Какво ще кажете за кратка разходка във времето - назад в далечния месец ноември на 1965 година и да видим какви проблеми вълнуват почтените хора. По това време хората се интересуват от протестните демонстрации против войната във Виетнам, сензационната находка на нефт в Севрно море, а в свободното време разпускат с филмчета от рода на “Доктор Живаго” и нашумелия албум на Beatles - “Help”. Запалените моторджии обаче са заети със съвсем друго явление - грандиозната новост, появила се по време на Миланското изложение - Moto Guzzi V7, който представлява първото двуколесно на компанията, оборудвано с V-образен двуцилиндров двигател. Той е разработен от знаменития Джулио Каркано, създател на уникални спортни мотоциклети, в това число и на легендарния V8. Интересна подробност е, че първоначално V-образната “двойка” е предназначена да задвижва триколесна моторна машина, която компанията Moto Guzzi разработва по проект на италианското министерство на отбраната. Сеньор Каркано обаче решава, че агрегатът доста добре би паснал и на използваните тогава от карабинерите полицейски мотоциклети.
Според конструкторът моторът с работен обем 700 см3 и мощност 50 к.с. отлично би показал своите възможности и на това поприще. Каркано обаче още е твърде далеч от идеята, че и на гражданите би харесало да управляват двуколесно,
генерирало такава мощ
Изминават доста години и през 2003 Moto Guzzi извадиха на сцената нов 750-кубиков мотоциклет с название Breva. В наше време обаче отношението към подобни машини малко се е променило. Всички специалисти не спират да хвалят качествата на мотора, но... го препоръчват най-вече на начинаещи рокери или на по-улегнали екземпляри, имащи все пак солидна доза бензин в кръвта си. Според анализаторите Breva е отлично решение именно за тази категория хора, не само защото буквално името му означава мек топъл южен вятър, но и визията и червената му окраска внушават спокойствие и сигурност.
Поглеждайки техническите характеристики човек направо може да се зачуди къде са отишли 38 години технологичен прогрес.
Също както и при екземпляра от 1965 г., новата Breva е оборудвана с двуцилиндров двигател с въздушно охлаждане. Всеки от цилиндрите е с по два клапана, задвижвани от долноразположени разпределителни валове. Освен това независимо от нарасналия работен обем до 744 см3 (през 1965 - 704 см3) мощността на двуколесното е с 4 к.с. по-малка - едва 46 кончета (през 1965 - 50 к.с.). Техниката на 21 век “издиша” въпреки системата за директно впръскване на горивото с електронен мениджмънт.
Добрата традиция е продължена при надежната конструкция на мотоциклета и при ходовата част. Дуплексната рамка е изработена от тръбни стоманени профили, а окачването отпред е телескопично, отзад класическо - с двураменен амортисьор.Следващата информация пък показва, че все пак нещо се е променило с годините. Ако при Moto Guzzi V7 теглото е доста незавидно за днешните стандарти - 243 кг, то новата Breva попада в категорията на отличниците със своите 182 кг.Ако обаче се опитвате да прецените, който и да е мотоциклет Moto Guzzi единствено на базата на цифрите, начинанието ви е обречено на неуспех. Духът на италианския Harley може да бъде уловен единствено в движение...
Технически характеристики
Двигател:
двуцилиндров, четиритактов, V-образен, ъгъл между цилиндрите 90 градуса, въздушно охлаждане
Диаметър на цилиндъра/ход на буталото:
80.00/74.00 мм
Работен обем:
744 см3
Обем на цилиндъра:
372 см3
Горивна система:
директно впръскване
Степен на сгъстяване:
9.6:1
Максимална мощност (SAE):
44 к.с. при 8 800 об./мин.
Максимален въртящ момент (SAE):
59 Nm при 300 oб
Спирачки отпред/отзад:
два спирачни диска/ един спирачен диск
Трансмисия:
петстепенна, секвенциална, еднодисков сух съединител
Окачване отзад:
Двураменен амортисьор
Маса:
182 кг
Максимална скорост:
280 км/ч
Станислав Гавазов
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Александър Ангелов
22:09 30.04.2012