За почитателите на новите четириколесни и на върховите технологии в автомобилостроенето март е месецът на горещите страсти. Именно тогава се провежда едно от най-престижните автомобилни изложения в света - Женевското. По това време може да се твърди, че малка Швейцария набъбва до астрономически размери, в резултат на човешкото стълпотворение, дошло да разгледа любимите си марки возила. Резачката, с която сме предвидили да ви запознаем този път, също изживя първия си триумф по време на моторшоуто в Страната на шоколада. Маниашката разработка носи названието Alfa Romeo Brera и е дело на една от най-известните дизайнерски студия в Италия - Italdesign.
Силата на Brera е впечатляваща
Свидетелство за това, че возилото притежава доста неубоздан нрав, се открива още в екстериора на четириколесното. Агресивната предница е максимално издължена и скосена, като отстоянието от земята е намалено до минимум по подобие на спортните резачки, познато от пистите на Формула 1. Трите чифта очи и отворите на въздухозаборниците вдъхват силна доза страхопочитание, което определено е в състояние да ви откаже да се конкурирате с Alfa-та на Italdesign. Едновременно с чистата агресия, която струи от формите на четириместното купе, се открива и присъщата за италианските возила класа и елегантност. Двете издължени врати се отварят достатъчно широко и максимално улесняват достъпа до баровския интериор на Brera. Задната част на южняка е в пълен унисон с цялостното му излъчване. Стеснените стопове, при които стандартните светлини са заменени с модерните напоследък светодиоди, предизвикват учудваща асоциация със смръщения поглед на анаболен щангист във върхова спортна форма. Ако пък се загледате и в четирите отвора на ауспуха значи няма как да запазите душевното си равновесие - единствената мисъл, която ви обзема е, че или трябва да притежавате този автомобил, или да не се закачате с него.
Не по-малко впечатляващо е сърцето, което вдъхва живот на красивия италиански атлет. Под предния капак на резачката се “поти” V-образен агрегат с осем цилиндъра и работен обем 4244 кубически сантиметра. Мощността, която се генерира от него пък, е еквивалентна на силата на 400 расови кончета.Максималният въртящ момент също е в съзвучие с анаболните характеристики на Brera - 450 Нм при 4500 об./мин. определено се считат за добро постижение. В оборудването конструкторите са използвали и шестстепенна секвенциална скоростна кутия. Въртящият момент пък се предава на задните колела. Окачването отпред и отзад е независимо, като са монтирани и напречни стабилизатори на устойчивостта. Спирачките са дискови вентилирани.
Теглото на автомобила не е от най-ниските - 1400 килограма, но това в никакъв случай не пречи на ускорението и максималната скорост, която може да постигнете с Brera. Скоростомерът спира да предизвиква замечтани възклицания от спътничката до вас при 300 км/ч. Рутинната задача от 0 до 100 км/ч пък се изпълнява с лекота за доста скромните 5.3 секунди.
В интериора се залага на скъпите материали
Основно присъствие в комфортната и луксозна вътрешност на возилото намират кожата и алуминият. Непосредствено пред водача са разположени два кръгли циферблата, които предоставят информация за скоростта и нивото на оборотите. В средната част на арматурното табло се намира бордовият компютър, както и цяла плеяда от копчета, с помощта на които се управляват основните системи на автомобила. Истинското очарование от пътуването с Brera обаче настъпва нощем, когато арматурното табло се превръща в истинска фиеста от цветове.
Засега от Italdesign отказват да споделят, с каква сума са се раздели за реализирането на проекта Brera и дали мераклиите да го притежават ще имат тази възможност. Ясно е обаче, че едва ли подобно четириколесно може да струва евтино...
Станислав Гавазов
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 33 boxer-Х.М.
21:21 23.01.2010
2 blackdevil
10:56 14.02.2010