Цената на петрола може да падне до $10 за барел заради развитието на електромобилите. Такава прогноза направи пред CNBC Крис Уейтлинг, който е изпълнителен директор на Longview Economics. Според него пред следващите между шест и осем години революцията на електромобилите ще повлияе сериозно на търговията с ценната суровина.
Анализаторът смята, че едно от най-значимите събития за петролния пазар през 2018 година вероятно ще бъде Първичното публично предлагане на саудитската петролна компания Aramco.
Въпреки очакванията за срив на цената на петрола в следващите години, в средносрочен план няма да има значителни изменения, коментира още Уейтлинг. Той припомня обаче, че 70% от петрола се използва за нуждите на транспорта. Затова и в дългосрочен план революцията при електромобилите ще повлияе сериозно на търговията със суровината.
„Преди 120 години светът не живееше от петрол, той не е бил винаги двигател на икономиката", коментира Уейтлинг и посочи, че ситуацията се променя и алтернативните горива навлизат много бързо.
В последните три години цената на петрола се понижи от $120 за барел до днешните около $50-60, преминавайки и през нива от под $40 за барел. На пазарите влияние оказваха множество фактори и най-вече шистовата революция в САЩ.
Това накара и ОПЕК да предприеме действия и да ограничи производството си, за да балансира пазарите. Преди дни организацията съобщи, че това е факт и сега наред е следващата стъпка - премахването на лимитите, което може да се случи от пролетта на 2018 година.
Все пак не бива да се забравя и все още високата цена на електрическите автомобили. Тя зависи основно от батериите, коментира преди дни президентът на Mitsubishi Electric. Тенденцията е за намаляване на цената им и в близко бъдеще електромобилите ще струват колкото конвенционалните. А след години цената им дори ще бъде по-ниска.
Вероятно това не е чак толкова далечно бъдеще предвид факта, че електрически коли започнаха да произвеждат гиганти като General Motors, Ford и Volkswagen и те правят сериозни инвестиции в този нов сектор. Остава и развитието на инфраструктурата - зарядни станции, както и времето за зареждане на автомобилите, също да върви в крак с усъвършенстването на батериите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Време беше
16:21 14.10.2017
2 В БЪЛГАРИЯ НИКОГА
16:25 14.10.2017
3 Бесен Язовец
Коментиран от #4, #12, #16
16:30 14.10.2017
4 Патриот
До коментар #3 от "Бесен Язовец":
Грешиш.САЩ не се интересуват само от Петрол, а и от злато, диаманти.
Ето в България всички находища те ги грабят.
Коментиран от #7
16:41 14.10.2017
5 незнайко
16:42 14.10.2017
6 Къртев
16:54 14.10.2017
7 Бесен Язовец
До коментар #4 от "Патриот":
Така е но $ е вързан с петролаКоментиран от #10
16:59 14.10.2017
8 Vasik Atanasova
17:00 14.10.2017
9 Мария Шарапов
17:21 14.10.2017
10 Мъка
До коментар #7 от "Бесен Язовец":
Май го бъркаш с рублата и рушийката, а каскет!?17:33 14.10.2017
11 M760li
Коментиран от #13, #14, #15
17:52 14.10.2017
12 antimediator
До коментар #3 от "Бесен Язовец":
Скунса , стига писал простотии.Щатите могат с петрол, могат и без него.
Сегашните ниски цени са благодарение на тях.Те свалиха цените заедно със Саудитска Арабия.Идеята е руснаците да ядат пушки.
Ако цените паднат още ще е добре за нас, защото нашите "братя" от Русия няма да имат ресурси да ни се бъркат в държавата.
19:12 14.10.2017
13 гост
До коментар #11 от "M760li":
В мноооого голяма грешка си , за твое съжаление , явно си нямаш и понятие от разходи за производство ! Всичко това на което се "радваш" в момента се дължи на едно единствено нещо , ОБЕМ на производство ! На всеки 10% намаление , разходите се увеличават поне с 5-6% . А огромната част от производителите работят с печалба най-много 6-8 % ! Само да ти припомня , че при последната криза когато продажбите паднаха с някакви си 15-тина процента , фалираха половината фирми и трябваше примерно Форд и ГМ да бъдат национализирани , за да не затворят напълно ! И това , че ще пуснат и електромодели изобщо не значи , че ще произвеждат ДВГ-та на загуба . Плюс това общите продажби ще паднат драстично след влизането на автономните автомобили , а след 2021 г ще има само хибриди с ДВГ , а за дизели забрави (заради емисиите) , което значи цени поне 30% нагоре ! Та желая ти успех с там какви В-та сънуваш , ама се приготви минимум апартамента да продадеш и то за първите 5-6 г , после и хотел няма да ти стигне !20:52 14.10.2017
14 гост
До коментар #11 от "M760li":
ХОРАТА от Porsche дали са наясно какви ги вършат? От Щутгарт възнамеряват да преоборудват Macan, който с 95 000 продадени екземпляра е най-продаваният модел на марката за изминалата година, към електрическо задвижване. След него идва ред и на по-следващото поколение на Cayenne – през 2025 г., а към неизвестен момент 911 ще се присъедини като Plug-in хибрид. Време за промяна в Porsche! Постепенно двигателите с вътрешно горене ще отпадат, а в Porsche биха могли да направят нов електромобил като заместник на слабо продаващите се Boxster и Cayman. „Нямаме друг избор, ако искаме да достигнем стойностите на CO2, които сме си поставили за цел“, казва шефът на Porsche Оливер Блуме.Преходната фаза от бензинови и дизелови модели на Macan към електрически ще продължи дотогава, докато заводът в Лайпциг бъде преоборудван за целта. Ако всичко протече според плана, от 2022 г. всяко трето ново Porsche ще се зарежда от контакта. Към момента техниката на наследниците на Macan и Q5 преминава през последните фази на разработка. Сътрудничеството между Audi и Porsche ще се изразява под формата на окачване и задвижване (във Вайсах), а швабите ще дават тон и за конструкцията на батериите, 800-волтова бордова мрежа и станциите за бързо зареждане с капацитет 350 кВт.Очаква се до 2025 г. повишението на ефективността на батериите да е 30 процента, а до 2030 – дори 50 процента. Още през следващите три години цената на батериите ще падне от 150 на 80 евро на киловатчас.Цената? Нито цен21:44 14.10.2017
15 гост
До коментар #11 от "M760li":
Цената? Нито цент повече в сравнение с идентично оборудван Macan от актуалната серия.И това е най-добре печелещата от ДВГ фирма ! Останалите ще клекнат много преди това .
21:45 14.10.2017
16 Руски тролак
До коментар #3 от "Бесен Язовец":
За краят на САЩ !!.... не съм много сигурен ...може .Но при 10 долара за барел една голяма държава (на територия) със сигурност ще фалира .
Те затва САЩ напират за електрокарите ...мислете ве .... има електрокари няма Русия .
Да и САЩ ще загубят много ...но ,целта оправдава средствата.
Коментиран от #18
22:13 14.10.2017
17 Пламен
22:33 14.10.2017
18 гост
До коментар #16 от "Руски тролак":
И какво точно ще загубят САЩ , при положение , че приходите от петрол са по-малко даже от разходите за "опазване на мира" в арабските страни , да не говорим за Русия и ще бъдат многократно компенсирани от новите индустрии за батерии и ВЕИ ?? Ако случайно някой не е наясно , стогодишни печеливши индустрии няма , освен проституцията , така че е време за нещо новоКоментиран от #19
22:51 14.10.2017
19 Руски тролак
До коментар #18 от "гост":
Да го кажем няколко големи щатски корпорации ..Русия ще фалира (освен ако не продава оръжие..мноооого),да бъдат компенсирани означава -да бъдат купени.Прав си ,стогодишни печеливши индустрии няма ... а новото е :ами 200 годишна печеливша индустрия :военно производство.
23:08 14.10.2017
20 Някой
05:58 15.10.2017
21 юрист
Коментиран от #22
14:06 15.10.2017
22 Сульо
До коментар #21 от "юрист":
Това от Козяк ли ти го казаха? Щото ако не са ти го казали,пърдялниците като тебе много ще има да пърдите да напълните "хъба",че и за износ и няма да ти остава време да пишеш глупости по форумитеКоментиран от #23
14:15 15.10.2017
23 юрист
До коментар #22 от "Сульо":
Руските тролове освен думата “Козяк“, нито една друга дума на български език ли не знаете? Глупостите , които ги пишеш, НЯМА да спрат ваденето на метанов хидрат от българската акватория , който започва като дейност от началото на ноември 2017г., ако ще, да се пукнеш от яд:D Неслучайно газпром иска да участва в “ ремонта“ на българската газопроводна и газопреносна система- ха дано поне от тук да се нагуши на завет и да не изпуска България като традиционно трасе и традиционен пазар за скубане на гъски чрез продажбата на руски природен газ:)14:21 15.10.2017
24 радев
Коментиран от #25
15:11 15.10.2017
25 Омръзна ми да го копирам
До коментар #24 от "радев":
Вече спря да ми се пише, само ще копирам и ще го поствам на всеки който задава този въпрос:За изминаване на 15 000 километра(средностатистическия пробег на автомобилите в световен мащаб) от всеки един електромобил на планетата днес са необходими 4,5 TWh енергия годишно, при положение, че всички са от най-лакомите Модел Х и се карат при минусови температури с разход 30kWh на 100км. Реалния разход на Нисан Лийф е 15, а по каталог 10kWh/100км
Това е само половината, от енергията, която изнасяме всяка година. Следователно, само с изнасяната 10 TWh в добрите времена излишна енергия, бихме могли още днес да зареждаме 4 милиона Нисан Лийф, без да пипнем НИЩО в производствените мощности.
Толкова електромобили ще има в целия свят най-рано след 5 години...евентуално
Общата инсталирана мощност на вятърна енергия в страната през 2016 г. възлиза на 701 MW при годишно производство около 1 426 696 МWh.
През 2016 г. инсталираната мощност на фотоволтаици (PV) възлиза на около 1 043 MW при
производство 1 392 338 МWh.
През 2016 г. инсталираната мощност на електрически
централи, работещи с биомаса възлиза на около 69 MW при производство 296 007 МWh.
Следователно само с българските слънчева и вятърна енергия произведена 2016-та година, сме могли да заредим всичките един милион електромобила които са се движили тогава по целия свят.
17:02 15.10.2017
26 Morgoth
Коментиран от #29
17:19 15.10.2017
27 Цените
А разходите, включително данъци и такси за петролните автомобили ще растат.
17:50 15.10.2017
28 onq s konq
19:55 15.10.2017
29 гост
До коментар #26 от "Morgoth":
Тва кой ти го разказа , шефа от МАсква ? По-добре питай хора дето не лъжат . Цената на петрола се крепи на търсенето което досега ВИНАГИ е растяло , макар и с 1-2% годишно . Всеки специалист ще ти кажа , че след пика в търсенето , който се очаква около 2021-2022 г , пазарът ще се превърне в постоянен излишък , при който ще продава САМО този който предлага по-ниска цена ! През края на 80-те при растящо търсене , поради свръхпроизводство цените паднаха до 8 долара , след което СССР фалира и се разпадна . Представи си какво ще стане при свиващо се и то завинаги търсене и как се "нагажда" бюджет на страна правен при 120 долара и примерно два пъти по-големи продажби ??? Ами то така ако ставаше , страната с най-големите запаси Венецуела трябваше сега да цъфти и връзва , а оня ден съобщаваха за канибализъм от глад ! Ти ако знаеш , че имаш петрол за милиарди който най-вероятно никога няма да продадеш , а си дал също милиарди за разработки и добив , дали няма да си съгласен да вземеш поне 5-10 долара вместо НИЩО ?? Айде остави розовите очила и си искай копейките навреме , че след някоя годинка ще стават само за тоалетната !Коментиран от #34
20:27 15.10.2017
30 а от де
12:30 16.10.2017
31 бай село
21:12 16.10.2017
32 Томов
21:13 16.10.2017
33 Веселин Величков
Преди няколко седмици излезе статия за проблемите на Лондон във връзка с увеличаването на електромобилите, а те са все още екзотика.
Претоварване на електрическата мрежа - колко киловатчаса са необходими за пробег от 300 километра и какъв ще е зарядният ток ако батерията се зарежда за няколко минути? Но това е малкият проблем.
Колко трябва да се увеличи производството на електроенергия, ако само в България при я има, я няма 6,5 милиона население, автомобилите са 4 милиона(за броя на автомобилите съм сигурен). Нашата енергийна система едва издържа зимното натоварване от битовите абонати при промишленост 1/4 от едновремешната.
Дали ще се срине нефтът не знам, защото той се ползва не само за гориво, но цените на електричеството ще луднат с увеличаване на електромобилите. А колко ще е увеличението в нашата мамковина, не ми се мисли...
Коментиран от #37
08:56 17.10.2017
34 Morgoth
До коментар #29 от "гост":
Цените на ВЕИ са високи и не се очертава да паднат много. В момента в световен мащаб има излишък на ток, но навлязат ли електромобилите това много бързо ще се превърне в недостиг и така тока ще поскъпне. Цената на петрола от който също ще има излишък ще се нагоди именно по цените на тока и това ще стане по чисто пазарен принцип - на повече няма да могат да продават, а на по-малко няма да искат. Освен това инвестициите в петрола ще намалеят драстично, а след това ще намалеят и количествата от него.А цените в миналото не ги гледай само откъм пазар - в тях има и много политика. Цената на петрола беше просто последния пирон в ковчега на СССР. Цялата идеология на тази империя беше грешна, а и от самото начало е бил по-слабата страна и като ресурс и като всичко. Целият социалистически блок оцеляваше само върху заплахата от ядрена война.
И хайде моля ви се, хора които се кръщават Гост да не ме пращат за копейките, щото други със същото име ме пращат в американското посолсвто и вече не знам от къде да си събирам парите.
Коментиран от #35
10:48 17.10.2017
35 някой си
До коментар #34 от "Morgoth":
Забравяш опцията сам да си произвеждаш електричество. Колко му е един жилищен блок / изобщо не коментирам частна къща / да бъде покрит покрива му със соларни панели и да се изведат 2-3 колонки за зареждане. Бумащината е съпоставима с това да си санирате сами сградата а инвестицията е дори по-малка.Вярно сега звучи странно ама в бъдеще може да стане нормална практика.
Коментиран от #36
11:39 17.10.2017
36 Morgoth
До коментар #35 от "някой си":
Соларните панели са доста скъп и доста хилав производител на електричество. Може в бъдеще това да се промени. В геотермалната енергия също има хляб, но и там технологията е недостатъчна.15:49 17.10.2017
37 Августин
До коментар #33 от "Веселин Величков":
По голяма глупост не бях чел. Къде си търсите информацията, по жълтите вестници ли? Клюките сред проститутките?Интересно до преди няколко години докато работеха някой големи заводи, как така не се претоварваше мрежата?
А истината е че имаме толкова много излишък и нито една централа не произвежда на 100%. Точно за това се дърпат и от втори АЕЦ. НЕ НИ ТРЯБВА! За сега поне.
Всичко домакинско стана в пъти енрго по-ефективно!
Номер №25 ти го е казал. Ама типична черта на българина е първо да се изсере и след това ако благоволи да се огледа в тоалетна ли всъщност го е направил!
Коментиран от #38
17:12 17.10.2017
38 Патриот
До коментар #37 от "Августин":
Атомна централа никога не е излишна.Освен ако не ти е излишен евтиният ток.
Хора, ще ви помоля да се огледате и прочетете малко. Петролът не само горива. Това са всички видове пластмаси около вас - телефони, торбички, маси, телевизори, калници на автомобили също, дрехи и много много други.
Петролът далеч не са само горива.
Коментиран от #39
03:27 18.10.2017
39 Августин
До коментар #38 от "Патриот":
Ако трябва да пиша на всеки глупец, които си мисли че знае нещо...ама хайде, само този път.
АЕЦ е напълно излишен ако няма ПОСТОЯННО потребление. АЕЦ не може просто ей така да му врътнеш потенциометъра и да произвежда всяка минута различна мощност електричество. Тоест АЕЦ сменя мощността си БАВНО. Сещаш ли се сега защо не може да караме САМО на АЕЦ.
Колкото до алтернативните употреби на петрола си прав. Но само частично. Около 30% от петрола отива за алтернативни цели, голям процент от което не за телефони, торбички и телевизори, а във фармацевтичната индустрия. НО това са САМО 30%. Ако минем на електромобили това ще са 70% намаление (е реално малко по-малко) в потреблението което към момента гнусните арабески няма да могат да "ограничат", и цената ще отиде горе долу до себестойността на добиването. Което пак ще те образовам е около 9 долара за С. Арабия и около 10 долара за ирак.
И аз ще те помоля теб и такива като теб да не се изказват неподготвени. Казваш на другите "прочетете", но ти не си направил това, но давайки акъл имаш за цел да се самоизтъкнеш? Знам ли?
Неподготвения човек е смирен, казва "аз мисля че...", не "я се огледай и прочети".
11:19 18.10.2017