Last news in Fakti

23 Февруари, 2002 00:00 1 815 0

Храм на колела

  • isuzu-
  • isuzu zen-
  • zen

Имало ли е поне веднъж в живота ви момент, в който ви обхваща желание да опознаете самия себе си? За да го направите, дзен-философията (на лат. “zen”) препоръчва да се уедините на спокойно място и да отворите сърцето си. В напрегнатото ежедневие обаче едва ли има много кътчета, където бихте могли да останете сам с мислите си. У дома едва ли е най-подходящият вариант, най-малкото поради кръш­ния гласец на съпругата ви, която рядко търпи възражения. Тогава идва на помощ единственият верен спът­ник на мъжа - автомобила. Още повече, че талантливи инженери вече са създали истински будистки храм на четири колела. Според тях всичко в него трябва да ви подпомага към възвръщане на психическото равновесие. Така че край на стандартните четириколесни превозни средства. Ако си падате по по-нестандартните решения, тогава се запознайте с новата разработка на компанията Isuzu - модела Zen.

Zen всъщност е създаден в Европа

С разработката на подобно возило, което спокойно може да обърка представите ви за автомобил, се заема 37-годишният Джефри Гардинър - специалист от Европейското дизайнерско студио на Isuzu, разположено в Бърмингам, Великобритания. Талантливият инженер получава задачата, като резултатът от нея компанията иска да изложи на показ на провелото се през октомври Токийско изложение. Не е ясно дали Гардинър моделира своята студия чрез съзерцание или други философски прийоми, но е факт, че по време на изложението в Японската столица щандът на Isuzu Zen беше един от най-посетените.

Мултифункционалността стои в основата на концепткара

При разработването му специалистите се водят от идеята в рамките на няколко секунди техният любимец да се превръща лесно в спално помещение, място за уединение и дори в шумен бизнес-офис. В крайна сметка се появява нестандартно превозно средство, което майсторски съчетава в себе си предимствата на семеен миниван, каравана за живеене и високата проходимост на всъдеход.

Ако се погледне над возилото е лесно да се забележи, че то всъщност е съставено от три отделни части, твърде противоположни като форма и размери. Учудващото е обаче, че те образуват перфектна хармония и не създават натрапчиво усещане. Първата секция е предназначена за “съхранение” на сърцето на Isuzu Zen. V-образният агрегат с шест цилиндъра е турбодизел с работен обем 3.0 литра и директно впръскване на горивото. Средната част на возилото предлага гостоприемство на пасажерите, а в третата може да се складира багаж. Задната врата се отваря в стил “японско жилище от 16 век”.

Както всичко останало и арматурата е нестандартна

Интериорът е представен от алуминиеви седалки, покрити с тапицерия и многобройни дървени ламперии... За сметка на това обаче пространство има в излишък, а високите технологии не са забравени. Интернет-дос­тъп, DVD-Player и климатик намират своето присъствие във вътрешността на чудака.

Доброто поведение на подвижното ви жилище се гарантира и от четиристепенната автоматична скоростна кутия, както и от двадесетцоловите алуминиеви джанти. Тях са ги обули с гуми, произведени от Bridgestone, с размер 225/65 ZR 20. Резервна гума не е необходима, тъй като производителите дават гаранция, че със спукана гума е възможно да се измине пробег от 250 км със средна скорост от 90 км/ч... Преодоляването на трудни терени също не е пречка пред Zen. Системата Torque-on-Demand се грижи за максималното сцепление на всяко колело с пътната настилка.

От компанията-производител зесега не са съобщили, каква е цената на реализирания от тях проект, нито дали Isuzu Zen ще излезе от ролята си на маниашка студия и ще започне да се движи по нормалните пътища. Дори и да остане само като експонат обаче, Zen разкрива възможностите пред автомобилната индустрия в 21 век.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА