Last news in Fakti

4 Октомври, 2014 14:11 852 0

Без допълнителна такса за ро-ро кораби в Бекет

  • ро ро кораб-
  • видин

Румънската страна планираше да въведе такса в размер на 150 евро за акостиране

Няма да бъде въвеждана допълнителна такса за акостирането на ро-ро кораби в пристанище Бекет. Това договори министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Николина Ангелкова с Ливиу Драгнеа, заместник министър-председател и министър на регионалното развитие и публичната администрация на Румъния. В рамките на едноднивното си посещение в Букурещ тя се срещна и с Еуджен Теодоровичи, министър по европейските фондове, и Драгош Титеа, държавен секретар на Министерството на транспорта на Румъния.

Румънската страна планираше да въведе такса в размер на 150 евро за акостиране на ро-ро кораби в пристанище Бекет. За това алармираха преди дни браншовите организации във водния транспорт по време на среща с министър Ангелкова. Според данни на бизнеса, след пускането в експлоатация на моста „Нова Европа“ при Видин – Калафат, значително е намалял трафикът през ферибота Оряхово – Бекет и въвеждането на новата такса би довела до фалит фериботния комплекс, заради значителното оскъпяване на услугата. Поради важността на въпроса, Николина Ангелкова се ангажира с неговото бързо решаване и поиска спешна среща с румънските си колеги, резултата от която е именно решението на румънската страна допълнителната такса от 150 евро да не бъде въвеждана.

По време на срещите си министър Ангелкова обсъди съвместният проект между България и Румъния за подобряване на корабоплаването по река Дунав. В момента във финална фаза е подготовката на апликационната му форма за кандидатстване по Механизма за свързана Европа още при първото набиране на проектни предложения. В момента румънската страна работи по необходимата документация, като се предвижда индикативно 85 млн. евро да бъдат насочени за отстраняване на критичните участъци в българската част на реката. Подобряването на корабоплаването по река Дунав е много важно както за двете държави, така и за развитието на вътрешно-водните пътища на Европейския съюз. Поради неговото трансгранично значение и ефект върху един от най-екологичните транспорти – водния, той отговаря на всички изисквания на Механизма за свързана Европа и има реален шанс да получи финансиране от резервиваните 406 млн. евро за български проекти в сектор “Транспорт”.

Именно задълбочаване на сътрудничеството при кандидатстване за европейско финансиране от двете страни беше основен акцент на срещата на Николина Ангелкова с министъра по европейските фондове Еуджен Теодоровичи. Координираните действия между България и Румъния са много важни особено при кандидатстване по Механизма за свързана Европа в сектор “Транспорт”. По тази причина бе договорено страните да се подкрепят пред Европейската комисия при подаване на проектни предложения и съвместно да работят за набелязване на приоритетните трасета.

По време на срещата на министър Ангелкова с вицепремиера Ливиу Драгнеа, бе договорено и в най-кратки срокове подписването на Меморандум за сътрудничество за построяването на 2 нови моста над река Дунав между градовете Силистра - Кълъраш и Никопол - Турну Мъгуреле. Реализацията на двата проекта би могла да се финансира чрез публично-частно партньорство.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА