Last news in Fakti

16 Август, 2002 00:00 1 994 0

Новото лице

  • hyundai-
  • elantra-
  • hyundai elantra

На хората запознати със съвременното корейско автомобилостроене им е ясно, че продукцията на концерна Hyundai отдавна се излекува от “детските си болести” и днес качеството е на изключително високо ниво. Доскоро обаче визията на корейските возила не бе ориентирана към претенциозния вкус на европееца и именно поради тази причина четириколесните не се продаваха с желания успех на Стария континент. Ръководството на гиганта взе мерки и в тази насока и последните разработки претърпяха важни козметични промени. Темата на материала ни засяга именно такова возило, което след рестайлинга вече е със значително по-привлекателен външен вид. Иде реч за новия Hyundai Elantra, който от скоро се продава и у нас. Освен променен екстериор и интериор автомобилът разполага със значително по-богата гама от агрегати и оборудване, а цената отново е една от най-ниските.
 

Екстериор

На пръв поглед промяна се забелязва в задната част на автомобила и най вече в светлините. Те най-грубо казано са отрязани наполовина, което вече придава доста по-екстравагантен вид. Що се отнася до предната част на автомобила, то първоначално промяна не се забелязва и въпреки това колата изглежда доста по агресивна. Това се дължи на съвсем леки, но направени точно на място, промени. Така например радиаторната решетка е малко изменена - долната є част е изправена и като цяло е уголемена.

По-мощният дизелов двулитров агрегат под капака може да получите срещу допълнително заплащане
Фаровете вече са покрити с модерното гладго стъкло и са още по-отчетливо разделени на сектори. Най-забележимо е изменението в долната част на бронята. Тя е ефектно оребрена и изключително агресивна. Иначе хечбекът се характеризира със стилни линии, липса на излишни елементи, елегантност, модерни детайли и добра аеродинамика.
 

Интериор

Салонът е изменен доста повече от външния вид на колата и въпреки това промените трудно се забелязват. Те обаче се усещат и са направени с цел подобряване на комфорта на водача и пасажерите. Седалките вече са по-меки и ергономични, а разстоянието за краката на пасажерите е по-голямо. Това доста осезаемо се усеща отзад, където Elantra превъзхожда много от именитите си алтернативи. Багажникът също е достоен за уважение. Той е голям, а гладкият му под и ниският борд под петата врата го превръщат в изключително функционален. При необходимост делимата задна седалка може да се свали изцяло или частично и багажното пространство се увеличава драстично. Уредите на арматурното табло са информативни. Леко неудобство би могъл да предизвика воланът и то само в най-вдигнато положение. Тогава от погледа на водача се скрива графичният дисплей. Това обаче е въпрос на настройки на седалката, волана и едва ли ще затрудни шофьора.

Интериорът се характеризира с прецизна изработка

Основният минус по отношение на интериор е централното огледало за обратно виждане. То не дава необходимата информация за пътната обстановка зад автомобила, но големите странични огледа до голяма степен компенсират този недостатък. Като цяло салонът е просторен, функционален и комфортен. В него няма да намерите излишен лукс, но качеството на материалите е много добро, а сглобките между отделните елементи впечатляват с немска прецизност.
 

Двигател и ходови характеристики

Вече споменахме, че новата Elantra се предлага с по-богата гама от агрегати. Темата ни засяга основно добре познатия от предшественика 1.6-литров бензинов агрегат, но ще обърнем внимание и на дизеловия двигател, който за първи път се предлага в Elantra. Бензиновият агрегат впечатлява с прилична динамика, икономичен е и непретенциозен за обслужване. Той обаче не е предназначен за улични състезатели. Онези, числящи себе си към гореспомената група трябва да погледнат по-мощните бензинови версии на Elantra, както и дизеловия вариант. Колкото и странно да звучи дизелът предлага завидна динамика, изключително безшумен е и спокойно може да мери сили с бензинови резачки от среден клас.Скоростната кутия е петстепенна, механична и се характеризира с добри предавателни числа. Скоростите са дълги, но автомобилът притежава необходимата еластичност и дори на по-горна предавка и ниска скорост е способен да ускори добре.

Окачването предлага оптималния вариант между мека возия и стабилност за подобен род автомобили. Благодарение на осъвременената ABS-система спирачният път на автомобила е доста намален в сравнение с предшественика и вече е конкурентен на германските аналози.

Цена

Парите, необходими ви за да станете притежател на новата Elantra са значително по-малко от колкото ви трябват за алтернативите. Качеството на изработка в никакъв случай не е по-лошо и ако не робувате на марки, то новото лице на Elantra ще ви допадне.



 

Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА