16 Февруари, 2017 10:27 1 782 3

Политици спъват сделката между PSA и Opel?

  • opel-
  • psa-
  • peugeot-
  • германия-
  • франция
Политици спъват сделката между PSA и Opel? - 1
Снимка: АП/БТА

Политици могат да спънат сделката между френския автомобилен гигант PSA и Opel. Би Би Си разкри, че правителствата на Великобритания и Германия са загрижени за запазването на работните места при потенциалното сливане между производителите на Opel и Peugeot.

Министри вече изказаха своите притеснения след съобщението от френския автомобилен гигант PSA Group, че той води разговори за купуването на Opel от General Motors.

Opel осигурява хиляди работни места в Германия и в своята британска дъщерна компания Vauxhall. Министърът на икономиката на Великобритания Грег Кларк даде да се разбере, че е готов със солидните аргументи в полза на

запазването на производството на автомобили във Великобритания.

В сряда той дори се е срещнал с представителите на профсъюзите, за да обсъди бъдещето на Vauxhall, който осигурява 4500 работни места в двете фабрики на Острова.

Германският министър на икономиката Бригите Циприс вярна на своя дипломатичен стил коментира, че е неприемливо от страна от Opel и PSA да не са обсъдили с правителството и синдикатите своите планове за сливания. Вече е ясно, че германското и френското правителство ще обсъдят сделката, за да се минимизират вредите за германските работници, съобщи ДПА.

От PSA намекнаха, че техният изпълнителен директор Карлос Тавареш планира в най-близко бъдеще да се срещне с германския канцлер Ангела Меркел. За Opel в Германия работят 19 000 души.

За евентуална продажба на Opel се заговори през 2009 г. след банкрута на GM,

но американците в крайна сметка решиха да запазят европейското си поделение, което да им гарантира дял на пазара на Стария континент. Съобщението за преговорите обаче идва само седмица, след като Opel обяви загуби в размер на €242 млн. за миналата година. 2016-а стана шестнайсетата поредна година на минус за немския производител, който е натрупал повече от $15 млрд. загуби от 2000 г. насам.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 непознат

    6 2 Отговор
    Не мога да разбера как една марка като опел се докара до просячка тояга, имат добър пазар ,иначе е на фалит,значи някой хора крадат здраво,друго обяснение аз нямам.

    Коментиран от #2

  • 2 DGI

    1 2 Отговор

    До коментар #1 от "непознат":

    Скоро качвал ли си се в нов Опел, Пежо, Ситроен, Форд или Рено? Аз да, качеството на Опел е толкова ниско в сравнение с останалите, че по-скоро се доближава до Great Wall-ското. В последните 3-4 години Форд толкова много дръпнаха напред, че няма и спомен кога за последно са бил след Опел.

    Коментиран от #3

  • 3 Борислав

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "DGI":

    В автомобилния бранш съм от 2007 г насам. Не знам ти в какъв Опел си се качвал и с какава марка сравняваш качеството, но Opel e в топ 3 по продажби в Холандия, Швейцария, Белгия. Съмнявам се там хората да си купуват коли с лошо качество. За надеждност виж репорти на DEKRA и ADAC и тогава се изказвай. Дръпването на пазара го определя потребителя. И Форд и Опел за 2016 г имат по 1 000 000 продадени автомобила. Разликата е че при Опел ръста спрямо 2015г е 5,39% а при Форд е 0,5%. Явно потребителя в Европа не обича чак толкова дръпнали в развитието си коли. Иначе аз харесвам Ford. За мен това е солидна марка щом продава около и над 1 000 000 коли.