Last news in Fakti

9 Септември, 2002 00:00 1 005 0

Алпийският крал

  • alpina-
  • alpina b7-
  • bmw 1500-
  • alpina b7 turbo coupe-
  • alpina b7 turbo s

Замисляли ли сте се някога, докъде биьте стигнали със своите интереси, докъде биха ви довели вашите способности. Безспорно всеки човек си е направил някаква преценка за своите възможности и талант. Много разпространено е явлението хората да се надценяват, да вярват, че винаги са по-добри и по-заслужили от тези над тях. Има обаче и такива, които дори не подозират до къде ще ги доведе едно начинание подхванато на шега. Един от тези хора е Бъркхард Бовензиепен. Ще кажете, че не сте го чували. Наистина той не е особено популярен, но пък творението на неговия живот кара всеки любител на високите скорости да настръхне само при споменаването му. Може би вече сте се досетили, че става въпрос за Alpina. Това ателие за автомобилни шедьоври е създадено именно от гореспоменатия чичко със сложно име.

Бовензиепен е роден през 1936 г. В началото на 60-те той и негов приятел се захващат на шега с тунинговането на автомобил Fiat 1500. Чрез смяна на карбуратора и някои други “хватки” те повишават мощността от 67 на 75 к.с. Минималният резултат и многобройните дефекти ги разочароват и те стигат до един фундаментален извод: да се откажат от марката Fiat. Двамата се захващат с тунинговането на наскоро излязлият на пазара автомобил BMW 1500. Резултатите са впечатляващи и правят силно впечатление дори и на самите производители в Мюнхен. Някои от решенията на Бовензиепен се използват в бъдещи модели. Единственото, което липсва на новосформираната фирма Alpina по онова време е медийната изява. И това се променя бързо след като екип от Ауто, Мотор & Спорт тества тяхното творение и не пести суперлативи за малката резачка. Всъщност тестовете показват, че Alpina 1500 дава идентични постижения с по-големия сериен модел на BMW, 1800. Така се ражда тази магическа автомобилна марка специализирала се изцяло в доработването на модели на BMW. Фирмата е базирана в Бухлое, Байерн и от 1983-та е призната официално за немски автомобилен производител. Понастоящем във фабриката на Alpina се произвеждат по около 700 автомобила годишно.

През 1976 г. BMW представя ново спортно купе на базата на 5-та серия, което е обособено в 6-та серия. Това поставя пред Alpina ново предизвикателство. Доработката на такъв расов автомобил не е лесна работа. Новата Alpina B7 е конструирана на базата на трилитровата версия. Всъщност този двигател се предлага и в лимузината. Това поставя пред инженерите сериозен проблем, тъй като 5-цата, е по-лека от 6-цата и това и позволява да развива по-високи скорости и по-добра динамика. От друга страна 6-цата е по-скъпа и малко хора биха дали повече пари за по-бавна кола. Това налага спиране производството на Alpina B7 Turbo Saloon за смет­ка на B7 Turbo Cou­pe.

Серийният двигател е доработен много прецизно като е наблегнато на всмукателната система. Кубатурата е повишена на 3453 куб.см. и моторът е снабден с турбокомпресор модел К27 на марката ККК. Налягането на турбината е 0.90 бара и пълната мощност възлиза на 300 к.с. От Alpina предлагат възможност за регулиране на налягането с превключвател от купето. Така то пада до 0.5 бара, а мощността до около 250 к.с. Чрез използването на специални цилиндри степента на сгъстяване е редуцирана до 7.2:1. двигателят е снабден и с междинен охладител, който понижава температурата с около 50°С. Запалителната система е дигитална, което за времето си е голям хит. С внедряването на ресонансна система се благоприятства въртящия момент при ниските обороти.

Alpina B7 Turbo Coupe, както е пълното наименование на автомобила е произведена в 313 бройки в периода 1978-1988 г. през май 1982-ра е пусната в съвсем ограничена версия Alpina B7 Turbo S, чийто двигател е с 30 к.с. по-мощен. От този автомобил са произведени само 30 бройки.

Светослав НАУМОВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА