Last news in Fakti

13 Април, 2002 00:00 2 555 2

Малкият принц

  • bmw-
  • bmw cs1-
  • cs1

BMW 3-та серия е най-малкият мюнхенски принц в моделната гама в момента. Това в най-скоро време ще се промени и до 2-3 години на пазара ще излезе новото бебче в кралското баварско семейство в лицето на 1-ва и 2-ра серия. Още от сега обаче бираджиите загатват как горе долу ще изглеждат най-компактните им рожби. Очаква се те да въплъщават в себе си комбинация от малки, градски автомобили и компактни, спортни резачки като незабравимото BMW 2002 или 3-та серия, носеща индекса Е30 (1983-1992г.).

Всъщност на автомобилния салон в Женева през миналия месец BMW показа пред широката публика прототип на малък четириместен кабриолет, който по габарити и моторизация се вписва в класа на Mercades SLK, Opel Astra Cabrio и VW Golf Cabrio. Прототипът носи обозначението CS1 и следва основната,

дизайнерска идея,

заложена в новата 7-ца, която по всяка вероятност ще бъде продължена и в задаващите се 5-а, 6-а, 1-ва и 2-ра серия. Силни прилика с гигантския си събрат представен през миналата година във Франкфурт се забелязват най-вече в оформлението на предницата. Типични са изтеглените настрани би-ксенонови фарове, издаденият напред хромиран бъбрек, заплашително набъбналите предни калници и 17-цоловите лети джанти с пет спици. Задницата има не по-малко агресивен вид. Под “намръщените” стопове намираме късата ритната броня, а от нея се подават два кюнеца, които трябва да минат за ауспухови тръби.

В общи линии едва ли са много хората, на които външният вид на това бижу да не допадне. Съвсем различно обаче е положението с оформлението на

интериора.

Там мненията биха могли да са много противоречиви. В него няма нищо напомнящо за действетелността. От някои елементи струи ретроносталгия по 50-те и 60-те години, а в повечето се наблюдава футуризъм, какъвто навярно няма да срещнем и в 25-и филм от поредицата “Междузвездни войни”. Четирите седалки, въпреки че съвсем естсвено предлагат комфорт на високо ниво, изглеждат като изрезки от кашон с кукообразни облегалки за глава. Дизайнерите и инженерите от Мюнхен споделят, че при разработването на вътрешното пространство са се постарали да съчетаят комфорта и ергономичността със спестяване на вътрешно пространство и тегло. Тъй като автомобилът принципно е компактен и просторът в купето е трудно постижим баварските мозъци са заложили на проектирането на тънки седалки и на скритите екстри. Това е една тенденция, започната още от седмицата. Инженерите от BMW успяват по впечатляващ начин да съчетаят максималното количество удобства с минималния брой уреди. И тук е намерила място системата

I-Drive,

с която в Мюнхен толкова се гордеят. На дисплей, с какъвто разполагат всички съвременни по-луксозни автомобили, се извежда цялата необходима за водача информация. Учудващото тук е, че при BMW това става чрез един единствен наподобяващ джойстик бутон.

Но стига толкова за екстрите и комфорта. Нека отворим приказка за това, от което биха се заинтересували най-вече почитателите на такъв тип автомобили-

двигателя.

Този път не е залагано на гигантоманията, а на практичността. BMW CS1 е оборудван с 1.8-литров, четирицилиндров агрегат. Той предлага системата Valver­tronic контролираща работата на клапаните. Мощността е 115 к.с., но въпреки че не са кой знае колко, те определено са в състояние да дадат на олекотеното купе доста задоволителни скоростни и динамични характеристиики. За разлика от двигателя обаче, скоростната кутия е наистина впечатляваща. Тя е секвенционална, съединител няма, но при нея не се забелязва това замисляне и забавяне при предаването на мощността към колелата ( в случая задните), което се наблюдава при досега познатите ни автоматични и полуавтоматични скоростни кутии. Всъщност бързината на силовото предаване тук е способна да съперничи на това при спортните автонобили и процесът протича много по-бързо отколкото посредством човешка реакция. Навярно до 2-3 години в производство ще влезе подобен на CS1 автомобил. Той ще предлага много по-широка гама от двигатели и ще се вписва напълно в определението “компактен спор­тен резняк”.

Светослав НАУМОВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 BMW MANIQ

    1 1 Отговор
    nai velikata marka na sveta ------ BMW
  • 2 kibika

    0 0 Отговор
    Малко грозновато стои,не е като E46 или Е36...ша свикнем