Зинделфинген, Германия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Преди броени секунди светът стана свидетел на премиерата на най-новия и най-високотехнологичен Mercedes. Става дума за новото поколение CLA, което току що бе показано за първи път в Рим. Нашият екип обаче го разгледа обстойно още преди две седмици, но от компанията наложиха ембарго на снимки и информация до премиерата на модела. Ние обаче вече знаем всичко най-интересно за новия Mercedes CLA и го споделяме първи сега.

Автомобилният свят кипи от вълнение, тъй като Mercedes-Benz разкри своя напълно нов CLA - едно превозно средство, което сигнализира за сериозните намерения на германския автомобилен производител да оспори господството на Tesla на пазара на електрически седани. Тази последна генерация на CLA представлява значителна еволюция от своите предшественици, съчетавайки легендарния лукс на Mercedes с авангардна електрическа технология в пакет, предназначен да примами купувачите не само на популярния Model 3, но и на всички подобни автомобили от този масов сегмент.
Екстериор: Революция в дизайна
Иновацията CLA демонстрира новия дизайнерски език на Mercedes, който компанията вътрешно нарича „чувствена електрифицирана чистота“. Както виждате консервативните линии на предишните седани на Mercedes са изчезнали, като са заменени от нисък, аеродинамично оптимизиран силует, който успява да изглежда едновременно футуристичен и класически красив.

Разхождайки се около новия CLA, веднага ще забележите неговата драматично наклонена линия на покрива, която плавно преминава в къса задна част, създавайки профил, подобен на купе, без обаче това да прави компромис с пространството за главите на пасажерите отзад, което само по себеси е впечатляващо инженерно постижение.

Предната част включва емблема със звезда на Mercedes, центрирана в затворена решетка, която е обсипана от ултратънки LED светлини с формата на трилъчевата звезда. Тези осветителни елементи не са функционални, но служат като отличителен визуален подпис, особено през нощта, когато изпълняват хореографска поздравителна програма, когато водачът се приближи. А когато светят отдалече можете да познаете, че това е електрическото CLA.

В сърцето на марката, заводът на Mercedes в Зинделфинген, хората отговарящи за създаването на новия CLA ни обясниха философията зад новия външен вид на този автомобил: „Искахме да създадем нещо, което да се чувства емоционално и желано, а не просто още един електрически автомобил. Новият CLA не се извинява, че е електрически – той го празнува чрез дизайнерски елементи, които биха били невъзможни в повечето автомобили с ДВГ.“

Може би най-поразителен е новият „плаващ“ ефект, при който черните B-колони създават илюзията, че това не е стандартен таван, а своеобразен стилен сенник, окачен над каросерията. Този визуален трик не само изглежда впечатляващо, но самият елегантен покрив допринася за отличният коефициент на аеродинамично съпротивление на автомобила - което го прави един от най-аеродинамично ефективните серийни превозни средства, правени някога. Но това, което е най- видимо в екстериора на новото CLA са фаровете и новите задни светлини, в които са интегрирани светлинни подписи, представляващи стилизирана трилъчева звезда.

Интериор: Предифиниран цифров лукс
Когато се озовете в новия Mercedes-Benz CLA ще бъдете посрещнати от това, което Mercedes нарича Hyperscreen. Или с други думи цялото арматурно табло представлява един екран (всъщност са три). За разлика от минималистичния подход на Tesla с един централен екран, Mercedes е създал среда, в която технологиите са в изобилие, но те са интегрирани толкова хармонично и са обрамчени с наистина луксозни материали, че този нов предифиниран цифров лукс струи отвсякъде.

Арматурното табло се състои от непрекъснат стъклен панел, който обаче не е съставен от един екран, каквато илюзия се създава. В арматурата се съдържат три отделни дисплея - цифров инструментален панел, централен сензорен екран за информация и развлечения и дисплей за пасажера до водача. Но по-интересното е, че системата работи с най-новия софтуер MBUX на Mercedes, който сега включва усъвършенствани AI възможности, които научават предпочитанията на водача и се адаптират много бързо. С други думи вече можете да си говорите с колата, както си говорите с най-близките си приятели. Тя ще ви разбере и в болшинството случаи ще ви помогне с точна и навременна информация - при това за каквото и да е. Можете да разговаряте с колата за всичко - ще останете поразени от бързите неформални, но точни отговори.

"Създадохме интериор, който балансира дигиталното потапяне с аналоговия комфорт,“ казват експертите от Mercedes, отговарящи за интериорния дизайн. Екраните предоставят информация и забавление, но те се допълват от физически елементи, които можете да докоснете и усетите – естествено дърво, изключително качествена имитация на кожа и прецизно обработен алуминий. И макар кожата да не е естествена, именно интериорът е мястото, където тази кола се разграничава от конкурентите, които освен, че са отишли твърде далеч в цифровия минимализъм, не предлагат този лукс, който е присъщ само за марката с трилъчева звезда.

Системата за амбиентно осветление също заслужава специално внимание с над 250 отделни LED елемента, които могат да създадат сложни светлинни сценарии в целия салон. Те не са само декоративни – те работят съвместно със системите за активна безопасност на автомобила, като използват цвят и движение, за да предупреждават интуитивно водачите за потенциални опасности.

Особено внимание е отделено и на комфорта с новите предни седалки с нулева гравитация, които включват регулиране в 22 посоки и пет програми за масаж. Пътниците отзад също не са забравени, с повече място за краката от предишното поколение благодарение на новата специална електрическа платформа.
Задвижване: Забележително ниска консумация и голям пробег
Под изваяната си "кожа" на новото CLA стои най-новата специална EVA2 (Electric Vehicle Architecture 2) платформа на Mercedes. Тази модулна основа ще е база и на много бъдещи електрически модели на Mercedes, но прави своя дебют сега - в новия Mercedes CLA.
Въглеродният отпечатък на новия изцяло електрически CLA е намален с 40 процента в сравнение със своя неелектрифициран предшественик. Със забележително ниска консумация и впечатляващ пробег за автомобил от този сегмент CLA извежда електрическата мобилност в ежедневието на ново ниво. Първите модели, които идват пазарите са CLA 250+ с нова EQ технология (комбинирана консумация на енергия: 14,0-12,2 kWh/100 км) и CLA 350 4MATIC (комбиниран разход на енергия: 14,8-12,5 kWh/100 км) Това, което е по-интересно обаче е автономния пробег, който може да достигне почти до 800 километра (792) Върховата за момента версия CLA 350 4MATIC с EQ технология с 260 kW, която е позиционирана в горния край на моделната гама.

Друго съществено важно нещо е, че 800-волтовата електрическа архитектура прави зареждането почти толкова бързо, колкото зареждането с гориво. 800-волтовата система може значително да намали времето за зареждане и заради новото поколение батерии. Така например CLA може да се презарежда за пробег от 300 километра в рамките на десет минути - време, което е недостатъчно и за бърза кафе пауза.
Но както ни разказаха експертите от Зинделфинген има нещо още по-важно. Това, в което ни увериха специалистите е, че CLA се отличава от всичките си конкуренти с едно основно нещо - неговият фокус върху динамиката на шофиране отвъд ускорението по права линия: Всеки може да направи електрическа кола бърза по права линия. Но германците се фокусират върху създаването на превозно средство, което доставя онова типично усещане за Mercedes – спокойствие, увереност и свързаност с пътя.

Още нещо много любопитно е свързано с новите батерии. Не е тайна, че до този момент Mercedes не намираше перфектната формула именно на батериите. Сега обаче технологията на батериите отбеляза огромен напредък. CLA използва новите батерийни клетки със силициев анод, които предлагат 20% по-висока енергийна плътност от предишното поколение. CLA 250+ и CLA 350 4MATIC разполагат с най-добрия вариант на литиево-йонни батерии с полезно енергийно съдържание от 85 kWh. Клетките имат уникални аноди, които смесват силициев оксид с графит.
Заключение: С тази кола Mercedes определено "променя играта"
Моментът за представяне на CLA през 2025 година е особено стратегически, съвпадащ с обновяването на Model 3 на Tesla. И докато Tesla доминира на пазара на електрически седани от години, то точно сега се наблюдова огромен спад в поръчките. А анализаторите в индустрията предполагат, че именно в този момент прозорецът за съперници се отваря и новото CLA ще е най-големият.
Mercedes вече е методичен в подхода си към електромобилите. Те се поучиха от първоначалните си грешки и сега, вместо да излязат на пазара с компрометирани продукти, отделят достатъчно време, за да разработят специално изградена електрическа архитектура и уникални технологии, които подчертават техните традиционно силни страни. И с увереност можем да кажем, че новият CLA въплъщава тази стратегия перфектно - той е разпознаваем Mercedes, но същевременно напълно в крак с новото време. И ранният отговор на въпроса: Дали ще успее е, че Mercedes определено е намерил правилната формула.

PS: И още нещо важно, на което не наблягат от Mercedes, но е от ключово значение, особено за пазари, като нашия. Новото CLA ще се предлага и във версия с ДВГ, която външно се различава само по радиаторната решетка, която не е светеща. Повече за него вече ви разказахме, но ако сте го пропуснали, можете да видите ТУК.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бравос
Коментиран от #28, #37
20:04 13.03.2025
2 Мнение
Коментиран от #9, #11
20:06 13.03.2025
3 Веконско
20:09 13.03.2025
4 Теслю
20:09 13.03.2025
5 КВОТО И ДА ПИШЕТЕ КОЛАТА Е УБИЙСТВЕНА.
20:16 13.03.2025
6 Данко Харсъзина
20:18 13.03.2025
7 Име
20:19 13.03.2025
8 МОНИКА
20:21 13.03.2025
9 ПОЖЕЛАВАМ СИ
До коментар #2 от "Мнение":
ЕЕЕЕ ВСЕ ТАКА ДА МИ Е ЗЛЕ. НА ТЕБ НЕКА ТИ Е ДОБРЕ.20:24 13.03.2025
10 Рушляк
20:30 13.03.2025
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 СЕГА
Коментиран от #13
20:33 13.03.2025
13 АБСОЛЮТНО
До коментар #12 от "СЕГА":
Еми има защо.20:34 13.03.2025
14 Реално погледнато Технологиите
но е for Ladies?
20:39 13.03.2025
15 АХАХА
20:54 13.03.2025
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 А50
Коментиран от #23, #24, #27
20:57 13.03.2025
18 Нема Шанс
Коментиран от #21
20:59 13.03.2025
19 Мехмед Сюзгюл
21:04 13.03.2025
20 Европеец
21:04 13.03.2025
21 Така е
До коментар #18 от "Нема Шанс":
Но това важи за бедняците борците ще си купят Mercedes никога китайско Колата е много хубава21:04 13.03.2025
22 Този-Онзи
Коментиран от #26
21:05 13.03.2025
23 Мда, абсолютно точен коментар,
До коментар #17 от "А50":
дори няма да тръгне от паркиране ако усети че си на повече от две Германски Халби бира и да това не е автомобил за Българските Пътища, за Германски Аутобани и Американски Highways със сигурност бива!21:15 13.03.2025
24 Ко викаш
До коментар #17 от "А50":
Друго си е Масквича а21:34 13.03.2025
25 Путиноид
Но МерКендесът
Ще изяде Главата на Мъск Теслата .
Спонсорът на Тръмп
Скоро ще потъне.
21:34 13.03.2025
26 Даа
До коментар #22 от "Този-Онзи":
Ако е с мотор 651 си печеливКоментиран от #40
21:35 13.03.2025
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 дддд
21:48 13.03.2025
30 Ха ха
21:57 13.03.2025
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Край
22:06 13.03.2025
33 Майтапи
22:07 13.03.2025
34 Кон каруца тегли
22:25 13.03.2025
35 редник
с фалита на шведският завод за батерии NORTHVOLT.
Що така?...
22:28 13.03.2025
36 Баце
22:28 13.03.2025
37 По добра от тесла 3,
До коментар #1 от "Бравос":
Обаче струва 2 пъти повече и има 2 пъти по слаби двигатели.Аз като карам, не гледам филми.
Имам си телевизор 75 инча и масажен фотьойл вкъщи
22:36 13.03.2025
38 Олеле
23:53 13.03.2025
39 Име
00:14 14.03.2025
40 555
До коментар #26 от "Даа":
Аз нищо лошо не съм видял от М651… С грамотна поддръжка, вече е на 230000 километра и всичко си е екстра с мотора.Коментиран от #43
00:36 14.03.2025
41 еми
00:59 14.03.2025
42 Пазарът е ориентиран Ретро, хората
01:06 14.03.2025
43 Даа
До коментар #40 от "555":
Виждал съм и на 600000 км ,така че имаш още много време ,време е за верига ако се чува сутрин01:06 14.03.2025
44 БгТопИдиот🇧🇬
07:28 14.03.2025
45 Сър Мастър Бейтс
07:31 14.03.2025
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Чарлз Дарвин Трети
До коментар #46 от "Дудов":
Но пък колата е умна08:25 14.03.2025
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 1984
10:23 14.03.2025
50 Короната
15:05 14.03.2025
51 българина
15:25 14.03.2025
52 Никола Тесла
Много ядове ще берат собствениците!!!
16:30 14.03.2025
53 Здрасти
18:03 14.03.2025
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 и кючека да свири
19:29 14.03.2025
56 Като видя такива хвалещи заглавия
15:52 15.03.2025