Last news in Fakti

8 Декември, 2013 11:57 22 459 49

TÜV: Dacia Logan е най-трошливата употребявана кола

  • tüv-
  • dacia-
  • logan

Немската служба за техническа инспекция и сертификация TÜV публикува резултатите от свое изследване за надеждността на автомобилите на вторичния пазар. Моделите в класацията са разделени в три възрастови групи. Във всяка от тях присъства Dacia Logan.

Рейтингът се базира на показателите от почти осем милиона технически прегледи, проведени в периода от юли 2012 до юни 2013 г. Под внимание са взети 18 от най-съществените повреди, сред които проблеми с фаровете и стоповете, луфт на кормилната уредба, неизправности на спирачната система и окачването и течове на масло. Изследването засята 217 модела и модификации.

Лидер по повреди след автомобилите на 2-3 години е Dacia Logan. Почти 20% от румънската кола показват сериозни проблеми.

Най-ненадеждните модели на възраст 2-3 години

Място Модел Процент повреди Среден пробег (км)
1 Dacia Logan 19.4% 46 000
2 Fiat Panda 17.1% 31 000
3 Citroen C4 16.6% 41 000


Logan води и в антикласацията при автомобилите на възраст 4-5 години. 28.9% от колите със среден пробег 79 000 км са засегнати от тежки повреди. В първата тройка попадат Citroen C4 и баничарката FIAT Doblo.

Най-ненадеждните модели на възраст 4-5 години

Място Модел Процент повреди Среден пробег (км)
1 Dacia Logan 28.9% 79 000
2 Citroen C4 25.5% 70 000
3 Fiat Doblo 25.3% 79 000

Logan е сред най-трошливите модели на възраст 6-7 години. В тази категория обаче румънският седан отстъпва първото място на Chrysler PT Cruiser.

Най-ненадеждните модели на възраст 6-7 години

Място Модел Процент повреди Среден пробег (км)
1 Chrysler PT Cruiser 37.7% 83 000
2 Fiat Doblo 33.9% 103 000
3 Dacia Logan 33.8% 83 000


Най-надежден автомобил на възраст 2-3 години е Opel Meriva. Едва 4.2% от немските микрованове показват сериозни повреди. Следват японски модели - Mazda2 и Toyota iQ.

Най-надеждните модели на възраст 2-3 години

Място Модел Процент повреди Среден пробег (км)
1 Opel Meriva 4.2% 29 000
2 Mazda2 4.6% 32 000
3 Toyota iQ 4.8% 30 000


Сред колите на възраст 4-5 години най-малко проблеми създават хибридът Toyota Prius и кросоувърите Ford Kuga и Porsche Cayenne.

Най-надеждните модели на възраст 4-5 години

Място Модел Процент повреди Среден пробег (км)
1 Toyota Prius 7.3% 36 000
2 Ford Kuga 7.8% 68 000
3 Porsche Cayenne 8.1% 78 000

Prius печели по надеждност и в категорията 6-7 години. При среден пробег 89 000 км сериозни повреди засяга по-малко от 10% от японските хибриди.

Най-надеждните модели на възраст 6-7 години

Място Модел Процент повреди Среден пробег (км)
1 Toyota Prius 9.9% 89 000
2 Porsche 911 11.1% 58 000
3 Mazda2 8.1% 78 000

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Stone Kold

    2 1 Отговор
    палара и амегето къде са?
  • 2 Iaroslav Stanchev

    5 9 Отговор
    Нормално.С цена между 13-20000 лева,румънска сглобка и ренде мотор,какво искате,да "иляди" ли?

    Коментиран от #4

  • 3 Ивайло Каназирски

    9 2 Отговор
    както винаги това е нещо най-вероятно като платена реклама. От ТЮВ само глупости чета... Служебната ми кола е фиат панда на 250 хиляди километра като на 210 000 и смениха оригиналния съединител (карам я от чисто нова на газ) един път и е правена предница за това време (носачи биалетки и 2 амортисьора ) което е нищо за нашите пътища.
    Как ги изкараха този убийствен процент не ми е ясно.... Това да не го броят с ремонти след челен удар. Масовите евтини коли са по често срещани по пътищата и съответно е по голям шанса да претърпят ПТП. И дай да им сложим като дефекти смяна на радиатори перки брони и фарове. Пък тези коли които са 70 процента по малко и се карат както виждаме от статистиката по 10 000 км годишно да ги извадим страшни.
  • 4 comment

    8 5 Отговор

    До коментар #2 от "Iaroslav Stanchev":

    Щото ти караш все двигатели на Рено и си адски сведущ. Аре метай се у Гоуфо и газ към бостаня!

    Коментиран от #8

  • 5 ВИП АМГ

    1 5 Отговор
    xaxa kazah vi che sa toaletni
  • 6 Киро Стоев

    6 3 Отговор
    Този път тази статия е най-голямата глупост, която съм чел.
    Уважавам Факти, но публикуването на подобни класации е меко казано несериозно.

    Не проумявам как може някой изобщо да обръща внимание на класации за ...

    "фарове и стопове" - които проблем се причинява от... крушки.

    "луфт на кормилната уредба" - причина дупки и разбити пътища (няма кола, която да не се разбива. Особено в София тези ремонти се правят ежегодно заради лошите пътища)

    "Теч на масло" - причина: гарнитури и уплатнения (нормално е. всяка гарнитура с времето протича.)

    Всички тези неща зависят качеството на купените части и от поддръжката на собственика а не от колата.

    Коментиран от #9

  • 7 Дилян Василев

    7 3 Отговор
    Бакшишите им навъртяха по половин милион километра на тия дачийки на метан или с българска нафта и то в България и продължават да си ги карат и да си свиркат.
    Немска класация за надеждност е достоверна колкото вестник "ШОК" .
    Само си задайте въпроса дали не става дума за интереси "TUV" е държавна институция за прегледи на автомобили а държавата налива пари в VW и OPEL за да ги спаси от фалити. Дачия сериозно заема позиции в Германия като става предпочитан автомобил от Поло и Корса. Дали не става дума отново за пари а не за обективност.

    Коментиран от #11, #25

  • 8 Iaroslav Stanchev

    3 6 Отговор

    До коментар #4 от "comment":

    Пич,ти си като оня "реалист",дето карал авео и било много добро.Служебна дачия логан коНби,2007.Мотор 1,5 дци-рено,на 250000 км и вече харчи масло,повече от мене ракията.
    За 6 години всичко по ходовата част и е сменено.Където имаше пластмаса за чупене в купето се счупи,чак духалките на парното и паднаха.Скърцане,тракане,хлопане и всякакви паразитни шумове,за които се досетиш,в купето.На 5-та година я пребоядисаха,защото беше я почнала ръждата.Крушки на фаровете поне по 2 пъти на година се сменят,уж все от скъпите слагаме и пак горят.Пълен т...к е тая кола,ама за толкова пари-толкова и кола.
    И всичкото това струва маса лев,като отидеш в сервиза,никак не е евтино.Докато беше гаранционна,5 години,добре,ама вече не е,а се чупи все повече.
  • 9 hienata

    5 3 Отговор

    До коментар #6 от "Киро Стоев":

    Може и да си прав,но данните са от Германия,а там дупки, менте масла и менте части са рядкост. Следователно менте е Дачията. .
    Диляне, последно бях в Германия септември месец и вервай ми не видях нито една Дачия, може и да ги купуват някаде,но не и в Германия.В Гърция ходя през седмица и там не виждам Дачии, но виж в Румъния ги има.Дачия не е , няма и да бъде конкурент на Поло и Корса, ориентирана е към бедните пазари като нашия,руския (и бившите републики),румънския и унгарския.

    Коментиран от #17, #19

  • 10 Дилян Василев

    3 4 Отговор
    До Iaroslav Stanchev.
    Ние пък на работа Бентли Континентал и Бугати Вейрон имаме и също не сме доволни, много се чупят, много горят и бензин и масло абе кофти история..
    Пък Дачия не я мислете, вече имат нови модели и навлизат на нови пазари и от година на година отчитат все по голям марж на печалба.

    Коментиран от #14

  • 11 Iaroslav Stanchev

    3 4 Отговор

    До коментар #7 от "Дилян Василев":

    Викаш,ако не е мама Ангела Меркел,Фауве с тези 22 милиарда долара печалба,само за 2012 година,направо са живи умрели,а?
  • 12 Lubomir Stoilov

    5 3 Отговор
    Да кажеш,че iQ e надеждна "кола" е направо смешно! И от кога една от най-предпочитаните коли в Западна Европа Fiat Panda е ненадеждна!?!? Във Франция на 10 коли,2 са Fiat Panda! Тази статия е безумие!
  • 13 бати батев

    5 1 Отговор
    Това са пълни глупости,миналата година в аутобилд имаше класация за най надежден автомобил и там дачията беше на първо място.Сега пък говорят друго
  • 14 Iaroslav Stanchev

    3 5 Отговор

    До коментар #10 от "Дилян Василев":

    Какво работиш толкова,цар ли? Че чак Бентли и Бугати са ти служебни коли.Карай ги със здраве и не ги мисли,има кой да ги ремонтира.
  • 15 Благовест Стефанов

    2 2 Отговор
    Нормално тук това не го броим за повреда:
    Фаровете и стоповете, луфт на кормилната уредба, неизправности на спирачната система и окачването и течове на масло.
  • 16 Nickname

    6 2 Отговор
    хаха само като видях че тая класация е на аутобилд и ми прилоша

    http://www.autobild.de/artikel/tuev-report-2014-4484534.html

    щом дават Опел Мерива за номер 1 - бягайте далече от подобни класацийки

  • 17 Georgi Enchev

    3 4 Отговор

    До коментар #9 от "hienata":

    Хиена ли се не те знам,ама аз обикалям света,и Дачий карат в Бразилия,Карибите,Аржентина,Азия,и Европа,но с имблемата на Рено.
  • 18 Пламен Пепелов

    5 1 Отговор
    ТЮВ, да се наврат в на кучето ауспуха, то па че шкода са много здрави , особено фабия е чудо на техниката, няаам думи просто
  • 19 Georgi Enchev

    9 6 Отговор

    До коментар #9 от "hienata":

    Аз карам такси Дачия 1,4 на газ,на 260000км.смених съеденител,предни дискове.Сега е на 413000 масло не пипа.и е много добре.Изобщо не ме интересува тези класации.Колата върви и пей.

    Коментиран от #20, #21, #24

  • 20 Благовест Стефанов

    5 2 Отговор

    До коментар #19 от "Georgi Enchev":

    Такситата всички са в перфектно състояние и като вървят пеят чалгица
  • 21 кара Лада

    1 4 Отговор

    До коментар #19 от "Georgi Enchev":

    Май не караш, то за тия километри си вложил вече стотици, дори хиляда, само за реглаж на клапани с тая газ. Точно моторите при дачия са да не казвам какво... или си сложил по една нула в повече. А колата дори не е жълта.
    За жалост рекламата на марката е брутална, а реалността е точно такава каквато я пише, само с подробнотта че оригиналните части, вече и румънски си, са на ненормални цени цени. И таксиджиите все ги ремонтират с алтернативи евтинки и начесто.
  • 22 реалист

    3 4 Отговор
    г-н Станчев вие продължавате да пишете безумни коментари и да давате мнението си което не струва 5 пари но иначе не искате да споменете вие каква кола карате или въобще нямате такава
    но иначе го вадите голям
    или бъдете мъж и си кажете истината или по добре въобще не си давайте мнението
    до кога ще чакаме
    колкото за моето авео вие не ми берете грижата аз съм си направил много добре сметката ама вие вие да видим кака сте си я направили
  • 23 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ

    4 3 Отговор
    ВАГ-кенефите нещо не ги виждам при най-надеждните автомобили,защо ли ?!? Защото са еднодневки за една торба пари,караш 2 год. почват да скърцат и да плуят черен дим като икарус и висят по сервизите !
  • 24 ВИП АМГ

    0 4 Отговор

    До коментар #19 от "Georgi Enchev":

    abe ti viarvash lisi? dacia na 400000km ako imash vikni gi ot zavoda i shte te pozlatiat.toia klozet ne iskarva i 90000 km bez remonti
  • 25 Бай Иван

    3 5 Отговор

    До коментар #7 от "Дилян Василев":

    Ти бакшишите за хора ли ги имаш?Те търсят да изпият и кръвта на комара във въздуха както си лети та камо ли пари за нормална кола да дадат!
  • 26 ВИП АМГ

    12 4 Отговор
    Голяма работа. Нека това да са им проблемите. Предпочитам да карам Дачия , C4 и да сменям крушки , гарнитури и биалетки, отколкото да правя счупени скорости на Vw и Audi-та ; компютри и спукани глави на BMW-та и да вися все по сервизите
  • 27 Дилян Василев

    3 3 Отговор
    Ми поразровете се в нета и ще видите доста доволни собственици на Дачия на по над 350000км и ги карат в държави с пътища подобни на нашите.
    Ето ти едно клипче с Логан 1.4 на 402000км което спринтира.
    Пък за продукцията на Ваг няма смисъл да се говори, много са плакали и много все още се белосват с нея но я хвалят за да не се види как са се прекарали. Аз съм имал два вагена и повече неще направя тази грешка.
    http://www.youtube.com/watch?v=Gkvs9Te6GwI

    Коментиран от #29

  • 28 Виктор Христов

    2 1 Отговор
    Немците май са в паника ?

    Как дачия завладя европа

    Щом и германците почнаха да купуват Дачии.........

    Ще трябва още с доста "класации" да промият мозъците на немските купувачи за да спрат да купуват вносни коли и да предпочитат "родните немски" боклуци

    Добре че българите не им се връзваме на глупостите




  • 29 ВИП АМГ

    2 1 Отговор

    До коментар #27 от "Дилян Василев":

    abe kolkoto i dagi hvalite tia legeni az negi imam za avtomobili

    Коментиран от #44

  • 30 Някой в Bg.

    1 1 Отговор
    Чета Ви, коментарите и ми е смешно, че се упражнявате в диалектика. Всяка компания си има политика и напълно нормално е да си прокарва и защитава нейния интерес т. е. нейните модели, като очаква и държавата да е зад гърба и. Най- малкото запазват се работни места и има приходи в хазната. На темата Рено/Нисан след като взеха Дачия а вече са и мажоритарен собственик на АВТО ВАЗ стъпиха много здраво на европейския пазар и на Руския, който е с много голям потенциал, разбирай $, където Дачиите са представени като Рено и Датсун(не говоря за Бразилия където е разработено Сандеро). Колкото и странно да е, но в Европа с тая криза от толкова години се търсят вече и евтини модели, а не само в третия свят. Интересно, Китай дали още някой ги мисли за трети свят? Просто немците виждат, че нещо, което до преди няколко години, им е било сигурен пазар вече се изплъзва и те изостават от този сегмент. Вече и WV ще разработват евтин автомобил(извинявам, се забравих как беше превода на WV - май НАРОДЕН АВТОМОБИЛ, но не и цената народна даже и за германците, за нас не говоря). Интересното е, че в статията е спомената и японска марка, а за нея няма коментари, може би те нямат НАРОДНИ КОЛИ(WV).
  • 31 EMSKI

    2 0 Отговор
    За Дачия е ясно,но СИТРОЕН???? Относно Мазда и Тойота е разбираемо да са безотказни!!!! Моето Хонде-и то се държи подобаващо добре засега(вече 6 години в мои ръце) .
  • 32 Кольо Фильов

    7 1 Отговор
    Карам 6 годишна Тойота Авенсис. Не съм имал проблеми със светлините. Обаче предницата ми скъса джоба. Ремонти ремонти. Отдолу имам един семеринг тече. Доливам масло като в Трабант. Писна ми. Повече японска кола никога

    Коментиран от #33

  • 33 Бай Иван

    1 1 Отговор

    До коментар #32 от "Кольо Фильов":

    Ми смени си го този семеринг бе Кольо!

    Коментиран от #34

  • 34 Кольо Фильов

    3 1 Отговор

    До коментар #33 от "Бай Иван":

    Семеринга струва 20 лева искат ми 350 за смяната (сваляне на скоростите) Смени го ти, Ваньо

    Коментиран от #35

  • 35 кара Лада

    3 0 Отговор

    До коментар #34 от "Кольо Фильов":

    Като за Тойота, и сигурно в официалния сервиз е тая цена това не е скъпо. Ако ти е скъпо, смени колата с по евтина, не е срамно ако не страдаш от комплекси. Още повече че колите от новия век им е инжинерно заложено да се трошат на смешни километри и всичко да струва една торба пари.

    Коментиран от #36

  • 36 Кольо Фильов

    1 1 Отговор

    До коментар #35 от "кара Лада":

    Така е прав си. Това и аз казвам. Когато я купувах се подведох точно по тези писания "колко добри били Тойотите" и сега си сърбам попарата. Не мога и да я продам. Пуснал съм обява още октомври месец и никой не се обажда

    Коментиран от #37

  • 37 hienata

    3 2 Отговор

    До коментар #36 от "Кольо Фильов":

    Кольо, аз съм с 9 год. Авенсис. Мой е от 2009г за 105 000 по окачването съм сменил : биелетки, преден десен лагер и двата задни. Колата е на реални 217 000км (знам и историята). Преди време в Mobile видях обява ...Дачия Логан 2010г на 9000км "реални" обслужена сменени ремък,масло, СЪЕДИНИТЕЛ. На 9000 и сменен съединител това за какво ви говори. Аз също познавам "бакшиши" с Дачии и не са доволни, особенно от бензин/газ. Най - вече от разходите.

    Коментиран от #41

  • 38 Zdrawko Sashew

    3 5 Отговор
    Статията е пълен т_ _ _ _к. Най надеждните опели и мацди правят по 10х. на година, а най-ненадеждните по 17-20х км. - два пъти повече.
    За състоянието на автомобила е определящ и стила на каране. Мога най-отговорно да кажа: немците не могат, да карат. На една отсечка с павета има ограничение 70 и народа кара със 70(аз там се влача с 25-30). На една друга, която е на асфалт, но краят й е поддал, аз карам с 50-60 по средата, а онези пак със 70 в крайно дясно. И като паркират успоредно - с предното колело върху бордюра. За кола, която исках да експортирам ме върнаха от техен преглед за хлабав акумулатор, стара аптечка, бяло светещи мигачи и грешно отчитащ оборотомер TÜV - глупаците.
    А Дачиите трябва да ги пуснат в БГ по 10х. лв или по 10 500. с още един комплект амортисьори и шарнири, за да ги харесаме масово.
  • 39 Николай Иванов

    4 4 Отговор
    до Благовест
    Стефанов
    ОТГОВОР :абе за тебе нормални проблеми ли са заради "пътищата" ни проблемите :луфт на кормилна уредба,неизправности в спирачната и окабеляването (значи за теб и някой друг фен на румънския которник ,ше му е добре да кара без спирачки ,я без фарове ,я докато не му се запали инсталацията ,пък да не забравя най -нормалния проблем -бягащо кормило като купено от илиянци).не ми го фалете тоя боклук ве .френски части и циганска сглобка от румънци само до сервиз винаги води.

    Коментиран от #40

  • 40 ВИП АМГ

    1 0 Отговор

    До коментар #39 от "Николай Иванов":

  • 41 Бай Иван

    1 5 Отговор

    До коментар #37 от "hienata":

    Колата ти е на 10г и на 217000 реални?Че той да не е бил този автомобил собственост на мъртвец?Тя и баба ми минава повече от 20000 на година

    Коментиран от #42

  • 42 ВИП АМГ

    0 1 Отговор

    До коментар #41 от "Бай Иван":

    shto A klasata na jenami e 2000god i e na 80000km.kupih ia na 2 godini ot chujbina na 18000km.shto se chudish ima avtomobili na normalen probeg.vse pak dosta hora imame poveche ot edin avtomobil v semeistvoto.
  • 43 Iaroslav Stanchev

    2 1 Отговор
    Какво написахте вие,пичове?3 страници коментари с "железни доводи",как дачията била най-коравата бойна машина и как превзела света.
    Малииии и ся ко ши праят Тойота,Дженерал мотърс и Фолксваген,да затварят направо и да започнат да правят "мега" яки дачии.
  • 44 Николай Иванов

    2 2 Отговор

    До коментар #29 от "ВИП АМГ":

    съгласен съм с тебе (имаме една в квартала кикимора с един логан баничарски и още по големия боклик дъстър , и оная разбираш ли ше дойде нарочно пред гаражите на блока до нас да си чисти котурника 4по4 (трябвало е 0по0 да го пишат по добре щото няма и офроуд качества никви за мене.) та чудя и се на таз кво го обгрижва като след 2-3 години ше и се иска да не го бе вземала.

    Коментиран от #45

  • 45 ВИП АМГ

    1 2 Отговор

    До коментар #44 от "Николай Иванов":

    xaxa mi tia oshte neznae che kurnik nese chisti xaxa
  • 46 Alexander Alexandrov

    4 0 Отговор
    Яд ги е,че румънците,италианците и французите им взеха бизнеса!
  • 47 бай ЗиЛ

    0 1 Отговор
    Най големия кенеф


    е колата марка дачия .а и всичко румънско.китайското е по качествено от румънските боклуци
  • 48 Андрей Николов

    2 0 Отговор
    Яд ги е слабоумните германци , че Дачия е ноер едно по продажби в Европа а Рено измести отдавна Фолксваген в световен мащаб! И то точно с Логан, който се продава и в Аржентина но с емблемата на Рено и адски харесван и там! Най-вече заради чудесната си цена! Имам закупена нова дачия 1.5 дизел, вече наближава 300 000км и освен съединител и консумативни нищо друго не съм пипал! А и няма признаци да се разваля, двигателя е тих като нов! Сори за швабите и техните паркетни премиум боклуци! Дачия е наистина желан автомобил, здрав, надежден, комфортен и икономичен. Пак бих си купил такава без да се замислям!! Успех на всички!
  • 49 Луд за връзване

    0 0 Отговор
    Отново простотии. И то от най големите. Да направят от ТЮФ запитване по сервизите. Колко процента от немските кенефи влизат за ремонти. И на какви суми ? Че с парите за ремонт на авт. кутия на БМВ си купуваш Дачия на старо.