди създава удобство и комфорт.

За съжаление, поради малкото предвидени бройки за Стария континент, за европейците Мangusta ще остане само мечта. Цената на американския уникат е 171 000 германски марки. Но за Киейл Кавали продажбите и печалбата са почти без значение. Най-важното е, че заветната мечта да види автомобил със своето име, най-сетне е осъществена.

Александър Атанасов


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА