19 Юни, 2017 13:21 1 208 0

Политиката и спорта ще стимулират рекламата

  • реклама-
  • прогноза-
  • българия-
  • свят
Политиката и спорта ще стимулират рекламата - 1
Снимка: Shutterstock

Разходите за рекламата през текущата година ще отчетат спад до 3.8%. Този процент обаче ще се компенсира още през 2018-а, когато се очаква увеличение на разходите за рекламна дейност от 4.3%. Факторите, които ще окажат влияние върху това са като зимните олимпийски и параолимпийски игри в Южна Корея, Световната купа на ФИФА в Русия и изборите за Конгреса на САЩ.

В България обаче ръст в инвестициите в рекламна дейност ще има още през тази година. Той ще е в рамките на 2.8% прогнозират от глобалната комуникационна група Dentsu Aegis Network. Ще се наблюдава ръст в телевизионната и интернет реклама. За следващата година тенденцията на ръст ще се запази, като той ще е в рамките на 3%.

„Достигаме до повратна точка, в която рекламите инвестиции в дигитални медии задминават телевизията, мобилната реклама задминава инвестициите в декстоп, а платеното търсене задминава печатната реклама. Дигиталните технологии и данните вече трябва да бъдат приемани „по подразбиране“ от рекламодателите. Развитието на маркетинга на базата на реални хора, а не маркетинг, базиран на аудиторията, и използването на данни за увеличаване на адресируемостта са от съществено значение, за да могат търговските марки да се нагодят към по-суровите условия през 2017 г., като се позиционират за бъдещ растеж", казва Джери Булман, главен изпълнителен директор на Dentsu Aegis Network.

В България делът на дисплей рекламата, като дял от общите медийни инвестиции, продължава да спада за сметка на мобилната реклама и през 2017 г. двата канала ще са с почти изравнени дялове – 32% за дисплей, спрямо 30,4% за мобилна реклама. За следващата година прогнозата е мобилната реклама вече да има сериозна преднина с дял от 48% на годишна база.

Дигиталните медии ще са водещата медийна платформа в глобалното разпределение на разходите за реклама през 2018-а и за първи път ще изпреварят телевизията в световен мащаб. Делът на дигиталните инвестиции в общите медийни разходи се очаква да достигне 37,6% през 2018 г. (от 34.8% през 2017 г.), спрямо 35,9% - за телевизията (която пада от 37.1% през 2017 г.). В цифри това означава инвестиции на обща стойност 215.8 млрд. USD.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА