През последните няколко години автомобилите, които набират все по-завидна слава, са компактните возила, позволяващи висока маневреност и лесно “промъкване” в натоварения градски трафик и едновремнно с това приличен комфорт и добра возия на дълъг път. Този път сме избрали да ви запознаем с виждането на корейския концерн Hyundai, за това как би следвало да изглежда подобно превозно средство. Азиатският дребосък отпразнува европейския си дебют на сцена по време на автомобилното изложение в Женева, а отзвукът от страна на публиката твърде много обнадежди неговите създатели. За по-незапознатите с новостите при четириколесните може би е добре да споменем, че става въпрос за чаровния мъник от далечна Азия - Hyundai Getz.
Компактният хечбек предлага добър комфорт
Според ръководството на корейския автомобилен гигант малкият симпатяга трябва да “запълни” моделната гама на Hyundai, нареждайки се в класацията между Atos и Accent. Думата “компактен” обаче не бива да докарва до истерия почитателите на големите пространства при автомобилите. Hyundai Getz в никакъв случай не е возило, което ще изостри пристъпите ви на клаустрофобия. Размерите на азиатеца са повече от прилични - дължината му е 3810 мм, а височината малко повече от 1500 мм. В резултат на това корейското “автомобилче” с отличие издържа изпитанията за безвизово пътешествие в европейския сегмент В, където спокойно може да премери сили с утвърдени вече конкуренти като Peugeot 206, Opel Corsa и Skoda Fabia например.
Екстериорът на Getz едва ли съдържа нещо революционно в себе си, с което да ви изненада. Същевременно с това обаче дизайнът на корейчето не може да се нарече и скучен. Линиите излъчват “мекота” и удобство без да се натрапват, образувайки перфектна хармония. Скосената предница плавно се слива с предното стъкло. При стоповете отзад стандартните светлини са заменени от много по-съвременните светодиоди. Двете очи отпред пък се грижат за това, никога да не пътувате “на сляпо”.
Един поглед към вътрешността на возилото е достатъчен да се отбележи, че там конструкторите са дали значителен полет на фантазията си. Солидното арматурно табло предизвиква асоциация с прецизната изработка при немски автомобил например. Кръглите циферблати, където са разположени скоростомерът и оборотомерът, са разграфени подходящо и са добре четими при всякакви условия. Централната конзола не е претрупана с копчета и лостчета за управление на системите на возилото, като се акцентира само на най-важното. Пространството отзад пък осигурява максимален комфорт при пътуване, ако разбира се не се наложи да возите двама пасажери с размерите на Александър Божков, което пък си е предизвикателство и пред по-внушителен автомобил...
Добро базово оборудване и разнообразие при двигателите са водещите преимущества на Getz
В серийното оборудване на Getz конструкторите включват антиблокираща система (ABS), система против боксуване и електронно-стабилизираща система. Пасивната безопасност пък е представена от надежни предпазни колани и въздушни възглавници не само за шофьора и неговия спътник, но и за пасажерите на задните места. Ако обаче изключително много държите на екстри като климатик и алуминиеви джанти, ще трябва да се бръкнете за някой лев отгоре, тъй като и двете опции са предвидени срещу допълнително заплащане.
Петстепенната механична скоростна кутия пък може да се “върже” с няколко различни двигателя по избор. Корейците предлагат три бензинови агрегата с работен обем 1.1-, 1.3- и 1.6-литра, които съответно предлагат мощност от 62, 82 и 105 конски сили. За любителите на дизеларките се предлага двигател с работен обем 1.5-литра и мощност 80 к.с.
Очаква се на европейския пазар цената на Hyundai Getz да варира между 11 и 13 000 евро.
Станислав Гавазов
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 marinel
15:23 13.03.2010
2 stakata
23:00 27.10.2010
3 stakata
stakata
23:19 27.10.2010