23 Февруари, 2002 00:00 1 717 0

Диплома по супербайк

  • honda-
  • honda vtr 1000 sp-2-
  • vtr

С първата версия на суперспортния си мотоциклет VTR 1000, SP-1 японският гигант в производството на двуколесни машини Honda пожъна доста победи по състезателните трасета в шампионатите по супербайк. Успехите по пистите обаче бяха повече от тези на пазара. Незнайно защо японската резачка не се радваше на особен успех сред купувачите. С обновената модификация на двуцилиндровия си състезател Honda ще се стреми всячески да промени тази пропорция и победите по пистите да станат еквивалентни на интереса на редовите моторджии към тази машина.

Новият VTR не предлага нищо революционно в сравнение с предишния модел, но с малки натрупващи се промени са извадени три конски сили повече и е постигнато значително по-добро пътно поведение. Всъщност Honda VTR 1000 SP-2 е най-мощният V-образен двуцилиндров мотор, който може да се намери на пазара на цена под 20 000 евро. 999-кубиковата машина развива 135к.с. Това е само с една по-малко от Ducati 998 S. Разликата в цената обаче е далеч по-осезателна. За да притежавате италианската гордост, ще се бръкнете малко над 20 000 евро, докато за VTR 1000 SP-2 ще са ви необходими “едва” около 15 000.

Първото, което ще ви направи впечатление в новата Honda e спокойното, кротко ръмжене на двигателя. То с нищо не загатва за мощта, криеща се под изваяните синьо-бели спойлери. Изненадата при рязко подаване на газ е неизбежна особено при ездач, който се качва на този мотор за пръв път. Звукът от агрегата ще подлъже всеки неопитен или самоуверен моторджия. Ускорението, пъргавината и поведението в завой са на изключително ниво. Тези характеристики са на изключително равнище и при предшественика SP-1, но въпреки това японците са решили, че има още какво да се пипне.

Най-сериозни промени се забелязват по всмукателната система. Дроселовите клапи са огромни - 62 мм. Изпускателната система също е основно модифицирана. Увеличаването на конските сили обаче е довело до по- малко мощност при ниските обороти. При тестовете на писта това почти не се усеща. Преминаването от полуотворени към напълно отворени дроселови клапи се осъществява изключително бързо, но без характерното за някои състезателни мотори придърпване.

Междуосието е увеличено в сравнение с предишния модел. Комфортът също е осезаемо по-добър, с което се цели по-радушен прием сред клиентите, за които мотоциклетът освен средство за удоволствие е и за ежедневно придвижване. Седалката е разположена една идея по-високо и е проектирана да осигурява необходимото удобство и при дълги пътувания. Освен това моторджиите, които са имали удоволствието да карат Honda VTR 1000 SP-1, неизбежно биха забелязали, че при новия SP-2 въздушната струя срещу водача е много по-незначителна. За това главна роля играе модифицираното предно стъкло над арматурното табло.

Всички детайли по SP-2 са преработени основно. Рамата, въпреки че е по-дълга, е и по-лека. Радиусът на завой също е намалял заради променената кормилна вилка. Тя е разположена по-отвесно. Цялостната преработка на елементите по шасито е довела до спадане на теглото с 5 кг. Както и при предшественика SP-1, при SP-2 между двата фара е разположен огромен въздухозаборник, осигуряващ свеж въздух.

Със затоплянето на времето, мотоманиаците вече започнаха да изкарват своите машини от гаражите и да ги точат за предстоящи улични схватки. Ако и вие сте от тях и се притеснявате че вашата резачка е поостаряла или не е в състояние да “скъса” тази на комшията, закупуването на Honda VTR 1000 SP-2 би сложило край на всичките ви притеснения.

Светослав НАУМОВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА