Last news in Fakti

20 Юли, 2002 00:00 4 261 4

Еволюция

  • honda-
  • honda cr-v-
  • cr-v

Пред вас е Honda CR-V. В това няма никакво съмнение, но тези които са имали вземане-даване с първото поколение на CR-V ще си зададат въпроса: На какво се дължи тази еволюция - на рестайлинг или всъдеходът е съвсем нова разработка? На пръв поглед екстериорът напомня на този на предшественика. Особено отстрани и отзад измененията са минимални.

Елегантност

Пропорциите, благодарение на които CR-V е смятана за най-“интелигентния и елегантен” мъник сред всъде­ходите, са същите. Дългите задни светлини и широките врати са запазени. Основните изменения са в предната част на автомобила. Радиаторната решетка е леко скосена, фаровете са изтеглени нагоре и са покрити с гладко стъкло. Освен това като цяло новата CR-V е с леко позаоблени форми, изглежда по-компактна и мъжествена. От дотук казаното следва да си направим извода, че тази еволюция е следствие на рестайлинг. Да, ама не! Малкият всъдеход е построен на съвсем нова база. Платформата се нарича Global Small Car Platform и за първи път се използва на моделите Civic и Acura RSX. Новото шаси на Honda CR-V представлява само по себе си гигантски скок в техническия прогрес на японската фирма. Единственият недостатък на стилното всъдеходче е малкият размер на гумите (205/70R 15), които не пасват много добре на големите подкалникови отвори, предназначени за тях. Въпреки това CR-V изглежда елегантно и е подходяща както за мъже, така и за жени. Иначе казано, в автомобила е въплътено модерното течение Unisex.

Комфорт

Новата Honda се характеризира с доста повишен комфорт, а управлението є създава усещане за увереност и спокойствие. Прецизността при шофиране прави автомобила послушен и предсказуем, а минималният крен в завоите допълнително повишава удобството при пътуване и не на последно място сигурността на пасажерите. Автоматичната скоростна кутия не предлага екстремни изживявания, но поддържа оборотите винаги в норма и плавно намалява скоростта при спускания. Предаването на въртящия момент е наречено от специалистите от Honda Realtime 4WD. Характерното при него е, че задвижващите колела са предните, но при необходимост автоматично се включва и задният мост. Предното окачване е независимо, тип McPherson, като е монтиран и допълнителен носач. Задното също е независимо, многолостово. Тази схема осигурява стабилност дори и при по-висока скорост, но прави возията малко твърда. Това обаче е нещо характерно за почти всички всъдеходи от този клас.

Интериорът е изключително просторен, като за сравнение ще кажа, че вътрешното пространство на новата Honda CR-V е по-голямо с 8 % от това на предшественика. За сметка на това външните габарити са увеличени само с 2.5 см на ширина и малко повече на височина. Значително е повишен комфортът на задноседящите пасажери. Разстоянието между предните и задната седалки е увеличено с осем сантиметра, а облегалките на втория ред могат спокойно да се отпуснат назад - нещо недостижимо за повечето алтернативи. Уредите на арматурното табло са изключително информативни. Новост е скоростният лост, разположен отдясно на волана. Ръчната спирачка също е преместена и се намира вляво от средната конзола. Ако трябва да обобщим интериора, това е всъдеход с относително висок комфорт, богато базово оборудване и отлично вътрешно пространство.

Семеен уют

Мъжете, които вече са създали семейство, неминуемо са стигнали до извода, че им е необходима универсална кола с висока проходимост. Новата Honda CR-V е способна да задоволи повечето от капризите им. Багажният обем е достатъчен за да тръгнете спокойно с жената и двете деца на море, без да се притеснявате къде ще съберете обемистите куфари. С тази кола можете и да кривнете от асфалтовия път, както и спокойно да отидете зимата на ски.
Що се отнася до мощността на двулитровия агрегат, тя е повече от достатъчна. Новият двигател разполага със 150 к.с., като ясно се усеща и присъствието на системата за изменение на газоразпределителните фази VTEC, както и наличието на програмирано впръскване на горивото. В сравнение с агрегата от предшественика, новият е с повишен работен обем и почти същата мощност. За сметка на това обаче въртящият момент нараства с 10 Нм, а максималните обороти, при които се достига, са намалени от 4 500 на 4 000 в минута. Така че и за мощност не се притеснявайте - ще я имате. За да постигнете подобен семеен уют обаче, ще трябва да се изръсите малко повече, отколкото за някоя от алтернативите. За сметка на това ще имате един автомобил, претърпял успешна еволюция и предназначен за ценители на комфорта, елегантността и семейния уют.

Радослав Славчев
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 VLADO

    1 8 Отговор
    OTLI4EN AVTOMOBIL
  • 2 Harum

    1 3 Отговор
    Tova moje bi e edinstvenoto super ka4estveno SUV na pazara v momenta. HONDA si e HONDA. NAI ka4estvenite koli na sveta sa HONDA i TOYOTA
  • 3 nasco

    1 1 Отговор
    dron dron ....
  • 4 anani

    1 0 Отговор
    nasko karai golfove i si pei