Фактът, че от няколко години германските производители на автомобили се намират в тотален възход едва ли е тайна за някого. Прусаците винаги се славели като едни от най-сериозните създатели на качествени четириколесни, които съчетават в себе си едновременно и лукс, и класа, и сериозна надежност. Разбира се, горните редове без никакъв проблем биха могли да се отнесат към визитната картичка и на концерна Opel. Специалистите от Рюселсхайм вече в продължение на няколко години не спират да радват почитателите си с качествени и атрактивни возила. По време на Парижкото изложение обаче германците решиха да покажат яки мускули, като щурмуваха публиката с наточена дизеларка, която не само харчи по-малко от всяка домашна нафтова печка, а и предлага зашеметяващи скорости на пътя. Студията е разработена на базата на модела Speedster и за щастие може да се похвали с отлични технически решения.
Eco Speedster засега е най-икономичният спортен дизелов автомобил
На пръв поглед сребърната хала изглежда като наточена състезателна версия на серийния Speedster. Но само на пръв поглед. Задълбоченият анализ на детайлите ще ви подскаже, че пред вас всъщност се намира ново поколение спортно удоволствие. В действителност от баровската студия се очаква вече не само да печели състезания, но и да попълни моделната гама на Opel, като се нареди до екомоделите Corsa и Astra. Едва ли обаче това ще се окаже особено трудно постижима задача, тъй като параметрите на четириколесното са повече от впечатляващи. Максималната скорост, която развива атлетът е 250 км/ч, като при това разходът на гориво е 2.5 литра нафта на 100 км пробег.
“Сърчицето” на гиганта пък съвсем оправдано заслужава вашето съжаление. Подобни скорости германците изцеждат от дизелов двигател с четири цилиндъра, при който работният обем е 1251 кубически сантиметра. Благодарение на олекотените сплави, които са използвани при изработката му, са постигнати изключително ниско тегло, както и висока компактност. Агрегатът осигурява 112 к.с. при 4000 об./мин., а максималният въртящ момент достига пиковата си стойност от 200 Нм при 3000 об./мин.
Основното предизвикателство пред германските конструктори е значителното редуциране теглото на возилото, както и максимално намаляване на въздушното съпротивление. Фактите говорят, че тевтонците са успели и в двете начинания. Общото тегло на шампиона е едва 660 килограма, като за целта са монтирани дори джанти, изработени от титан, и модифицирана петстепенна скоростна кутия Easytronic. За оформянето на красивата външност на Eco Speedster пък са използвани предимно въглеродни нишки. И понеже конструкцията на четириколесното не позволява друго решение, конструкторите залагат и на врати тип “пеперуда”, факт, който би зардвал всеки почитател на наточените скоростни резачки.
Благодарение на перфектната форма на предницата, “прибраните” странични форми, както и максимално полегатото предно стъкло специалистите от Рюселсхайм успяват да докарат и коефициента на въздушно съпротивление до впечатляваща стойност. При Eco Speedster той е свален до мечтаната от много автомобили стойност от 0.20.
Засега от компанията не желаят да обяват каква е стойността на създаденият от тях концепткар, нито пък колко би струвало превръщането на Eco Speedster в сериен автомобил, но пък за сметка на това обещават, че атлетът в никакъв случай няма да остане на равнище студия.
Станислав Гавазов
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 5ър
10:33 11.03.2010
2 CcOPEL
18:31 12.07.2010