Last news in Fakti

7 Септември, 2002 00:00 1 644 0

Тайната на руската следа

  • volvo-
  • owod obuhov-
  • c70-
  • xc cross country

Когато стане въпрос за майсторите на изкуството, наречено тунинг, първото, което изплува в съзнанието на човек, е италианска или германска доработка. Като се замислите ще се сетите и за доста известни американски студия, но едва ли ще ви дойде на ум някоя компания с руски произход. Повечето считат, че това е несериозно, имайки предвид автомобилната продукция на “братушките”. Та те не могат да направят едно свястно возило, а са тръгнали да доработват европейски модели, отдавна доказали се със своята качествена изработка, отличен дизайн и надеждни автомобили. Този материал има зе цел да обори това всеобщо мнение и да запуши устата на хората, считащи се за русофоби и интересуващи се от автомобили. Една от известните руски тунинг-студия се нарича “Обухов Инжинеринг” и е тясно специализирана в доработката на возила с марка Volvo. Темата сега е свързана с два от моделите на шведската компания - купето C70 и всъдехода XC Cross Country, които благодарение на руснаците са събрани в едно. Резултатът от този хибрид е наречен Ovod Obuhov и впечатлява със странни решения, качествена доработка и екстравагантност.

За основа на тунинг-возилото инженерите от Обухов взимат стилното купе C70. На него, без сериозни преработки, идеално пасва окачването и трансмисията от всъдехода Cross Country. Конструкторите избират и достатъчно високопрофилни гуми Bridgestone с размери 225/60 ZR16. В резултат на тези промени клиренсът достига 250 мм. По-високите гуми обаче не влизат в стандартните калници и се налага направата на нови. Те са изработени от специални стъклопластови сплави и придават особена екстравагантност на странното возило. Заради новите калници се налага и доработка на останалите панели. Те са леко видоизменени и след тунинга си пасват идеално. Всички промени по екстериора са разработени съвместно със студията Cardi. Возилото е боядисано в боя, имаща ефекта “хамелеон”. В зависимост от светлината и ъгъла под който се гледат, цветовете се менят.

Под това, наистина красиво купе се крият също доста интересни възли и агрегати. Ауспухната система е изцяло подменена и е дело на компанията TME. Оригиналната доработка на турбото се прави изцяло от майсторите на Обухов в резултат на което мощността надвишава 300 к.с. Максималната мощност се достига при 5 200 об./мин. А въртящият момент е 430 Нм при 2 000 об./мин. Скоростта, която Owod е в състояние да достигне е 250 км/ч и то защото е електронно ограничена. След направените доработки руско-шведското чудо ускорява от 0 до 100 за 6.5 секунди.

Салонът също търпи значителни промени. Тапициран е изцяло с естествена кожа, контрастираща с цвета на купето. Спортният волан е с инициалите на “Обухов инжинеринг”, а видът на кожата и начинът на обшиване се избират по индивидуална по­ръчка от немската фирма Brabus. В салона е монтирана и руска навигационна система, както и видео камера за обратно виждане. Аудио системата е от класа hi-end и предлага удивителен саунд, като за целта в салона са монтирани 18 тонколони. И накрая едно малко, но блазнещо окото решение. Контактният ключ е изработен от бяло и жълто злато, като към него е прикачен златен ключодържател с емблемата на “Обухов инжинеринг”. Боловете, пристягащи джантите към главините също са позлатени.

Цената на Owod Obuhov, както може би се досещате, не е никак ниска. За да притежавате автомобила, съчетаващ в себе си спортен дух, агресивен вид, надеждност и добра проходимост, ще трябва да се изръсите с ни повече, ни по-малко от $140 000. Досега в студията са направени само три такива екземпляра, а независимо от поръчките, броят им няма да надвиши десет. Така че притежателите на Owod ще са уникални с возилото си и ще могат да покажат на света, че руската следа вече е променена.

Радослав Славчев
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА