Запознаваме ви първи с най-високотехнологичния нов Mercedes

13 Март, 2025 20:00 28 997 56

  • mercedes-benz-
  • cla-
  • световна премиера

Моделът CLA е със сериозни претенции да отнеме короната от Tesla

Запознаваме ви първи с най-високотехнологичния нов Mercedes - 1

Зинделфинген, Германия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Преди броени секунди светът стана свидетел на премиерата на най-новия и най-високотехнологичен Mercedes. Става дума за новото поколение CLA, което току що бе показано за първи път в Рим. Нашият екип обаче го разгледа обстойно още преди две седмици, но от компанията наложиха ембарго на снимки и информация до премиерата на модела. Ние обаче вече знаем всичко най-интересно за новия Mercedes CLA и го споделяме първи сега.

Запознаваме ви първи с най-високотехнологичния нов Mercedes

Автомобилният свят кипи от вълнение, тъй като Mercedes-Benz разкри своя напълно нов CLA - едно превозно средство, което сигнализира за сериозните намерения на германския автомобилен производител да оспори господството на Tesla на пазара на електрически седани. Тази последна генерация на CLA представлява значителна еволюция от своите предшественици, съчетавайки легендарния лукс на Mercedes с авангардна електрическа технология в пакет, предназначен да примами купувачите не само на популярния Model 3, но и на всички подобни автомобили от този масов сегмент.

Екстериор: Революция в дизайна

Иновацията CLA демонстрира новия дизайнерски език на Mercedes, който компанията вътрешно нарича „чувствена електрифицирана чистота“. Както виждате консервативните линии на предишните седани на Mercedes са изчезнали, като са заменени от нисък, аеродинамично оптимизиран силует, който успява да изглежда едновременно футуристичен и класически красив.

Запознаваме ви първи с най-високотехнологичния нов Mercedes

Разхождайки се около новия CLA, веднага ще забележите неговата драматично наклонена линия на покрива, която плавно преминава в къса задна част, създавайки профил, подобен на купе, без обаче това да прави компромис с пространството за главите на пасажерите отзад, което само по себеси е впечатляващо инженерно постижение.

Запознаваме ви първи с най-високотехнологичния нов Mercedes

Предната част включва емблема със звезда на Mercedes, центрирана в затворена решетка, която е обсипана от ултратънки LED светлини с формата на трилъчевата звезда. Тези осветителни елементи не са функционални, но служат като отличителен визуален подпис, особено през нощта, когато изпълняват хореографска поздравителна програма, когато водачът се приближи. А когато светят отдалече можете да познаете, че това е електрическото CLA.

Запознаваме ви първи с най-високотехнологичния нов Mercedes

В сърцето на марката, заводът на Mercedes в Зинделфинген, хората отговарящи за създаването на новия CLA ни обясниха философията зад новия външен вид на този автомобил: „Искахме да създадем нещо, което да се чувства емоционално и желано, а не просто още един електрически автомобил. Новият CLA не се извинява, че е електрически – той го празнува чрез дизайнерски елементи, които биха били невъзможни в повечето автомобили с ДВГ.“

Запознаваме ви първи с най-високотехнологичния нов Mercedes

Може би най-поразителен е новият „плаващ“ ефект, при който черните B-колони създават илюзията, че това не е стандартен таван, а своеобразен стилен сенник, окачен над каросерията. Този визуален трик не само изглежда впечатляващо, но самият елегантен покрив допринася за отличният коефициент на аеродинамично съпротивление на автомобила - което го прави един от най-аеродинамично ефективните серийни превозни средства, правени някога. Но това, което е най- видимо в екстериора на новото CLA са фаровете и новите задни светлини, в които са интегрирани светлинни подписи, представляващи стилизирана трилъчева звезда.

Запознаваме ви първи с най-високотехнологичния нов Mercedes

Интериор: Предифиниран цифров лукс

Когато се озовете в новия Mercedes-Benz CLA ще бъдете посрещнати от това, което Mercedes нарича Hyperscreen. Или с други думи цялото арматурно табло представлява един екран (всъщност са три). За разлика от минималистичния подход на Tesla с един централен екран, Mercedes е създал среда, в която технологиите са в изобилие, но те са интегрирани толкова хармонично и са обрамчени с наистина луксозни материали, че този нов предифиниран цифров лукс струи отвсякъде.

Запознаваме ви първи с най-високотехнологичния нов Mercedes

Арматурното табло се състои от непрекъснат стъклен панел, който обаче не е съставен от един екран, каквато илюзия се създава. В арматурата се съдържат три отделни дисплея - цифров инструментален панел, централен сензорен екран за информация и развлечения и дисплей за пасажера до водача. Но по-интересното е, че системата работи с най-новия софтуер MBUX на Mercedes, който сега включва усъвършенствани AI възможности, които научават предпочитанията на водача и се адаптират много бързо. С други думи вече можете да си говорите с колата, както си говорите с най-близките си приятели. Тя ще ви разбере и в болшинството случаи ще ви помогне с точна и навременна информация - при това за каквото и да е. Можете да разговаряте с колата за всичко - ще останете поразени от бързите неформални, но точни отговори.

Запознаваме ви първи с най-високотехнологичния нов Mercedes

"Създадохме интериор, който балансира дигиталното потапяне с аналоговия комфорт,“ казват експертите от Mercedes, отговарящи за интериорния дизайн. Екраните предоставят информация и забавление, но те се допълват от физически елементи, които можете да докоснете и усетите – естествено дърво, изключително качествена имитация на кожа и прецизно обработен алуминий. И макар кожата да не е естествена, именно интериорът е мястото, където тази кола се разграничава от конкурентите, които освен, че са отишли ​​твърде далеч в цифровия минимализъм, не предлагат този лукс, който е присъщ само за марката с трилъчева звезда.

Запознаваме ви първи с най-високотехнологичния нов Mercedes

Системата за амбиентно осветление също заслужава специално внимание с над 250 отделни LED елемента, които могат да създадат сложни светлинни сценарии в целия салон. Те не са само декоративни – те работят съвместно със системите за активна безопасност на автомобила, като използват цвят и движение, за да предупреждават интуитивно водачите за потенциални опасности.

Запознаваме ви първи с най-високотехнологичния нов Mercedes

Особено внимание е отделено и на комфорта с новите предни седалки с нулева гравитация, които включват регулиране в 22 посоки и пет програми за масаж. Пътниците отзад също не са забравени, с повече място за краката от предишното поколение благодарение на новата специална електрическа платформа.

Задвижване: Забележително ниска консумация и голям пробег

Под изваяната си "кожа" на новото CLA стои най-новата специална EVA2 (Electric Vehicle Architecture 2) платформа на Mercedes. Тази модулна основа ще е база и на много бъдещи електрически модели на Mercedes, но прави своя дебют сега - в новия Mercedes CLA.

Въглеродният отпечатък на новия изцяло електрически CLA е намален с 40 процента в сравнение със своя неелектрифициран предшественик. Със забележително ниска консумация и впечатляващ пробег за автомобил от този сегмент CLA извежда електрическата мобилност в ежедневието на ново ниво. Първите модели, които идват пазарите са CLA 250+ с нова EQ технология (комбинирана консумация на енергия: 14,0-12,2 kWh/100 км) и CLA 350 4MATIC (комбиниран разход на енергия: 14,8-12,5 kWh/100 км) Това, което е по-интересно обаче е автономния пробег, който може да достигне почти до 800 километра (792) Върховата за момента версия CLA 350 4MATIC с EQ технология с 260 kW, която е позиционирана в горния край на моделната гама.

Запознаваме ви първи с най-високотехнологичния нов Mercedes

Друго съществено важно нещо е, че 800-волтовата електрическа архитектура прави зареждането почти толкова бързо, колкото зареждането с гориво. 800-волтовата система може значително да намали времето за зареждане и заради новото поколение батерии. Така например CLA може да се презарежда за пробег от 300 километра в рамките на десет минути - време, което е недостатъчно и за бърза кафе пауза.

Но както ни разказаха експертите от Зинделфинген има нещо още по-важно. Това, в което ни увериха специалистите е, че CLA се отличава от всичките си конкуренти с едно основно нещо - неговият фокус върху динамиката на шофиране отвъд ускорението по права линия: Всеки може да направи електрическа кола бърза по права линия. Но германците се фокусират върху създаването на превозно средство, което доставя онова типично усещане за Mercedes – спокойствие, увереност и свързаност с пътя.

Запознаваме ви първи с най-високотехнологичния нов Mercedes

Още нещо много любопитно е свързано с новите батерии. Не е тайна, че до този момент Mercedes не намираше перфектната формула именно на батериите. Сега обаче технологията на батериите отбеляза огромен напредък. CLA използва новите батерийни клетки със силициев анод, които предлагат 20% по-висока енергийна плътност от предишното поколение. CLA 250+ и CLA 350 4MATIC разполагат с най-добрия вариант на литиево-йонни батерии с полезно енергийно съдържание от 85 kWh. Клетките имат уникални аноди, които смесват силициев оксид с графит.


Заключение: С тази кола Mercedes определено "променя играта"

Моментът за представяне на CLA през 2025 година е особено стратегически, съвпадащ с обновяването на Model 3 на Tesla. И докато Tesla доминира на пазара на електрически седани от години, то точно сега се наблюдова огромен спад в поръчките. А анализаторите в индустрията предполагат, че именно в този момент прозорецът за съперници се отваря и новото CLA ще е най-големият.

Mercedes вече е методичен в подхода си към електромобилите. Те се поучиха от първоначалните си грешки и сега, вместо да излязат на пазара с компрометирани продукти, отделят достатъчно време, за да разработят специално изградена електрическа архитектура и уникални технологии, които подчертават техните традиционно силни страни. И с увереност можем да кажем, че новият CLA въплъщава тази стратегия перфектно - той е разпознаваем Mercedes, но същевременно напълно в крак с новото време. И ранният отговор на въпроса: Дали ще успее е, че Mercedes определено е намерил правилната формула.

Запознаваме ви първи с най-високотехнологичния нов Mercedes

PS: И още нещо важно, на което не наблягат от Mercedes, но е от ключово значение, особено за пазари, като нашия. Новото CLA ще се предлага и във версия с ДВГ, която външно се различава само по радиаторната решетка, която не е светеща. Повече за него вече ви разказахме, но ако сте го пропуснали, можете да видите ТУК.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 28 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бравос

    20 26 Отговор
    Браво, мобиле. Големи сте!!! Отдавна я чакам да я видя тази кола. От една година само говорят за нея, но чак сега я показват.

    Коментиран от #28, #37

  • 2 Мнение

    78 24 Отговор
    Става все по-зле...много екрани, малко кола

    Коментиран от #9, #11

  • 3 Веконско

    18 29 Отговор
    Уууух, кво е мазно и секси! Мета якия Мерцедес!
  • 4 Теслю

    34 34 Отговор
    Шапки долу.Влиза МЕРЦЕДЕС!
  • 5 КВОТО И ДА ПИШЕТЕ КОЛАТА Е УБИЙСТВЕНА.

    30 30 Отговор
    ОТДАВНА ТАКАВА КОЛА НЕ Е ИЗЛИЗАЛА.ЩЕ ТОЧАТ ЛИГИ ОЛИГАРСИТЕ.
  • 6 Данко Харсъзина

    41 22 Отговор
    Шедьовър. Няма нищо общо с дървената Тесла.
  • 7 Име

    26 22 Отговор
    Кой каквото иска да говори, но колата е уникална. Браво на Радо Славчев за изчерпателното първо представяне. Чакам и тест.
  • 8 МОНИКА

    31 16 Отговор
    ТЕСЛА Е КАТО ВЕЛИСЛАВА ДЪРЕВА ПРЕД МОНИКА БЕЛУЧИ. Е В ТОЯ ФОРУМ ИМА И ТАКИВА С ИЗВРАТЕН ВКУС ТАКА ЧЕ С ПРАВО МОГАТ ДА СИ ХАРЕСАТ ТЕСЛАТА.
  • 9 ПОЖЕЛАВАМ СИ

    3 3 Отговор

    До коментар #2 от "Мнение":

    ЕЕЕЕ ВСЕ ТАКА ДА МИ Е ЗЛЕ. НА ТЕБ НЕКА ТИ Е ДОБРЕ.
  • 10 Рушляк

    17 26 Отговор
    Предпочитам Лада Веста ,супер мупер мега яка кола
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 СЕГА

    21 12 Отговор
    мъскчо газ щепикае!!!!!!!!!!

    Коментиран от #13

  • 13 АБСОЛЮТНО

    11 3 Отговор

    До коментар #12 от "СЕГА":

    Еми има защо.
  • 14 Реално погледнато Технологиите

    18 13 Отговор
    са достигнали такова ниво че шофьор е излишен, само след още десет години, това ще е правило а не изключение, червеният цвят на Mercedes -Мercedes-Бenz- СLA е по добър от този дори на Ферари,
    но е for Ladies?
  • 15 АХАХА

    13 37 Отговор
    Мерцедес ще настигне Тесла след 1 млн години със сегашното темпо.
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 А50

    50 4 Отговор
    На плейстейшън ли ще си играем или ще шофираме, за да си свършим работа. Тия джиджавки са за дълги и перфектни пътища. Това сигурно няма да позволи да слезеш да се изпи.каеш на непозволено място

    Коментиран от #23, #24, #27

  • 18 Нема Шанс

    20 26 Отговор
    Немат шанс срещу китайците

    Коментиран от #21

  • 19 Мехмед Сюзгюл

    19 18 Отговор
    Един прекрасен турски автомобил.
  • 20 Европеец

    19 16 Отговор
    Крадена китайка за много пари.
  • 21 Така е

    13 12 Отговор

    До коментар #18 от "Нема Шанс":

    Но това важи за бедняците борците ще си купят Mercedes никога китайско Колата е много хубава
  • 22 Този-Онзи

    20 10 Отговор
    Имам чувството че моята w212-ка ще се окаже последния така да се каже истински Мерцедес..

    Коментиран от #26

  • 23 Мда, абсолютно точен коментар,

    14 0 Отговор

    До коментар #17 от "А50":

    дори няма да тръгне от паркиране ако усети че си на повече от две Германски Халби бира и да това не е автомобил за Българските Пътища, за Германски Аутобани и Американски Highways със сигурност бива!
  • 24 Ко викаш

    15 5 Отговор

    До коментар #17 от "А50":

    Друго си е Масквича а
  • 25 Путиноид

    11 4 Отговор
    Аз бях заложил на ЛАДЮХАТА
    Но МерКендесът
    Ще изяде Главата на Мъск Теслата .

    Спонсорът на Тръмп
    Скоро ще потъне.
  • 26 Даа

    2 1 Отговор

    До коментар #22 от "Този-Онзи":

    Ако е с мотор 651 си печелив

    Коментиран от #40

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 дддд

    5 4 Отговор
    разярената тълпа ще хвърли на кладата собствениците на тази скъпотия!
  • 30 Ха ха

    10 14 Отговор
    Жалка имитация на китаец и то даже не от най-добрите!
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Край

    22 13 Отговор
    Мерцедес бяха и си остават най-добрите автомобили. На 20 век.
  • 33 Майтапи

    17 12 Отговор
    Тая кола прилича на сапунерка хаха,а интериора е кич.
  • 34 Кон каруца тегли

    6 3 Отговор
    Каква е тази каруца горе? А къде е коня дето ще я тегли? Кой ще храни и управлява Коня да тегли каруцата, а не да я спира - да прави КОНСПИРАЦИИ = КОН СПИРА КАРУЦАТА!
  • 35 редник

    16 2 Отговор
    / Моментът за представяне на CLA през 2025 година е особено стратегически, съвпадащ.../
    с фалита на шведският завод за батерии NORTHVOLT.

    Що така?...
  • 36 Баце

    13 0 Отговор
    Тесла умря. Китайците я убиха......
  • 37 По добра от тесла 3,

    21 5 Отговор

    До коментар #1 от "Бравос":

    Обаче струва 2 пъти повече и има 2 пъти по слаби двигатели.
    Аз като карам, не гледам филми.
    Имам си телевизор 75 инча и масажен фотьойл вкъщи
  • 38 Олеле

    18 3 Отговор
    Ужас, това кола ли е или игрална зала, остава само една ротативка да монтират вътре ! А пък с тая скъсена задница не знам що за багажник има !
  • 39 Име

    20 3 Отговор
    По - покъртителен интериор не съм виждал. Не разбирам защо са нужни толкова много екрани, евтини материали в черен гланц и друго евтини елементи. Харесвам мерцедес, но за съжаление хубав мерцедес няма от 2015 година
  • 40 555

    7 0 Отговор

    До коментар #26 от "Даа":

    Аз нищо лошо не съм видял от М651… С грамотна поддръжка, вече е на 230000 километра и всичко си е екстра с мотора.

    Коментиран от #43

  • 41 еми

    7 7 Отговор
    дабре изглежда, единствен очевиден недостатък е че е електричка.
  • 42 Пазарът е ориентиран Ретро, хората

    10 1 Отговор
    са уморени от "флат скриинс" и не нам кво си, утре масово да инсталират чипове на стадото, пак ще си иска бутони, с бутони е по кеф, тва го знам от МутраБойко, ние българите си обичаме бутоните.
  • 43 Даа

    7 0 Отговор

    До коментар #40 от "555":

    Виждал съм и на 600000 км ,така че имаш още много време ,време е за верига ако се чува сутрин
  • 44 БгТопИдиот🇧🇬

    8 5 Отговор
    Ислямски германистан продължават с опитите да правят коли.
  • 45 Сър Мастър Бейтс

    12 0 Отговор
    Като човек имал легендата W124, за мен този дизайн е извръщение. Отпред прилича на настъпена жаба. Макар и да не харесвам телевизорите, които сега монтират като табло/инфотейнмънт, този дизайн е ОК. Поне телевизора е интегриран, а не не е тип "залепен таблет".
  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Чарлз Дарвин Трети

    3 1 Отговор

    До коментар #46 от "Дудов":

    Но пък колата е умна
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 1984

    12 5 Отговор
    Гига грозотия фрапираща! Стопове с формата на емблемата, звездички по решетката ? Сериозно ? Дизайнера да не е 6-годишно дете или пък е от "инжИнерите" на баба Меркел? Това нещо щяло да конкурира Тесла ????????? На 36-ти в Шестък може би. Единственото хубаво нещо в тази жалка пародия е наистина добрата КИТАЙСКА батерия.
  • 50 Короната

    1 1 Отговор
    е на китайците от Хуауей ... НО, под диктовката на господарите от сащ, слугите от ЕС започнаха различни производства и санкции срещу компанията ... същата история беше и срещу Тойота, както и срещу VW ... истински негодници !
  • 51 българина

    4 0 Отговор
    колко процента от частите са произведени в ЕС? ако не са поне 70, не им остава много на германските три мишока.....
  • 52 Никола Тесла

    2 0 Отговор
    Електрически кош ...
    Много ядове ще берат собствениците!!!
  • 53 Здрасти

    2 0 Отговор
    Какъв е този сиганин с мерцедес?
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 и кючека да свири

    3 0 Отговор
    Интериорът е като бай мааанго си купил от битака лед светлинки и ги накичил където му падне за да му е шукаритетно докато се вози. Всъщност, това е така, защото е сглобявана ръчно от афгани и пакистанци в джермани. Потрес.
  • 56 Като видя такива хвалещи заглавия

    1 0 Отговор
    След това обикновено виждам същите изоставени модели коли в разни дворове и автоморги които никой не ги иска