6 Юли, 2002 00:00 2 270 0

Клетъчно делене

  • volkswagen-
  • golf-
  • polo-
  • golf van-
  • golf v

Оказва се, че едноклетъчните организми живеят много по-рационално от нас хората. Липсата на нервна система у тях не е единственият фактор, възпрепятстващ ги да си “късат нервите” взаимно. Начинът им на размножаване е основната причина за хармоничното им безпроблемно съществуване. Слаб и силен пол при едноклетъчните няма, следователно и вечните спорове по този въпрос липсват. Е, вярно, че и сексуалното удоволствие им е чуждо, но със сигурност не им и липсва, тъй като всеки такъв контакт при тях би бил хомосексуален. Амебите & co. са му намерили цаката в клетъчното делене. Без уговорки, без чувства, без спорове за попечителски права и без рев и сълзи на финалната права. Разходите по детето докато порасне също са им чужди, тъй като отрочетата на едноклетъчните си се раждат точно с техните размери и на техния акъл.

Подобно клетъчно делене се очаква и при най-разпространените модели на Volkswagen, Golf и Polo. След смяната на баш-шефа на концерна Фердинанд Пиих с Бернд Пиишетсриидер фирмената политика също ще се промени. Най-вероятно във VW ще спрат да доказват на света, че ги бива да конструират и автомобили от най-висок клас, и ще си останат верни на традицията да се ограничат почти изцяло в компактния и долния сегмент на средния клас. Лимузината Phaeton, която ще коства на концерна около 500 млн. Евро през следващите пет години, ще е трън в очите на новия шеф, който иска да поведе концерна към старото поприще на скучни, но широкоразпространени и търсени градски автомобили. Спрян е проектът за суперспортен автомобил W12. Единственото, което е на дневен ред, е петото поколение на Golf. Премиерата на същинския модел ще се състои догодина на автосалона във Франкфурт, но още след пет месеца на пазара ще излезе Golf Van, миниван на базата на Golf V. Той ще е в класа на Renault Scenic и Citroen Xsara Picasso. Двигателите и окачването са от Golf V, както и повечето от останалата технология, а разлики ще се наблюдават в дизайна и вътрешното пространство. Стандартните модификации на Golf, с три и пет врати ще видим догодина, а кабриото ще излезе чак през април 2005-а. Досегашното комби в моделната гама ще бъде значително променено. То ще носи наименованието Golf Variant Plus и ще следва малко по-различна концепция от досега познатите ни от Волфсбург комбита. Покривът му ще е значително по-висок, а багажният отсек, осезаемо удължен. Седалките ще са само пет, а не седем като при Peugeot 307 SW. Най-общо казано Golf Variant Plus ще се доближава доста по-размери и предназначение до Golf Van. Дебютът на комбито е насрочен около месец преди този на кабриолета. Съдбата на по-голямата сестра на Golf, Bora все още не е решена. Моделът се продава доста добре в САЩ, но на Стария континент не е толкова търсен. Това е причината шефовете от Волфсбург да се замислят дори за конструирането на два различни автомобила. Този за Америка ще си е нормален седан, а за Европа може да се разработи версия хечбек с удължено междуосие и доста по-голям от голфарата. Размерите на Bora се очаква да нараснат, тъй като от Volkswagen ще се целят в запълване на нишата между Golf и още по-големия нов Passat, който пък ще видим през август 2004 г. Очаква се двигателите на най-голямото и разпространено моделно семейство на VW да не предлагат нещо революционно откъм техника. Бензиновите ще заложат на лансираната от концерна в последните години система за директно впръскване FSI, а дизеларките естествено ще са последно поколение Common Rail.

-1.4 FSI, 16V, 86 к.с. - март 2003 г.
-1.6 FSI, 16V, 115 к.с. - от април 2002 г.
-2.0 FSI, 16V, 150 к.с. - от март 2003 г.
-3.2 FSI, 32V, 240 к.с. - от април 2003 г.

“Печките” също ще са с по четири клапана на цилиндър и ще са общо пет, а и ще са изключително екологично чисти. Ще отговарят на EU 5, норма за отработените газове.

-1.5 TDI, 100 к.с. от април 2005 г.
-1.9 TDI, 100 к.с. от април 2002 г.
-2.0 TDI, 136 к.с. от април 2002 г.
-2.0 TDI, 160 к.с. от март 2004 г.
-2.0 TDI, 180 к.с. от февруари 2005 г.

Основните технически разлики между четвъртото и петото поколение на Golf ще са електрическото сервоуправление, независимото окачване на задните колела, удълженото с 10 см междуосие, двойният климатик, както и серийно вгражданите предни и странични въздушни възглавници. Скоростните кутии ще са ръчни шестстепенни, предразполагащи както към яка ръчка, така и за икономично каране. Другият вариант е да се спрете на секвенциалната, която предлага на­пълно автоматичен режим и възможност за превключване типтроник, но най-интересното е, че не се усеща никакво придърпване при смяната на предавките.

Още новости от концерна VW, очаквайте в следващия брой, когато ще се спрем по-подробно на Polo, Passat, какрто и на товарните и пътнически ванове, задаващи се от Волфсбург.

Светослав НАУМОВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА