Last news in Fakti

6 Април, 2002 00:00 1 100 0

Светата троица

  • ferrari-
  • ferrari 330 gt fantuzzi spider-
  • fantuzzi spider

Ако си мислите, че сте попаднали в час по религиозно обучение, където ще ви обяснят вредата от тютюнопушенето, употребата на алкохол и безразборните извънбрачни връзки, успокойте се! Няма такава опасност. Просто ви предстои среща със Светата троица - единствените три возила от подобен род, които сами ви подтикват към гореизброените три основни прегрешения. Тризнаците са с чиста италианска кръв и се появяват на бял свят в резултат на високопродуктивната брачна връз­ка между всепризнатия производител на расови скоростни резачки - Ferrari и специалиста в областта на създаването на каросерии за тях - Fantuzzi.

Раждането на Ferrari 330 GT Fantuzzi Spider предизвиква истински апокалипсис

“Виновници” за идването му на бял свят са специалистите от Ferrari, които търсят подходяща “обвивка” за своя пореден нов двигател. Тогава като носители на благородния ген се появяват другите майстори от Carozzeria Fantuzzi. В края на 50-те те вече не се занимават с разкрасяването на возилата Maserati и насочват идеите си в помощ на конкуренцията от Модена. В крайна сметка в началото на 1961 година светът е смаян от новото отроче, което се вписва в графата на суперманиашките автомобили - Ferrari 330 GT Fantuzzi Spider.

Хората с по-заспали емоции (най-често на тях се дължат задръстванията в централната градска част) още тогава го определят като катастрофа. За тях това не е нормално превозно средство - може би защото не могат да заспят в него... Познавачите обаче веднага разкриват в чаровния италианец истинския спортист на пътя. Изчистен дори и от най-малката натруфеност, която не се вписва в агресивния му нрав, Fantuzzi Spider бързо печели почиатели.

Дизайнът покорява, а двигателят завладява

Формата на атлета е типичната за спортните резачки от онези години “а ла пура”. Силно издължената предница, плоската и скъсена задница подсказват за малка част от емоциите, които бихте могли да изживеете с темпераментния южняк. Двете огромни очи отпред, покрити с плексиглас, допълват идилията. И за да сте сигурни, че ще предизвиквате фурор, само когато има оживление на пътя, производителите са лишили Fantuzzi Spider от такива дребни екстри като покрив и чистачки за дъжд. Тогава няма кой да ви гледа, следователно няма и смисъл да се разкарвате нагоре-надолу с вашия спортен домашен любимец... Отварянето на вратите и до днес си остава загадка, отговорът на която знаят само собствениците на трите подобни возила. Конвенциолна дръжка от 1961 година обаче със сигурност няма да намерите.

Двигателят естествено е на ниво, най-малкото защото е създаден от най-добрите в бранша. С дрезгаво гъргорене изпод капака се обажда расов “дванадесетак”, V-образен и с работен обем 3967 кубически сантиметра. Коляновият вал е лагеруван на седем места. Разпределителните валове са два, задвижвани от верига. Мощта, която осигурява дванадесетцилиндровият юнак, е 275 конски сили при 6000 об./мин. Максималният въртящ момент е 33.2 мкг при 5000 об./мин. Задвижването на резачката естествено идва от задните колела. В оборудването място намира и еднодисков сух съединител. Скоростната кутия е шестстепенна механична. Окачването отпред е независимо с напречен стабилизатор на устойчивостта, а отзад е монтиран неподвижен заден мост. Спирачките са дискови вентилирани. Италианците са предвидили намеренията ви да се надбягвате с всичко, което мърда, така че до 245 км/ч (максималната скорост на атлета) имате възможност да мерите сили.

Стойността на всеки един от трите екземпляра с днешна дата е около 480 000 евро. Така че ако имате малко спестени пари - действайте! Възможно е съседът ви да е решил да ви изпревари с покупката - така че не се бавете.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА