Last news in Fakti

19 Октомври, 2002 00:00 2 181 0

Единственият

  • citroёn-
  • c-airdream-
  • citroёn c-airdream

И през тази година почитателите на красивите автомобили имаха възможност да се насладят на своите любимци по време на Парижкото изложение за четириколесни. По традиция на своя територия галите решиха да покажат характер и наистина френските грандове зарадваха многобройните си фенове с никак нелоши модели. В безспорна атракция пък се превърна представеният от Citroёn концептар - C-Airdream. За всеки от тези, които се решиха да поспрат дори за минута на щанда на южняците, веднага се откриха преимуществата на красивото возило. C-Airdream заплени публиката с очарователния си дизайн и отличните конструкторски решения.

Силен дух в здраво тяло

Явно това е била основната максима, от която се ръководели създателите на Citroёn C-Airdream. При екстериора дизайнерите залагат на преливащите линии, чистите форми и подчертано спортно излъчване. Свидетелство за последното е масивната и издължена предница и силно скосената задна част на возилото. За това, че създателите на C-Airdream са си свършили добре работата говори и коефициентът на въздушно съпротивление. При французина той е 0.28 - стойност, на която биха завидели и доста по-добре натренирани “спортисти на четири колела”.

Ако външният вид на юнака обаче ви запленява в голяма степен, то един поглед във вътрешността е достатъчен да ви убеди, че това е предпочитаният от вас автомобил. Контролните и информационните уреди на концептуалния C-Airdream са позиционирани над линията на волана, което позволява на водача, а и на всички останали пасажери да имат ясна видимост върху тях. Навигационната и развлекателната системи се управляват чрез подобен на компютърна мишка уред, интегриран в предната част на средната конзола. Последната служи и като допълнителна опора на тялото. За постигането на по-голям комфорт на водача, а от там и до по-голяма безопасност при движение, седалката, воланът и всички уреди могат да се нагласят електрически.

Друга новост, която са използвали от френската фирма, е така наречената система drive-by-wire, при която всички механични предавки по управлението на колата са заменени с кабели. Командите се пренасят към съответния управляващ апарат посредством електрически импулси.
Освен всички посочени по-горе преимущества, чрез използването на системата drive-by-wire, се намалява и времето за подаването на съответната команда. Вече не е необходимо водачът да премества своя крак за да натисне спирачния педал или този за подаването на газ, който просто го няма - необходимо е само едно натискане на подходящия бутон. Управлението на съответните двойки копчета става чрез натискането им с двата палеца.


При двигателя властва мощността

Citroёn C-Airdream е оборудван с V-образен шестцилиндров агрегат. Работният обем на сърцето на сребърната хала C-Airdream е 3.0 литра. Осигуряваната от него мощност е 204 к.с. при 6 800 об./мин. Четириколесното е оборудвано и с шестстепенна секвенциална скоростна кутия, като предавките могат да се превключват от копчета, разположени на волана. При окачването пък е използвана характерната за френската марка интелигентна система Hydractive III, благодарение на която автомобилът следва максимално точно пътния релеф. Освен това електронните сензори “разчитат” и поведението на водача, като регулират твърдостта на окачването в зависимост от стила на каране. Основно опциите предвиждат возене в стил “комфорт” и “спорт”.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА