Застрахователното дружество "Евроинс", с което обявилият неплатежоспособност туроператор "Алфатур" има застраховка "Отговорност на туроператора", планира да сезира прокуратурата за умишлен фалит на туристическото дружество.
Представител на "Алфатур" не е потърсил контакт със застрахователя, не го е уведомил за невъзможността да покрия плащанията си и не е предоставил информация за състоянието си до момента, се казва в съобщение на сайта на "Евроинс“.
„ЗД Евроинс“ АД уверява всички потърпевши клиенти на „Алфатур“ АД, че ще разгледа всички постъпили претенции и ще изплати полагащото им се застрахователно обезщетение.
Това заявяват в съобщение до медиите от застрахователната компания във връзка с обявения от „Алфатур“ фалит.
Обхватът на застраховката включва:
възстановяване на платените от клиентите на „Алфатур“ АД суми по договори за организирано групово или индивидуално туристическо пътуване преди започване на пътуването;
заплащане на разликата между платената от клиентите на туроператора сума по договора и сумата на действително предоставените услуги, в случаите, когато по време на пътуването са предоставени само част от уговорените услуги;
разходите, свързани с връщането на клиентите на туроператора до началния пункт на пътуването.
„Алфатур“ АД има сключена застраховка „Отговорност на туроператора“ с „ЗД Евроинс“ АД, която покрива отговорността на туроператора за причинени през застрахователния период имуществени вреди на потребителите, включително при неплатежоспособност и несъстоятелност на туроператора. Застраховката гарантира всички депозити и предплатени суми на клиентите на туроператора, за които не са предоставени туристически услуги, в резултат на което всички засегнати клиенти на „Алфатур“ АД ще получат от „ЗД Евроинс“ АД полагащото им се обезщетение.
Необходимите документите, които клиентите на „Алфатур“ АД следва да попълнят и представят в офис на Дружеството са:
Уведомление за щета по образец на „ЗД Евроинс“ АД
Заверени за вярност с оригинала копия на следните документи: договор с туроператора „Алфатур“ АД, както и разходни документи: фактури, касови бонове, квитанции, извлечения от банкови сметки и други. В случай на необходимост „ЗД Евроинс“ АД си запазва правото да поиска от клиентите на туроператора допълнителни документи.
Претенции за обезщетение придружени с необходимите документи могат да се подават във всеки офис на „ЗД Евроинс“ АД или по електронен път на имейл: [email protected].
Подробна информация и указания за начина на подаване на претенция за обещетение можете да получите на национален телефонен номер 0700 17 241. Линията е отворена от понеделник до петък в рамките на работния ден.
В заключение информираме всички заинтересувани лица, че застрахователната сума по договора между „ЗД Евроинс“ АД и „Алфатур“ АД е презастрахована при водещ презастраховател с висок рейтинг.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бесен
13:00 13.12.2016
2 гост
Съобразно законите на Република България днес подадохме в съда молба за откриване на производство по несъстоятелност на „Алфатур“ АД, в рамките на което ще се предприемат законоустановените действия за събиране на вземанията и разплащане с кредиторите на дружеството.
За ликвидния си проблем и подадената молба до съда информирахме всички институции в страната, имащи отношение към тези въпроси: Национална агенция по приходите, Министерство на туризма и „ЗАСТРАХОВАТЕЛНО ДРУЖЕСТВО ЕВРОИНС“ АД.
13:29 13.12.2016