Last news in Fakti

26 Октомври, 2002 00:00 2 485 2

Дизеловата мечта от Рюселсхайм

  • opel-
  • eco speedster

Фактът, че от няколко години германските производители на автомобили се намират в тотален възход едва ли е тайна за някого. Прусаците винаги се славели като едни от най-сериозните създатели на качествени четириколесни, които съчетават в себе си едновременно и лукс, и класа, и сериозна надежност. Разбира се, горните редове без никакъв проблем биха могли да се отнесат към визитната картичка и на концерна Opel. Специалистите от Рюселсхайм вече в продължение на няколко години не спират да радват почитателите си с качествени и атрактивни возила. По време на Парижкото изложение обаче германците решиха да покажат яки мускули, като щурмуваха публиката с наточена дизеларка, която не само харчи по-малко от всяка домашна нафтова печка, а и предлага зашеметяващи скорости на пътя. Студията е разработена на базата на модела Speedster и за щастие може да се похвали с отлични технически решения.

Eco Speedster засега е най-икономичният спортен дизелов автомобил

На пръв поглед сребърната хала изглежда като наточена състезателна версия на серийния Speedster. Но само на пръв поглед. Задълбоченият анализ на детайлите ще ви подскаже, че пред вас всъщност се намира ново поколение спортно удоволствие. В действителност от баровската студия се очаква вече не само да печели състезания, но и да по­пълни моделната гама на Opel, като се нареди до екомоделите Corsa и Astra. Едва ли обаче това ще се окаже особено трудно постижима задача, тъй като параметрите на четириколесното са повече от впечатляващи. Максималната скорост, която развива атлетът е 250 км/ч, като при това разходът на гориво е 2.5 литра нафта на 100 км пробег.

“Сърчицето” на гиганта пък съвсем оправдано заслужава вашето съжаление. Подобни скорости германците изцеждат от дизелов двигател с четири цилиндъра, при който работният обем е 1251 кубически сантиметра. Благодарение на олекотените сплави, които са използвани при изработката му, са постигнати изключително ниско тегло, както и висока компактност. Агрегатът осигурява 112 к.с. при 4000 об./мин., а максималният вър­тящ момент достига пиковата си стойност от 200 Нм при 3000 об./мин.

Основното предизвикателство пред германските конструктори е значителното редуциране теглото на возилото, както и максимално намаляване на въздушното съпротивление. Фактите говорят, че тевтонците са успели и в двете начинания. Общото тегло на шампиона е едва 660 килограма, като за целта са монтирани дори джанти, изработени от титан, и модифицирана петстепенна скоростна кутия Easytronic. За оформянето на красивата външност на Eco Speedster пък са използвани предимно въглеродни нишки. И понеже конструкцията на четириколесното не позволява друго решение, конструкторите залагат и на врати тип “пеперуда”, факт, който би зардвал всеки почитател на наточените скоростни резачки.

Благодарение на перфектната форма на предницата, “прибраните” странични форми, както и максимално полегатото предно стъкло специалистите от Рюселсхайм успяват да докарат и коефициента на въздушно съпротивление до впечатляваща стойност. При Eco Speedster той е свален до мечтаната от много автомобили стойност от 0.20.

Засега от компанията не желаят да обяват каква е стойността на създаденият от тях концепткар, нито пък колко би струвало превръщането на Eco Speedster в сериен автомобил, но пък за сметка на това обещават, че атлетът в никакъв случай няма да остане на равнище студия.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 5ър

    2 1 Отговор
    Не се изненадвам , щом германец го прави .
  • 2 CcOPEL

    2 0 Отговор
    ami te ot opel 2013-2014 6te puskat kola 4e6mqna voda taka4e izob6to nesum u4uden za dvigatel 1.200=112hp ;pp