Виена. Наш екип от мястото на събитието
Това съотношение се постига чрез сложна система от датчици и електроника, която при нужда избирателно задейства и спирачните механизми. Иначе въртящият момент се предава както преди на четирите колела с предимство на предния мост, а разпределението се променя според конкретната пътна ситуация.
Най-общо казано Haldex 5 представлява своеобразен съединител, който осигурява взаимодействието на електронните системи като ABS, регулиране на приплъзването на задвижването или електронния блокиращ диференциал.
Системата работи съвместно с компютър, събиращ и още доста допълнителна информация. Компютърът получава данни от сензорите за оборотите на колелата и от управлението на двигателя. С тези данни той притежава цялата важна информация и може да реагира оптимално на ситуациите.
Как действа новият Haldex 5 при моделите Yeti, Octavia и Superb ни демонстрираха чехите от Skoda. Екстремният тетст-драйв се състоя на специално подготвен за целта полигон в близост до Виена. Наш екип изпита качествата на новите 4х4 коли на Skoda, а впечатленията ни са предимно положителни. Основните трасета, на които се проведе теста бяха две - off road и on road.
При първото чехите бяха избрали изкачване и спускане по изключително стръмни терени със 100% наклон на пътя. Ще поясним, че 100% наклон на трасето означава денивелация от 100 метра за 100-метров участък, което като ъгъл на наклона е 45 градуса. Новата версия Yeti Outdoor е снабдена с бутон, който включва специален всъдеходен режим. След неговото активиране педалът на газта става по-малко информативен, а ABS-ът влиза в действие по-късно.
Налична е и система за подпомагане на спускането, която е напълно автоматична и не се налага натискане на педала на спирачката от водача. Симулацията на самоблокиращи диференциали върши отлична работа и като цяло проходимостта на Yeti може да се определи като много добра. Автомобилът се справи безпроблемно със 100 процентовите наклони, като показа и завидни характеристики при движение по страничен наклон, както и при отделяне на едно или две колела от пътната настилка.
Следващото изпитание се проведе на писта, където главни действащи лица бяха версиите 4х4 на Octavia и Superb. Тестовото трасе край Виена бе направено от изключително гладък цимент, който непрекъснато се залива с вода. По този начин се създават условия, напълно имитиращи заледени и заснежени пътни настилки. Последователно имахме възможността да изпробваме идентични модели с 4х2 и 4х4 задвижване и, както може би се досещате, разликата беше огромна. Електрониката, командваща 4х4 системата, си върши работата безпроблемно и въпреки изключително хлъзгавата настилка 4х4 автомобилите успяваха да държат избраната от водача траектория.
След теста домакините от Skoda ни запознаха отблизо и с новата концепция на марката Yeti Xtreme. Този автомобил беше показан пред отбрана публика преди дни, по време на фестивала Worthersee в Австрия. Автомобилът е базиран на последното Yeti, но в него ясно се открояват динамичните "рали" елементи. Под капака на Yeti Xtreme е монтиран 1.8-литров TSI двигател с мощност 152 к.с. Въртящият момент се предава на четирите колела през шестстепенна DSG скоростна кутия и през гореописаната Haldex муфа от пето поколение. Максималният въртящ момент на концепцията е 250 Нм, които се достигат в диапазон от 1 500 до 4 200 оборота в минута. Ускорението на Yeti Xtreme от 0 до 100 км/ч е 9 секунди. Още нещо интересно, което ни разказаха инженерите от Млада Болеслав е, че спирачките са заимствани от Octavia RS.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Естребовски
Коментиран от #2, #3
10:01 11.06.2014
2 Монго
До коментар #1 от "Естребовски":
Наклон на пътя 10% означава завишение с 10м за 100м участък. 100% наклон на пътя ще даде завишение 100м за 100м участък, което като ъгъл на наклона не е , а . Със сигурност има някакво математическо съотношение между ъгъла, който се получава и завишението в %, но не е просто аритметическо съотношение.Ъглите, които се получават при 10,20,30...% наклон не са кратни на .П.П. И като си прав, защо са ти набутали толкова минуси...
10:22 11.06.2014
3 Монго
До коментар #1 от "Естребовски":
...не е 90, а 45 градуса...Допърнение...
10:24 11.06.2014
4 Славчо Димитров
10:44 11.06.2014
5 Е46 330XI
Не може така да продължава с тази абсурдна визия - джип да изглежда като пълно копие на баничарка!
И цените на Йети с 4х4 и фейслифт Супърб 4х4 са втрещителни. Тези модели станаха достъпни само за работещи високозаплатени професии от много години.
Най-евтиното прилично Уети с 4х4 1.8 е 46 000 лв. с 2.0 тди 53 000 лв...като добавиш навигация...кожен салон...ксенон с пръскалки отопление на седалките и отлетя на 64 000 лв
Коментиран от #6
11:44 11.06.2014
6 Монго
До коментар #5 от "Е46 330XI":
Преди 10 години за тази сума си купих етаж от къща /120 кв./м./, с двор и гараж...ама в гаража няма да сложа такова недорузомение...Коментиран от #7
11:52 11.06.2014
7 Славчо Димитров
До коментар #6 от "Монго":
аз пък нямам гараж, но точно такава синя октавия 4х4 си купих наскоро. Всеки с предпочитанията си. За мен ти и твоето изказване сте недоразумения, но не го натрапвам на всички, нали. Или поне докато не написа глупавия си коментар.Коментиран от #10, #16
12:33 11.06.2014
8 СамоСелянитеКаратБМВ МустангаЕномерЕдно
Коментиран от #15
13:07 11.06.2014
9 TODOR STOYANOV
15:45 11.06.2014
10 Кольо Фильов
До коментар #7 от "Славчо Димитров":
Астричката май ти дойде скъпичка и я смени с шкодичка? Разбираемо е. Всеки трябва да се разпрострира според възможностите си16:21 11.06.2014
11 РОСЕН ВЕЛИНОВ
16:35 11.06.2014
12 мария спасова
Коментиран от #13
06:02 12.06.2014
13 Кобрата
До коментар #12 от "мария спасова":
Бая ще има да ореш с мулето и ще ринеш л..на докато си купиш Skoda за оране , но какво ли разбират жените от коли???Жена зад волана е като звезда в небето, ти нея я виждаш, а тя теб НЕ
19:35 12.06.2014
14 Кобрата
Те са автомобили от среден клас, които са добри и за града и извънградско също.
Пък и са икономични, не знам от къде толкова разбирачи се събрахте, но изглежда не сте много информирани.
19:39 12.06.2014
15 Кобрата
До коментар #8 от "СамоСелянитеКаратБМВ МустангаЕномерЕдно":
Абе карай си строшения мустанг и мълчи бе19:40 12.06.2014
16 Монго
До коментар #7 от "Славчо Димитров":
Коментара ми беше за "Йети"-то, това, че си купил "Октавия" 4х4 със същия син цвят-ОК. Само не разбирам какво недорузомение съм, пък и не ме интересува...,макар, че две от колите ми са на VAG...13:20 13.06.2014
17 Haha
21:36 15.02.2019