Стресът често е пречка за производителността и продуктивността на работното място. Но какво го причинява? Кои са нещата, които стресират и безпокоят служителите най-много?
Софтуерната компания Wrike, решила да си отговори на този въпрос като направи допитване до 1500 служители на различни компании, заемащи различни длъжности. Служителите трябвало да съставят списък на всички препятствия в своя работен процес като ги степенуват от най-стресиращото до онова, което най-малко ги притеснява.
Проучването се оказало изключително полезно и откроило 5-те най-стресови фактора на работното място.
Ето ги и тях:
1. Липса на информация
Най-стресовият фактор за повечето работници се оказва липсата на информация. Това показва зависимостта от другите от технологиите.
Ако имате време, енергия и страст за работата си, но вие е отрязан достъпът до информация, то вие ще се почувствате изключително разочаровани.
Важно е всички членове на екипа да имат връзка помежду си и достъп до информация относно работата и проектите, които се разработват. Когато членовете на екипа имат обща система за работа те лесно могат да видят как се развива дадения проект и работата му да върви напред вместо да се блъсне в стена поради липсата на информация.
2. Проблем с приоритизирането на задачите
Приоритизирането на задачите е от ключово значение за постигане на успех. Всеки ден се трупа работа и ако служителите не могат да решат коя задача е приоритетна в края на деня, седмицата или месеца ще се окажат затрупани от задачи, които не могат да свършат.
Подобряването на навиците за степенуване на нещата се свежда до фокусирането върху най-важната задача, която докато не бъде завършена не трябва да се захваща друга.
3. Нереалистични цели за проекти
Нереалистичните цели често са в резултат на недостатъчна или лоша комуникация. Изискванията ще продължават да се увеличават и могат да достигнат до момент, в който изпълнението им е невъзможно, защото останалите хора не знаят върху какви задачи работите или какви точно са вашите възможности.
Уверете се, че имате добра комуникация с екипа и мениджъра си, за да са наясно и те и вие каква работа сте поели и колко от нея можете да свършите.
4. Крайните срокове
Бизнесът се развива бързо, пазарите се движат бързо, технологиите се развиват бързо - всичко наоколо лети със светкавична бързина. Тази бързина често е свързана с промяна на крайните срокове. Това създава много стрес, но ако можете да управлявате проектите си, приоритизирате правилно задачите си и се фокусирате върху изпълнението на проекта, а не върху променения краен срок, нещата ще са по-лесни.
5. Неясното лидерство
Неясното лидерство понякога може да е разочароващо за работниците, които разчитат шефът им да ги насочва в правилната посока.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 патил
08:11 30.07.2016