Eдна от най-великите творчески личности на нашето съвремиe Луис Басат идва в България в края на ноември, за да представи серия от културни и образователни събития, обединени в проектa “Луис Басат и креативността”. Проектът представя житейския път, творчество и успехите на една от големите фигури на съвременния европейски хоризонт.
Животът на Луис Басат е синтез на опита, естетиката, културата и рекламата, а проектът, посветен на него, обединява три различни жанра на съвременната култура - изложба, книга и лекция за креативността. Обединяващата личност е човекът, ръководил най-големите рекламни и PR кампании в Испания и Латинска Америка - Луис Басат.
Родът на Луис Басат тръгва от Шумен. През 1912 семейството се мести в Истанбул, минава през Корфу, и се установява в Барселона. Именно Луис Басат е човекът с български корен, който застава начело на екипа, ръководил церемониите за Олимпийските игри в Барселона. Той е доскорошeн президент на групата “Басат Огилви Иберия” и нейн творчески директор за Европа, основател на Института за творческо развитие “Басат Огилви”, носител на над 400 отличия в областта на рекламата и номиниран за най-влиятелен рекламист на 20 век. Луис Басат е доктор хонорис кауза на Европейския университет в Мадрид, ревностен фен на футболен клуб “Барселона” и един от кандидат-президентите на клуба.
Луис и Кармен Басат създават една от най-богатите колекции на съвременно изкуство в Каталуния, събирана в продължение на 48 години. Koлекцията съдържа над 3000 оригинала, сред които има произведения на автори като Чиида, Мирó, Тàпиес, Домингес, Агилар, Клавé, Гиноварт и др. За първи път част от тази колекция ще бъде показана извън Испания - в КВАДРАТ 500 на Националната галерия от 29 ноември 2016 до 15 януари 2017.
За първи път лектор от такава класа в областта на рекламата ще изнесе лекция в България на тема “Креативността”, на която могат да присъстват студенти, рекламисти, визуалисти, дизайнери, режисьори, журналисти и медиатори.
На 30 ноември Луис Басат ще изнесе лекция в Софийския университет „Св. Климент Охридски“ ба тема „Креативността“. Проектът се осъществява в партньорство с Ogilvy Group Bulgaria.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА