Last news in Fakti

11 Юни, 2014 09:32 37 770 17

На какво е способен новият Haldex на Skoda

  • skoda-
  • yeti-
  • octavia-
  • superb-
  • haldex-
  • 4x4-
  • тест

Виена. Наш екип от мястото на събитието

Последното пето поколение Haldex е по-леко от предходното с 1.4 килограма, но по-важното е, че работи значително по-бързо, което от своя страна подобрява активната безопасност на автомобила. Петата генерация на Haldex се монтира на 4х4 автомобилите на Skoda и въпреки отсъствието на междуосев диференциал с механична блокировка, разпределението на въртящия момент между колелата е оптимално.

Това съотношение се постига чрез сложна система от датчици и електроника, която при нужда избирателно задейства и спирачните механизми. Иначе въртящият момент се предава както преди на четирите колела с предимство на предния мост, а разпределението се променя според конкретната пътна ситуация.

Най-общо казано Haldex 5 представлява своеобразен съединител, който осигурява взаимодействието на електронните системи като ABS, регулиране на приплъзването на задвижването или електронния блокиращ диференциал.

Системата работи съвместно с компютър, събиращ и още доста допълнителна информация. Компютърът получава данни от сензорите за оборотите на колелата и от управлението на двигателя. С тези данни той притежава цялата важна информация и може да реагира оптимално на ситуациите.

Как действа новият Haldex 5 при моделите Yeti, Octavia и Superb ни демонстрираха чехите от Skoda. Екстремният тетст-драйв се състоя на специално подготвен за целта полигон в близост до Виена. Наш екип изпита качествата на новите 4х4 коли на Skoda, а впечатленията ни са предимно положителни. Основните трасета, на които се проведе теста бяха две - off road и on road.

При първото чехите бяха избрали изкачване и спускане по изключително стръмни терени със 100% наклон на пътя. Ще поясним, че 100% наклон на трасето означава денивелация от 100 метра за 100-метров участък, което като ъгъл на наклона е 45 градуса. Новата версия Yeti Outdoor е снабдена с бутон, който включва специален всъдеходен режим. След неговото активиране педалът на газта става по-малко информативен, а ABS-ът влиза в действие по-късно.

Налична е и система за подпомагане на спускането, която е напълно автоматична и не се налага натискане на педала на спирачката от водача. Симулацията на самоблокиращи диференциали върши отлична работа и като цяло проходимостта на Yeti може да се определи като много добра. Автомобилът се справи безпроблемно със 100 процентовите наклони, като показа и завидни характеристики при движение по страничен наклон, както и при отделяне на едно или две колела от пътната настилка.

Следващото изпитание се проведе на писта, където главни действащи лица бяха версиите 4х4 на Octavia и Superb. Тестовото трасе край Виена бе направено от изключително гладък цимент, който непрекъснато се залива с вода. По този начин се създават условия, напълно имитиращи заледени и заснежени пътни настилки. Последователно имахме възможността да изпробваме идентични модели с 4х2 и 4х4 задвижване и, както може би се досещате, разликата беше огромна. Електрониката, командваща 4х4 системата, си върши работата безпроблемно и въпреки изключително хлъзгавата настилка 4х4 автомобилите успяваха да държат избраната от водача траектория.

След теста домакините от Skoda ни запознаха отблизо и с новата концепция на марката Yeti Xtreme. Този автомобил беше показан пред отбрана публика преди дни, по време на фестивала Worthersee в Австрия. Автомобилът е базиран на последното Yeti, но в него ясно се открояват динамичните "рали" елементи. Под капака на Yeti Xtreme е монтиран 1.8-литров TSI двигател с мощност 152 к.с. Въртящият момент се предава на четирите колела през шестстепенна DSG скоростна кутия и през гореописаната Haldex муфа от пето поколение. Максималният въртящ момент на концепцията е 250 Нм, които се достигат в диапазон от 1 500 до 4 200 оборота в минута. Ускорението на Yeti Xtreme от 0 до 100 км/ч е 9 секунди. Още нещо интересно, което ни разказаха инженерите от Млада Болеслав е, че спирачките са заимствани от Octavia RS.


Поставете оценка:
Оценка 2 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Естребовски

    8 9 Отговор
    100% наклон е равен точно на 45градуса.Няма почти,няма не искам.

    Коментиран от #2, #3

  • 2 Монго

    8 3 Отговор

    До коментар #1 от "Естребовски":

    Наклон на пътя 10% означава завишение с 10м за 100м участък. 100% наклон на пътя ще даде завишение 100м за 100м участък, което като ъгъл на наклона не е , а . Със сигурност има някакво математическо съотношение между ъгъла, който се получава и завишението в %, но не е просто аритметическо съотношение.Ъглите, които се получават при 10,20,30...% наклон не са кратни на .
    П.П. И като си прав, защо са ти набутали толкова минуси...
  • 3 Монго

    5 4 Отговор

    До коментар #1 от "Естребовски":

    ...не е 90, а 45 градуса...
    Допърнение...
  • 4 Славчо Димитров

    6 3 Отговор
    Ми в статията си го пише много точно - 100% наклон е 45 градуса, какво има да умуваме. Иначе шкодичките се представят изумително добре с този нов Халдекс.
  • 5 Е46 330XI

    4 1 Отговор
    Трябваше малко да променят формата на Уети!
    Не може така да продължава с тази абсурдна визия - джип да изглежда като пълно копие на баничарка!

    И цените на Йети с 4х4 и фейслифт Супърб 4х4 са втрещителни. Тези модели станаха достъпни само за работещи високозаплатени професии от много години.
    Най-евтиното прилично Уети с 4х4 1.8 е 46 000 лв. с 2.0 тди 53 000 лв...като добавиш навигация...кожен салон...ксенон с пръскалки отопление на седалките и отлетя на 64 000 лв

    Коментиран от #6

  • 6 Монго

    11 3 Отговор

    До коментар #5 от "Е46 330XI":

    Преди 10 години за тази сума си купих етаж от къща /120 кв./м./, с двор и гараж...ама в гаража няма да сложа такова недорузомение...

    Коментиран от #7

  • 7 Славчо Димитров

    5 9 Отговор

    До коментар #6 от "Монго":

    аз пък нямам гараж, но точно такава синя октавия 4х4 си купих наскоро. Всеки с предпочитанията си. За мен ти и твоето изказване сте недоразумения, но не го натрапвам на всички, нали. Или поне докато не написа глупавия си коментар.

    Коментиран от #10, #16

  • 8 СамоСелянитеКаратБМВ МустангаЕномерЕдно

    6 9 Отговор
    Алоо, любителите на Лада, Москвич и Запорожец, издишате днес другари ! Излагате се ! Хайде сега обяснете как съветските каруци са по-добри от Шкодите, да не вземе някой д асе обърка и да си купи няква тъпа Шкода, вместо Лада !

    Коментиран от #15

  • 9 TODOR STOYANOV

    10 2 Отговор
    КОЛЕГИ, 100% НАКЛОН НАИСТИНА СА 45градуса , НО НЕ ПО ЦЕЛЗИЙ И НАИСТИНА, ЗАЩО "ЕСТРЕБОВСКИ" ИМА ТОЛКОВА МИНУСИ???ВЕРОЯТНО ОТ НЕЗНАНИЕ И ЗАРАДИ ФЕЙСА, КОЙТО Е НА АВАТАРА МУ СУПЕР ЯКО!!!ТАКААА, АЗ ПРЕДЛАГАМ В КОМЕНТАРИТЕ СИ ЗА АВТОМОБИЛИ, НЕЗАВИМО ОТ КАКВА МАРКА СА, ДА ВПИСВАМЕ КАКЪВ АВТОМОБИЛ ПРИТЕЖАВАМЕ!МИСЛЯ, ЧЕ ТАКА Е РЕДНО, ЗА ДА ОБМЕНИМ ОПИТ, МНЕНИЯ, ЛИЧНИ НАБЛЮДЕНИЯ!САМО ТОГАВА ИМАМЕ ПРАВО ДА СЪДИМ ИЛИ ДА ХВАЛИМ!ВИНАГИ СЪМ КАЗВАЛ, ЧЕ НАЙ-ХУБАВАТА КОЛА Е ТАЗИ, ЧИИТО КЛЮЧОВЕ ДРЪНКАТ В ДЖОБА ТИ!!!ДА!ТРЯБВА ДА СЕ ПОДДЪРЖА И СЛУЖИ ДЪЛГО И ВЯРНО!НЕ СЪМ РОБ НА НИКОЯ МАРКА, ИЗМИНАЛ СЪМ ОКОЛО 2 000 000км., СМЕНИЛ СЪМ ОСЕМ АВТОМОБИЛА!СЕГА СЪМ СОБСТВЕНИК НА НАИСТИНА НАЙ-КРАСИВАТА КОЛА: Alfa romeo 159 sportwagon, 2.4JTD/200k.c, 4Х4, ПЪРВА РЕГИСТРАЦИЯ, НОЕМВРИ-2010, ПЪРВИ СОБСТВЕНИК-АЗ, КИЛОМЕТРИ ДО МОМЕНТА-176 000км.ИСКАМ ДА КАЖА, ЧЕ ТОВА Е ДОСТА СОЛИДЕН И СИГУРЕН АВТОМОБИЛ И Е АБСОЛЮТНО УДОВОЛСТВИЕ ДА СЕ УПРАВЛЯВА ЛЯТО-ЗИМА!РЕМОНТИ ДО СЕГА НЯМА, ОСВЕН ОБИЧАЙНАТА ПОДДРЪЖКА-МАСЛА ФИЛТРИ, ГУМИ, НАКЛАДКИ.С КЕФ БИХ ТЕСТВАЛ ТЕЗИ ШКОДИ 4Х4 И АКО СИ СТРУВА...ЗАЩО НЕ!КАРАЙТЕ РАЗУМНО В КЪЩИ НИ ЧАКАТ!УСПЕХ МОМЧЕТА!

  • 10 Кольо Фильов

    9 2 Отговор

    До коментар #7 от "Славчо Димитров":

    Астричката май ти дойде скъпичка и я смени с шкодичка? Разбираемо е. Всеки трябва да се разпрострира според възможностите си
  • 11 РОСЕН ВЕЛИНОВ

    10 3 Отговор
    Като прочетох "се постига чрез сложна система от датчици и електроника" и на там спрях да чета!
  • 12 мария спасова

    3 2 Отговор
    На тази Грозила и липсва само един плуг за оране!

    Коментиран от #13

  • 13 Кобрата

    2 2 Отговор

    До коментар #12 от "мария спасова":

    Бая ще има да ореш с мулето и ще ринеш л..на докато си купиш Skoda за оране , но какво ли разбират жените от коли???
    Жена зад волана е като звезда в небето, ти нея я виждаш, а тя теб НЕ
  • 14 Кобрата

    3 3 Отговор
    Аз по принцип съм фен на немските коли, но в Skoda съм се возил и съм доволен от возията.
    Те са автомобили от среден клас, които са добри и за града и извънградско също.
    Пък и са икономични, не знам от къде толкова разбирачи се събрахте, но изглежда не сте много информирани.
  • 15 Кобрата

    2 3 Отговор

    До коментар #8 от "СамоСелянитеКаратБМВ МустангаЕномерЕдно":

    Абе карай си строшения мустанг и мълчи бе
  • 16 Монго

    1 2 Отговор

    До коментар #7 от "Славчо Димитров":

    Коментара ми беше за "Йети"-то, това, че си купил "Октавия" 4х4 със същия син цвят-ОК. Само не разбирам какво недорузомение съм, пък и не ме интересува...,макар, че две от колите ми са на VAG...
  • 17 Haha

    0 0 Отговор
    Как става за 100м участък денивелация 100м и ъгъл 45градуса? Някой не е ходил на училище. Муахахахаха. Тази шкода излита като ракета.