Last news in Fakti

6 Юли, 2002 00:00 1 380 0

Кодово име "Суперлукс"

  • bentley-
  • gt coupe

За почитателите на престижните и аристократични британски автомобилни марки, повечето от които са стари почти колкото и първите четириколесни, финансовата драма, която сполетя последните през 90-те на миналия век, е доста тежък удар. Тогава пък на помощ се притекоха благоденстващите германски концерни като VW Group и BMW. Дали от това пък пострада изключителният благороднически имидж на островните производители тепърва ще се уточнява, но засега резултатите посочват, че изгодите определно са повече, отколкото “унижението”, че най-накрая британците капитулираха пред вековния германски нашественик.

Едно от доказателствата за това е възходът, който внезапно сполетя аристократите от Bentley, като специалистите са единодушни, че повеят на успеха дойде след успешното и навременно кръвопреливане от страна на донора - Volkswagen Group. След създаването на баровската лимузина Arnage T поданиците на Нейно Величество зарадваха почитателите с четириколесно, доста нетипично за марката Bentley - GT Coupe.

Все още не е ясно как точно ще се нарича спортната резачка на аристократичната компания, но пък за сметка на това вече се знае, какви черти ще присъстват в характера на GT Coupe. Освен това отбран кръг от хора имаха и възможността да разгледат британеца отблизо в изложбения салон на Bentley. Официалният дебют на атлета обаче ще се състои тази есен по време на провеждащия се в Париж автомобилен салон. Мераклиите да се сдобият с него пък ще трябва да поизчакат малко повечко - до 1 януари следващата година, когато ще стартират продажбите на GT Coupe.

Откъм дизайн специалистите явно доста са се потрудили. Не може да остане незабелязана масивната предна част на четириколесното с двата чифта очи в стил “а ла Mercedes” Радиаторната решетка е с внушителни размери и повечкото хром по нея определено пасва на характера на четириместното Coupe. Задницата на бегача пък е максимално скосена.

Попадайки във вътрешността трябва да сте убедени, че усещането е на висота. Обещанията на англичаните за разкош и разточително оборудване не са били напразни, като не е необходим докторат по инженерни науки, за да разпознаете скъпото дърво, хромираните детайли и естествената кожа, които присъстват в изобилие в интериора на возилото.

Под предния капак на дългото почти пет метра возило работи истински VW-агрегат, който би трябвало да дава тласък и на автомобила на канцлера Шрьодер. Само, че при GT Coupe W-образният дванадесетцилиндров звяр е допълнително подсилен с два турбокомпресора, които подсигуряват неистовата мощ на британеца. При него конструкторите са натъпкали точно 500 конски сили. Максималният въртящ момент пък би завъртял главата на всеки тираджия, който си обича “камиончето” - 850 Нм биха задвижили и неговата машинка.

По отношение на ускорението британците също са положили усилия. Тежащото малко над тон возило се изстрелва от 0 до 100 км/ч за по-малко от пет секунди. Максималната скорост, при която вече може да спрете да отчайвате околните е 300 км/ч. Освен всичко друго GT Coupe е с перманентно задвижване на четирите колела. В оборудването място намира и шестстепенна автоматична скоростна кутия, като предавките могат да се управляват от копчета, разположени на волана на луксозния автомобил. Все пак обаче човек трябва да получи глезотийки от подобно естество щом ще се разделя със 180 000 евро от спестяванията си, за да подкара такъв автомобил.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА