Last news in Fakti

31 Август, 2002 00:00 9 665 1

Семейна идилия

  • maz­da-
  • mazda premacy

Покупката на нов автомобил, особено ако става дума за нашата страна, винаги е било и в близко бъдеще ще бъде нещо повече от обикновена придобивка. В повечето случаи става въпрос не за удобство, а за престиж. Така наречените многофункционални автомобили тепърва набират скорост. Те не привличат клиента с привлекателен външен вид, а най-вече с пространство и практичност. Едно от малкото приятни изключение на пазара за нови коли у нас е японският миниван Mazda Premacy. Това четириколесно е идеалната алтернатива за улегналия семеен мъж, като съчетава в себе си пространство, функционалност и динамика, при това на относително прилична цена. С други думи обобщава понятието семейна идилия.

Последното, обновено поколение на този ван (дебютът на първата Mazda Prenacy бе през 1999 година) се предлага отскоро у нас в няколко разновидности. Те се определят от типа двигател - бензинов или дизелов, както и от нивото на оборудване. За тема на този материал избрахме модела Premacy 1.8i base.

Екстериор

На външен вид возилото се различава доста от стандартните многофункционални транспортни средства. В сравнение с Renault Scenic и компания (виж алтернативите) новата Mazda Premacy е значително по-хармонична и с подчертано спортна осанка. Отвън автомобилът изглежда стегнат и компактен, а хубавото е, че това не е за сметка на вътрешно пространство. Предницата є напомня на “разярен“ спорткар, като благодарение на допълнителните фарове обликът є наподобява този на расовия спортист Subaru Impreza WRX. Отзад многофункционалната кола се отличава с модерните светлини, които представляват няколко овала, покрити с общо стъкло. Моделът 2002 се отличава от предшественика си и по значително “по-изсечените” черти особено отпред. С други думи всеки един детайл от екстериора търпи минимални изменения, подчертаващи още повече футуристичния дизайн на автомобила.

Интериор

Подобно на предшественика си и обновената Mazda Premacy се характеризира с голямо вътрешно пространство. Новото е, че багажният отсек е увеличен и там са монтирани допълнителни седалки. Един от малкото недостатъци е, че тези допълнителни столчета са малки и са обърнати с гръб към движението, т.е. пасажерите седящи там ще гледат през задното стъкло. Хубавото обаче е, че благодарение на тях можете да намалите значително цената като си вземете данък добавена стойност. Това, както и при останалите седемместни автомобили, може да стане само ако имате фирма регистрирана по ДДС. Останалата част от салона прави впечатление с компактни, но удобни седалки, които са с всевъзможни регулировки. Средната седалка на втория ред лесно се превръща в масичка, освен това на гърба на облегалките на предните кресла са монтирани малки, практични масички, подобни на тези в самолетите. Отпред разстоянието за водача и пасажера до него също е много прилично. Интерес представляват и белите циферблати на арматурното табло. По този начин отново се подчертава спортния характер на минивана. В средната конзола са вградени два дисплея, електронно отчитащи доста от функциите на агрегата и помощните възли.

Динамика

За силата и еластичността на 1.8-литровия двигател може да се говори много, но в техническите характеристики има една цифра - 10.3 секунди. Именно толкова време е необходимо на японския ван да ускори от 0 до 100 км/ч. Съответно, всички въпроси, отнасящи се до ускорение, мощност и динамика автоматически изчезват. Достатъчно е да спомена, че даже и на сух асфалт при активно каране, светлинният индикатор показващ включване на контрола на сцеплението, се задейства доволно често. Другото положително качество е максималната скорост. При разглежданата от нас версия, тя е 190 км/ч. С такива резултати могат да се похвалят доста автомобили от т. нар. голфов клас, но когато става дума за ванове нещата стоят по различен начин. Дори и повечето от тях да разполагат с мощни версии и максималната скорост, по данни на производителя, да е близка до тази на Premacy, то окачването им не позволява движение с подобна, висока скорост. Настройките по окачването на обновената Maz­da са с доста спортен отенък. В резултат на това возията е малко твърда, но автомобилът се държи безупречно в завоите.

Ако се опитаме да направим класация за най-спортен миниван, то със сигурност Mazda Premacy ще заеме едно от челните места. Единствените недостатъци по отношение на агрегата и механичната петстепенна трансмисия са по-високото ниво на шум и недотам прецизното превключване на предавките.

Цена

Парите на пръв поглед не изглеждат малко, но като ги съотнесете към базовото оборудване, качествената японска изработка и отличната динамика, ще разберете, че новата Mazda Premacy е добра алтернатива в класа на многофункционалните автомобили и ще задоволи претенциите на улегналия мъж и ще допринесе много за тъй желаната семейна идилия.

Радослав Славчев
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Georgi

    1 0 Отговор
    Срахотна кола, имам такава!!!