Last news in Fakti

15 Април, 2018 16:46 115 382 121

България спира вноса на стари дизелови коли с ниски екостандарти

  • дизел-
  • внос-
  • нено димов

Ще искаме от Еврокомисията ясен регламент за износа им

Държавите, които забраняват за движение старите дизелови автомобили, да нямат право да ги изнасят, ако те не отговарят на определени екостандарти – за това ще настоява България пред Брюксел, обяви министърът на околната среда и водите Нено Димов. Страната ни ще настоява за ясен регламент по въпроса.

„Това обаче е изкривяване на пазара. Това до известна степен, макар и не пряко, косвено нарушава правото на свободния пазар, който е един от фундаментите на ЕС. От гледна точка на това, че благодарение на определена забрана ще падне цената на нещо, т.е. това е вид обратното на дъмпинг. Като идеята, която в момента се заражда е държави, които по този начин изкривяват пазара да понесат компенсаторно изискване, да не могат да изнасят коли, ако те не са ретрофитнати, например, ако не отговарят на определени стандарти”, обясни Нено Димов в ефира на ТВ „Европа“.

Ще се приемат и мерки за насърчаване на купуването на нови и електрически автомобили. Над две трети от държавите в Европа имат проблеми с чистота на въздуха сред тях е и България, а това са само част от мерките, които се предприемат.

„Като определено смятаме екотаксите за електромобили да бъдат премахнати; за хибриди да бъдат значително намалени; за нови също да бъдат намалени. За тези до 5 години да бъдат запазени, а за по-старите да бъдат увеличени”, каза още той.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    103 12 Отговор
    Лелееее, жива да те бях....
  • 2 Нееее

    103 16 Отговор
    Умря ми бизнеса...😭😭😭
  • 3 Асаня

    146 40 Отговор
    Ще остане булгаристан без превозни средства, недейте така..

    Коментиран от #10, #36, #53

  • 4 Дам

    255 32 Отговор
    Хаха, министърът и той не знае какво говори. Нали тия коли, които ще забранят в Париж или Стокхолм са в пъти по-нови от най-новите ни, които караме в момента. Тукашните са на по 25 години с побългарени катализатори и тровятв пъти повече от онези, които биха внесли след забраната .... Думи нямам какви хора ни управляват...

    Коментиран от #69

  • 5 патриотъ

    216 34 Отговор
    И как ще задължите Германия и Италия да продават старите си дизелови автомобили?Само ще ви се изсмеят на тъпотиите!Тоя Нено Димов сигурно е на герб,защото това само гербер може да го измисли!Не ставайте смешни,господа и гледайте какви министри назначавате,че вече много станаха,барабар с премиери като Симеонов,дето където трябва и не трябва,плющят бисери!Пък външен министър си имаме за чудо и приказ!

    Коментиран от #39

  • 6 БЪЛГАРСКИ НЕЩАСТНИЦИ

    198 20 Отговор
    БЪЛГАРСКИТЕ КАПУТИ НЕ НАКАЗАХА ИЗКУПУВАНЕТО И ПРЕМАХВАНЕТО НА КАТАЛИЗАТОРИ И СЕГА ТРОВИМЕ ДЕЦАТА СИ

    Коментиран от #8

  • 7 Към автора

    140 10 Отговор
    Можете ли да ми обясните смисъла на изконно българската дума "ретрофитнати"?

    Коментиран от #15

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Сопа

    79 6 Отговор
    Защо друга държава трябва да свърши наща работа?
    Защото няма топки!

    Коментиран от #21

  • 10 Жаросмин

    54 9 Отговор

    До коментар #3 от "Асаня":

    То хора нема ти коли викаш немало да има?неска още колко ше измрът дорде бързат да се приберат у софето хахаха до летото нема да има кои да ходи на съниту да прави фасони
  • 11 Ощърбий

    97 31 Отговор
    Добро начало.
    Но, трябва и чернопушещите таралясници да отидат за скрап.
    Всичко което прави димна завеса при форсиране - за скрап!

    Коментиран от #109

  • 12 шваба

    134 13 Отговор
    Спрямо скорошни измервания е установено, че в реална среда Евро 3 трови по-малко от евро 5, а сега де....източник ADAC.
  • 13 баш немайстор

    41 73 Отговор
    Ми така е, и ние напредваме, преди 20 години изхвърлихме нафтовите отоплителни печки време е вече да махнем и подвижните тровещи нафтови печки.
  • 14 Странно

    77 9 Отговор
    Ама защо искат някой друг да им реши проблемите?!
    Аз съм в Дания, а тук данъкът на кола, която харчи повече и е със стари екостандарти е значително по-скъп - 6-8 хил. крони /около 2-2,5 хил. лв., при средна мес. заплата около 4-5,5 хил. лв./. Карат се предимно малолитражни, нови коли, с високи екостандарти. Колоездачите са като хлебарките във Факултето. ;)
    Но в БГ трябва да се направи нещо за регистрацията на бъдещите неекологични коли /пиша "неекологични, а не дизелови"/ поради чисто финансовото състояние на масовият българин.
    А БГ защита на потребителите и "еко"лозите предприеха ли нещо по отношение на лъжливия софтуер за прикриване на екологичните стандарти на редица производители на коли? Защото обезщетенията от тях могат да отидат за дотиране на закупуването на нови коли, например.

    Коментиран от #50, #59, #79

  • 15 123

    23 33 Отговор

    До коментар #7 от "Към автора":

    Aми като на български няма такава дума, как да го кажат? По принцип езикът ни е доста беден откъм технически термини, затова и сме заели от други езици предимно. Нещо като добавяне на модерни технологии към стара техника.
  • 16 jambazina

    77 9 Отговор
    Споко народе, идат избори, няма да има никакви рестрикции, ще продължиме да караме същите котори и да гласуваме по същия начин.

    Коментиран от #42

  • 17 ГОСТ ЧИТАТЕЛ

    33 9 Отговор
    Еко таксата се плаща веднъж- нищо няма да реши.
  • 18 Бай село

    111 8 Отговор
    за чий х.й тогава ще сме им на запада като откажем да вземаме боклуците им..нали затова ни взеха ядем всичките им боклуци който те не могат да позволят на техния народ да консомира..я се осазнайте видни БГ политици и тихо се наведете не ядосвайте запада..и един въпрос вашта мама що БГ народа купува боклуци нали обещахте РАЯ колко години още трябва да минат от демокрацията за да го усетим ..

    Коментиран от #20

  • 19 Логика

    65 20 Отговор
    Ами то пък ако имахме ясен регламент относно това, че кола без катализатор и филтър не може да се регистрира или да се спира от движение, нямаше да искате тъпотии от еврокомисията. Върви му обясни на българина, че като си отреже катализатора и филтъра трови себе си и детето си. От къде да извади 800 лв. за един катализатор, който ще се използва едни 5 години, като трябва да даде двойно за телефон , който ще смени след 2-3 години :)
  • 20 ГОСТ

    86 3 Отговор

    До коментар #18 от "Бай село":

    ТО РАЯ Е ЗА ТЯХ ЛИЛИТО ИМАШЕ ЕДНО ИЗКАЗВАНЕ ЧЕ НЕ ПОЗНАВА ХОРА С ПО МАЛЪК ДОХОД ОТ 2000ЛЕВ.
  • 21 Ало

    29 47 Отговор

    До коментар #9 от "Сопа":

    Защото ние Българите сме научени да се гордеем с Русия а не с Българската Родина ние само сме научени да плюем нашето и да обиждаме съседното което ни доведе до Тоалетната на ЕС

    Коментиран от #22

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 901

    64 1 Отговор
    Дупница ще стане град-призрак )))
  • 24 Ужас

    134 8 Отговор
    Да спрът и вноса на дясни волани, че се напълни със самоубийци... изпреварват без видимост.
  • 25 Пасат

    71 5 Отговор
    тъкмо събрах 3000лв да си купя пасат баце и сега кво?
  • 26 Uflaf

    92 1 Отговор
    До "Странно" - Тук при заплата брутна от 510 до 800 лв само данъка на кола над 105 коня започва от дръстично да се покачва от 140 примерно до 300 лв. Не говоря за кола над 150 конски сили. Като сложиш и другите неща за да си изряден стават от 600 до 1000 лв задължителни нещица за които се грижи КАТ със съответните рестрикции, включително и защитата на частен бизнес като застрахователния от държавата. Няма други които да влияят толкова на Българските политици като застрахователите олигарси защото внасят част от одраното в хазната. Все едно онзи човек дето произвежда и продава банички не внася нищо. Той е от одраните и него ни полиция ,ни Кат му защитава частния интерес. Само това като вземеш и едва ли някой ще ми отговори кое е на ред в тази мафиотска държава. Само не мога да повярвам ,че България ще забрани или ще ограничи частния бизнес на Германия с таралясници. Може само да забрани вноса на определени коли ,но надали. По скоро ще опита на база екоизмислици да доограби останалите малко работещи граждани , а и селяни.

    Коментиран от #38

  • 27 гост

    77 6 Отговор
    Вместо да прокарват поредните си идиотщини да вдигнат заплатите на хората по евростандарта .

    Коментиран от #62

  • 28 Кумчо Вълчо

    63 3 Отговор
    " България спира вноса на стари дизелови коли с ниски екостандарти"
    Май стана като оня виц дето сме изнасяли компютри за Япония.
    От статията се разбира че България няма да спира ,а ще настоява другите страни да не ги изнасят.
    Дрън дрън ярина.
  • 29 Тряс

    74 3 Отговор
    Аз пък предлагам да предложим на ЕК да забрани на всеки, който се казва Нено, да заема министерски пост. Основанията ми са същите като тези на герберасткия екорекетьор...

    Коментиран от #30

  • 30 Кумчо Вълчо

    56 1 Отговор

    До коментар #29 от "Тряс":

    Ooooффффф то да беше само нено ...........................................
  • 31 незнайко

    15 6 Отговор
    Най накрая хората ще се осъзнаят, че евтиното излиза СНЪПО !!! Сега ще мота да си продам едното бензиново ВОЛВО и ще си остава другото!!!

    Коментиран от #32

  • 32 незнайко

    8 2 Отговор

    До коментар #31 от "незнайко":

    СНЪПО до се чете СКЪПО .
  • 33 stk

    69 3 Отговор
    БРАВО БЕ г-н министър във България има поговорка 'видяла жабата да подковават коня и тя вдигнала крак''а сега да видим защо въздуха е мръсен явно министъра е проспал,че ГОРИТЕ се ИЗЕКОХА НЕ ЗАКОННО дори ПАРКОВЕТЕ,я вижте КАЧЕСТВОТО НА ГОРИВОТО,но не се притеснявайте сега като влезем в еврото ще ни върнат в рицарско време-кон и каруца,тогава па ще кажете,че трева не ма и серат навсякъде.АМАН
  • 34 Гост

    7 22 Отговор
    Евала! Изненадан съм определено. Дано го обосноват и защитят пред ЕК!
  • 35 mimbot

    23 6 Отговор
    Някой чувал ли е, че при забрана за ползване на дизелов автомобил, съответната държава изплаща на собственика обезщетение за него.
    Собственика е длъжен да го отведе до пункта за нарязване на скраб.
    Поради някаква причина / вероятно тарикат от друга държава - коя ли?/, за финансова изгода, а-ла за скраб с печат на документите идва в КАТ и ... не може да бъде регистриран.
    Честито на новия собсвеник
    Според мен министър Димов правилно насочва проблема.
    Държавите забраняващи дизелите, да си прибират и да не дават възможност на тарикати да ги продават.
  • 36 Алфа Ромео

    16 35 Отговор

    До коментар #3 от "Асаня":

    Нека, без това стана някво безумие по улиците и пътищата, задръстено от стари бракми. Всеки скъсаняк се качил на някъв гробник, в някой семейства по два-три трошляка има. Мързи ги и в хубаво време да минат 1-2км пеш или с колело.

    Коментиран от #80, #115

  • 37 Бай Шиле

    17 42 Отговор
    Как да се преборим с мръсния въздух? Ми много просто - за старите коли еко таксата двойно,застраховките двойно,данъка четворно.Червени стикери с череп и кости.КАТ да ги спират по пет пъти на ден. Ето ти чист въздух.И много печалби за мерзавците яхнали българските шофьори.НЕ РАЗБИРАТЕ ЛИ ,ЧЕ НИ ЛЪЖАТ?

    Коментиран от #43, #84

  • 38 Странно

    2 19 Отговор

    До коментар #26 от "Uflaf":

    Съгласен съм.
    Тук задължителната застраховката е "по заслуги" и стаж - от около 750 лв. до 3000 лв. Ако внесеш кола - мито 80% от стойността, която държавата каже (мисля, че е по шваке). Ако не я регистрираш в законния срок - гроба (9-10 хил. лв.) и няма как да минеш "по друга линия". Законите се спазват.
  • 39 Пипи

    7 2 Отговор

    До коментар #5 от "патриотъ":

    Ха ха ха в Германия и тук е прието дизеларките се продават като топъл хляб
    1,6 само може да се кара
  • 40 gost

    11 2 Отговор
    България спира вноса на стари дизелови коли с ниски екостандарти
    " а за по-старите екотаксите ще бъдат увеличени"
    ????????????????
  • 41 гост

    34 9 Отговор
    Позирате ли малоумното? България от 10г отказва да наложи данъчна система споре евростандартите и да стимулира закупуването на нови автомобили. България от мноооого години отказва да въведе спонтанни проверки и да затваря пунктове за ГТП, които лъжат и пускат негодни коли да преминават без каквато и да е проверка, контрол или запор. България е една от най-мръсните страни, защото се гори всичко де що е горимо, пътищата се ронят и запрашават е малкото машини за почистване на пътища рабоят без филтри. И най-сетне тази България тръгнала да обяснява на другите страни, че те трябва да наложат ограничение, а тя няма да си мръдне пръста. Малоуници.

    Коментиран от #47

  • 42 ЧВД

    19 0 Отговор

    До коментар #16 от "jambazina":

    Прав си батка никакви излишни движения нема да има щото нали изборите идват.
  • 43 МАК

    21 5 Отговор

    До коментар #37 от "Бай Шиле":

    Ами посредствен тие отговора и то доста защото нямаш грам понятие от дизелови коли!!аз съм за по стриктен технически контрол!! Бълва ли отзад или я оправя или забрана за движение!! Оня ден си прекарах голфа на сериозен пункт в софия където няма как без проверка на емисий да мине еми Съжалявам но тия в пункта не можаха да повярват че 20 годишен голф тди е нормите без еко боклуците!! Което автоматично значи че всичко опира до подръжка !!! И наистина трябва да се засили контрола върху състоянието на двигателите!!
  • 44 hmhmhm

    26 1 Отговор
    господа министи и без това нищо не става от вас по добре не променяте нищо
  • 45 сноу

    22 1 Отговор
    Нено,Нено-о ,и теб ли намериха тарикатите вносители на нови ,да те ръчкат в ребрата и блееш по свирките им.Що ги слушаш тия измамници а не им обясниш че старите дизели са по здрави и по издържат на нашето гориво, отколкото техните нови.
  • 46 Яж.. Ми гоо

    14 1 Отговор
    Вашите министри са от най луксозните ко ви пука за народа
  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Чобанин

    36 0 Отговор
    Да направим ТИРОВЕТЕ на бензин.
  • 49 Чобанин

    17 0 Отговор
    Да направим ТИРОВЕТЕ на бензин.
  • 50 Емигрант

    46 2 Отговор

    До коментар #14 от "Странно":

    С какво ще ги купуваме тези нови коли бе датчанин?
    И да ти направят отстъпка 3-4000 лева за стария таралясник ,откъде ще ги извадиш останалите 50 000 лева за новата кола..
    Нали знаеш как са кредитите в Бг.
    Ако вземеш 50 000 връщаш 100 000
    Няма и велоалеи ,ако тръгнеш на работа с колелото все някой идиот ще те премаже на пътя

    Коментиран от #55, #68

  • 51 Bobi

    21 5 Отговор
    Аз съм с дизелова кола и след като сложих газова уредба вече няма черни облаци от ауспуха.Вдигна се мощността и е по икономична
  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 гост

    26 0 Отговор
    тия вече не се траят не гласувам повече
  • 55 селянин

    3 19 Отговор

    До коментар #50 от "Емигрант":

    Ееее, има коли който струват по 15 бона нови. То пък като всички сте залетели само по пемиум кочини. Аз лично имам две коли Евро 6, но те заедно пак не достигат 50 бона. Така вземи слезни леко от облаците и си купу нормална кола, че ми е писнало да карам постоянно на застворена рециркулация и да не смея да си отворя прозореца дори.
  • 56 селянин

    13 7 Отговор
    Вноса на стари коли у нас не е проблема, изобщо старите коли не са проблема у нас. Проблема у нас са колите в какво състояние стават след 1-2-3г. каране и как бай Ганьо му е все скъпо, обаче ще си вземе някоя премиум кочина за 5 бона... я Алуди А6, я някоя Е-класа, я БеееМеееВеее... и така. Кара се до разпад с каквото има най евтино като даже дизелите и къде изпадне с крадена нафта.
    (За добавка моята кола е Евро 6)
  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 Кума Лиса

    48 4 Отговор
    Зависимостта на въздуха от дизеловите леки автомобили е пълна глупост! Замърсяването идва от тежкотоварните автомобили, но и то не е голям проблем в сравнение с отоплението на твърди горива. Всичко се прави за пари и на никой не му пука за вашето здраве!
  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 FRTSSMVSMNIVMNVLNS

    18 1 Отговор
    Разбрахте ли мили сънародници ? На Нено Димофф не му пука за българина - нито за екологията а за " изкривяването на пазара " !
  • 61 ю бре

    32 0 Отговор
    Я и ние малко да се понапънем и сплотиме че да спреме вноса на глупаци , мошенници и малоумни в народното събрание !
  • 62 Може ли,

    4 5 Отговор

    До коментар #27 от "гост":

    ако обичаш, да уточниш? Кой или кои да вдигнат заплатите и с колко?
  • 63 оффф

    50 3 Отговор
    Проблем с мръсния въздух има само в част от България, която се е навряла в една котловина по народному казано дупка. Излезте от,, дупката" (котловина) и ще видите две неща: 1 че ,,дупката" била само малка част от България: 2 че извън ,,дупката" има много чист въздух. Автомобилитв са безспорен замърсител, но едва ли са най-големия. Срещал съм и бензинови таралясници след които човек не може да си поеме въздух, а в София и на велосипеси да се качите пак ще ви е мръсен въздуха. Ако софиянци искат чист въздух да се завърнат по родните места, тогава в София ще останат 200 хиляди и всичко ще е наред.

    Коментиран от #70

  • 64 Бобо

    27 2 Отговор
    Стига вече сте стресирали хората бе боклуци.Тоя народ се разболя от вашите дела не от мръсотията.Тя е едно от нещата.Нищо не е решено никой нищо не е внесъл и се почва.Изроди.Писна ни вече от идиотизми.
  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 eheee

    8 1 Отговор
    оффф е прав.Още един милион земете в София и ще вие супер!
  • 67 реалист

    24 1 Отговор
    този тъпанар щял да стимулира закупуването на електрически коли с какво бе анколо с 500 лева заплата ли
  • 68 Странно

    5 1 Отговор

    До коментар #50 от "Емигрант":

    Ако за теб, със заплата от БГ, 3-4000лв. не са нищо, то чудя се дали Лилето не е била права с изказването си, че в БГ "заплатите са си много добри"... и явно хора като теб продължават да ги държат на власт и скоро ще си останете само вие.
    И да ти кажа още нещо, лихвите тук са по-високи от в БГ, но държавата ти връща част от тях под формата на данъчни облекчения.
  • 69 Ципрас

    15 2 Отговор

    До коментар #4 от "Дам":

    От малоумник нагоре са управленците. Те са подбират по следния принцип: ”Аз съм прост и вие сте прости за това се разбираме”. Същото важи и за избирателите им :)
  • 70 Браво

    0 0 Отговор

    До коментар #63 от "оффф":

    Браво
  • 71 Петър

    32 0 Отговор
    Нямам нищо против мерките , но те трябва да са комплексни - във всички насоки. На собствения ми фолксваген / дизел/ крадци отрязоха катализатора през нощта . Акцията е била около блока и са пострадали още три автомобила.От полицията отношението бе нулево, гледаха с досада и направиха всичко възможно да ни откажат от пускане на жалби. Та - ако сложа друг катализатор - каква е гаранцията , че няма да го отрежат пак на третата вечер - и така по колко пари месечно трябва да давам за катализатори??? Докато правилата са такива - да се изкупуват нерегламентирано катализатори и бандитите да беснеят през нощта за наша сметка - невиждам начин на какво основание ще искат екологично чисти автомобили....
  • 72 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 73 бъчвара

    4 0 Отговор
    я от кога им сменям еврото на 30годин печка ти я прайм евро5
  • 74 Glock

    4 31 Отговор
    Който няма пари за нова кола да ползва автобус, накрая всички ще са болни от рак за да може бедните сульо и пульо да са мобилни, да се спасяват, не може всеки да се качи на някакъв дърт таралясник втора, трета пета употреба и да замърсява волно въздуха.

    Коментиран от #81, #105

  • 75 Гост

    14 2 Отговор
    Публикувано във факти.бг: "За тези до 5 години да бъдат запазени, а за по-старите да бъдат увеличени"

    Това ограничение с годините е пълна простотия! Значи, ако сега си купя кола производство 2012 г. се води на 6 години и ще платя по-висока еко такса. Ако си купя същия модел автомобил (същия двигател със същата емисионна категория), но производство 2013 г., то той се води 5 годишен и му е по-малка еко таксата. Но и двата замърсяват еднакво много/малко околната среда!
  • 76 Един

    21 2 Отговор
    Ми моята кола на газ има 10 (десет) пъти по-малко СО от нормата...кво прайм ?
  • 77 Мани бегай

    21 4 Отговор
    Аман от некомпетентни идоти, този министър е гола вода. Възрастта на автомобила не е от абсолютно никакво значение що се отнася до замърсяването, само и единствено техническата изправност на двигателя е фактор за отработените газове. По София е пълно с автомобили на под 5 години от чиито ауспуси излизат всички цветове на дъгата, като най-преобладаващи са черният (от богата смес, най-често заради тунинг или повреда) и синият (гори масло като двутактов). Другия голям проблем е стиснатия, прост манталитет на народа ни що се отнася до подръжка на техниката, защото всеки гледа да мине тънко, без оглед на това какви части(ментета) използва, а те обикновено нямат нищо общо с качествените. И най-лошото е, че всички си МИСЛЯТ, че наистина им излиза по-евтино, а това изобщо не е така.

    Коментиран от #78

  • 78 Ввв

    4 2 Отговор

    До коментар #77 от "Мани бегай":

    Абсолютно си прав!

    Коментиран от #88

  • 79 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 80 Москвич

    12 0 Отговор

    До коментар #36 от "Алфа Ромео":

    Къв ли коментар да очакваш от някой,кръстил се баш "Алфа ромео".Сори,ма град като София и с две деца не ми се връзва с колело.А и много смърдя на пот.Предпочитам да замърсявам европейския чист въздух.
  • 81 Д-р Муньо

    21 2 Отговор

    До коментар #74 от "Glock":

    А който няма пари да яде маргарин ли? Ти вглеждал/а ли си се какво точно излиза, пардон, изригва от автобусите пета употреба? Предполагам не си и пушач, иначе не давай акъл и не ми определяй заплатата.
  • 82 Цар Вул

    20 2 Отговор
    Този малоумник министъра с кой акъл ще ми каже да си купя нов амтомобил и то електро или хибрид!!!!!!Ако е за дупе-давам!АОма те искат КИНТИ!!!И ТО МНОГО!С К,ВО ЩЕ ГИ КУПУВАМЕ БЕ ЦАРВУЛ СВИНСКИ НЕЩАВЕН!!!АЙДЕ ОДИ ДО ИСТАНБУЛ ЗА ДА ТИ ОПРАВЯТ ПОХОДКАТА,А ОТ ТАМ И МИСЛЕНЕТО И КАТО СЕ ВЪРНЕШ ТОГАВА СЕ ИЗХОЖДАЙ ПО ТЕЗИ ВЪПРОСИ!!!!!!!!
  • 83 Пасаториста

    8 0 Отговор
    Забрана в Германия има в някои градове. В някои няма. Как ще им каже министъра кои коли да се забранят за износ ,и кои не? От град със забрана ли е , или не. На позицията съм че тези автомобили, ще са доста по нови и екологични от болшинството в бг. / Включително и моят Пасат/
  • 84 Анти др о х пърди

    5 0 Отговор

    До коментар #37 от "Бай Шиле":

    а твойта новата ще ти я запалим
  • 85 Scania R580

    12 1 Отговор
    Егати,ще трябва да бягам към Китай.
    То и сега ми става лошо като изляза извън София за повече от 2-3 дни.,ако забранят дизелите няма да ми понесе чистия въздух.
    😀
  • 86 Spec b

    7 15 Отговор
    Народе евро 6 или бенз на газ/метан това е... Който си мисли, че ще тарикатее ще осъмне пешеходец близките 3-5 години... Не се набутвайте с дърти дизели от ЕУ... Ще патите...
  • 87 Пича

    9 1 Отговор
    Два бона заплата и веднага си купувам едно хюндайче иначе ще си карам стария дизеляк евро 2

    Коментиран от #89

  • 88 Язе

    12 0 Отговор

    До коментар #78 от "Ввв":

    Защо да е прав? Аз примерно гледам да поддържам колата си с колкото се може повече "уж оригинални"части.Шарнир-140лв., външен накрайник-120лв.и като излезеш на пътя ти се плаче-разбити пътища,кратери,ями и други такива.Защо да купуват скъпи части като две излизания едва ли не и предницата ти е за ремонт.Отделно може и гума да сцепиш по нашите пътища.

    Коментиран от #90

  • 89 Язе

    21 2 Отговор

    До коментар #87 от "Пича":

    С 2000лв заплата ако не живееш при мама и тате в Сф трудно ще си вземеш Хюндайче.Ако си под наем и имаш деца вече е Ъпсурт.

    Коментиран от #92

  • 90 Мани бегай

    6 0 Отговор

    До коментар #88 от "Язе":

    Прав си за това с пътищата и дупките, но въпреки това има много голяма разлика между истинските и менте частите. Единственото, което може човек да направи към момента е да внимава как и къде кара.
  • 91 Мани бегай

    13 0 Отговор
    Забравих, високата цена не е никаква гаранция за качеството на елементите.
  • 92 Azzzzzzz

    25 3 Отговор

    До коментар #89 от "Язе":

    Така е. Аз със жената сме с общ доход 4к+ на месец в София и не сме се решили на нов автомобил, при положение, че живеем в собствено жилище! Не гледайте тъпи реклами от рода на "кола на цената на кутия цигари на ден" - това е прах в очите! Нова кола има поне 1500 лева каско на година плюс ако е 100+ коня по 300-400 лева данък... Като сложиш нещата едно под друго излиза, че една Дачия Дъстър ти е около 600 лева месечна вноска и то при условие, че си дал 30% първоначална вноска, което са едни 10-12 к лева!!! За по-качествени марки и модели вноската удря 1000 лева като нищо!!!
  • 93 Враг

    6 13 Отговор
    Трябва да стегнат закона и да направят сериозни промени, като вдиагне на данъците на старите автомобили и намаляване на по новите. Само така ще се оправи трафика и въздуха. Не че въздуха е проблем а ми просто сега за това се отпускат субсидии
  • 94 МАК

    23 2 Отговор
    Гледай си работата с глупостите които си писал!! Първо трябва да оправят горивата защото в бг горивата са подобия,след това да застяват тези които колите им бълват да ги оправят ако не спиране и забрана за движение!!оня ден се върнах от Нюрнберг с колата нямате си н идея 20 годишния ми голф ме разби като му сипах нафта от Арал!! Първо беше два пъти по тих, във всеки един момент на различните обороти нямаше грам пушилка отзад и свали разхода на обратно с 0,3 л надолу!! Съжалявам колата ми е със изцяло елиминирани еко боклуци и отзад нямаше нищо!!което значи че всичко опира освен подръжка и до горива!!!
  • 95 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 96 Ак47

    3 33 Отговор
    Само бедните нещастни тъпунгери лежат на тая мантра, че възрастта нямала значение. Аре у лево, некадърни мамули !

    Данък, техн. преглед и ГО за коли над 10 год. - по 500 лв., над 15 год. - по 1000 лв., над 20 год. - директно за скраб !

    Всички сервизи - сертифицирани, с покрити изисквания и всички разрешения, средно сложен ремонт - поне 2000 лв. с 12 месеца гаранция, частите оригинални и прочее...

    Тогава да ви видя, селски джигити с коли по 1200 лв. ли ?!
    Пътищата ще се изчистят за нула време !

    Коментиран от #97, #100

  • 97 МАК

    22 2 Отговор

    До коментар #96 от "Ак47":

    Алооо я се дръж и си пий хапчетата, дръж си посредствените писаници за себе си!! Аз споделям какво се случи с колата ми дето е на 20 години и резултата беше потресаващ с немските горива ибто без екобоклуци по нея!!! По скоро новия ти боклук ще е за скраб а мойта ще е още в движение защото просто е по качествена кола от новия ти префарцунен пластмасов кенеф!! Айде отивай да се петеш цветно някъде!!!
  • 98 MGMaschinengewehr

    7 2 Отговор
    Пак се пишат глупости на ангро! В ES неможе да се въведе подобна забрана като подобната измислица за неекологични дизели защото ще бъде нарушено основното правило за свободно движение на стоки. Могат да се въведе само известни ограничения за ползването и движението в определени места и райони, например в големите градове. Информирайте се бе "БГджурналист" преди да напишете поредната си заблуда!
  • 99 Петър

    13 2 Отговор
    На газ небило хубаво защо то можело да се зревиш на нафта замърсяваш а ко е на ток ни нямаме толкова ток и какво остава колело без седалка

    Коментиран от #112

  • 100 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 101 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 102 Driving pleasure

    11 2 Отговор
    Този всеки път щом си отвори устата и се разбира че няма грам мозък! Изключително проста личност... чак е потресаващо!
    По-лесно ще му е да забрани автомобилите в БГ - така или иначе ефектът от мерките му ще е същия. Ще станем като Куба, ще поддържаме старите си коли щото от простотията на такива галоши по-нови няма да може да си взимаме!
  • 103 Driving pleasure

    10 2 Отговор
    Ако човек има 5 000 лева за покупка на кола, а според статистиката над 50% от покупките са в диапазона 3-5 хил лева той няма да извади още пари (в повечето случаи няма от къде), за да плати на малoyмника Димов налозите.
    Ефектът който тоя кретенoид ще постигне е, че хората ще си купуват още по-калпави коли, за да могат да платят рекета на на тая мижитурка!
  • 104 Нафтова Печка

    1 0 Отговор
    Печки от виски страница обединявайте се !
  • 105 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 106 ТРОПЧО

    3 1 Отговор
    ЕИ ПОРЕДНАТА ПРОСТОТИЯ НА ПРАВИТЕЛСТВОТО ЩЕ ИСКА ОТ ЕВРОПА ДА НЕ СИ ИЗНАСЯТ СТАРИТЕ КОЛИ ЗА БЪЛГАРИЯ ТОВА ДА НЕ ВИ Е ПРЕЗ КУМУНИЗЪМЪ И СОЦИАЛИЗЪМЪ ВА ТАПАЦИ КО И ПУКА НА ЕУРОПА ЗЙ ВАС ПАТАГОНЦИ МНОГО СТЕ ДОЛНИ И ПРОСТИ ЕИИИ ТАКА ДА ЗНАИТЕ ЩО ВИ ТАРПИ ОЩЕ ТОЗ НАЛОД АМИ НЕ ХВАНЕ ЛОПАТИТЕ И ДА ВИ ИЗТРЕПЕ
  • 107 Кибик

    4 6 Отговор
    30 годишни таралясници без катализатори и филтри се карат предимно от римляни и лумпени Тъй като тяхната партия е на власт, не очаквайте промени в авто мита, данъци, такси и пр.
  • 108 Пурко нафтата

    2 1 Отговор
    Дреми ми на паламарката! Имам кранчета и на двете тръби до Карнобат! Продавам и нафта и бенДзин! Ако спрат и двете ще крадна пропан и пак ще имам БИЗНЕС! Политиката е мръсна работа,така ще ги наказвам тези ербапи от Шоплука!
  • 109 Оутпут

    3 1 Отговор

    До коментар #11 от "Ощърбий":

    Моята е стар моьел, но я карам по около 200 км на месец до село. Гори максимум 9.6 на 100 А95Н. Без катализатор е фабрично. Учудващото е, че на стенда на годишния преглед ми казаха, че вредните и емисии са много по-малко от много по-модерни коли с катализатори? Аз не повярвах, но явно е така. Трябва ли да я спра, защото е стар модел без катализатор и карам рядко? Ако река да и сложа катализатор, по-добре да си купя друга с такъв. Ще подскажеш ли? Лично, мисля да я бракувам, защото не ми харесва какво правят законодатели и застрахователи. Вдигат все по-високи такси, а реално плащаш катастрофите на дрифтъри и псевдоШумахеровци. Не искам да плащам висока ГО, за да плащатжкатастрофите на малоумници и наркомани и ще спра колата, бракувам я, нищо, че искат да я купят. Как да постъпя, според теб? Та тя е в отлично състояние, замърсявам по-малко от повечето шофьори и с нови коли, но заради наредби, се оказвам че съм голям замърсител, макар емисиите да са в нормите и да карам рядко?
  • 110 Obey the law

    5 0 Отговор
    Чакай,Чакай, Значи докато Европа ни дават тия стари дизели,ние нямаме право да ги изнасяме. Е кво ше правим ся ?

    Коментиран от #111

  • 111 Русенец

    2 0 Отговор

    До коментар #110 от "Obey the law":

    Това е все едно, комшията да си хвърля боклука в твоя двор, а ти да нямаш право да го изхвърлиш. Абе...държат те и те онождат.
  • 112 За тока говорим

    1 0 Отговор

    До коментар #99 от "Петър":

    Вчера оня папагал турчина купи тец Варна то каква била еаботата хахахаха да дават ток на електромобилите, след като забранят до евро 4 включително дизелния внос пт запада
  • 113 бат мишо

    1 1 Отговор
    кви колелега кви пет леа вееееееееееее
    Ай ходи на работа с колело на работа от младост или от люлин до центъра
    ОТКЪДЕТ ИСКАШ мини - по цариградско или край хотел москва
    или през тенела или пре баба парашкева
    ОТДЕТ ИСКАШ и максимум да 5 тия ден си ПРЕГАЗЕН КЪТ ЖАБА
  • 114 Върл противник на дизела

    2 5 Отговор
    Долу на мръсния тракащ вонящ и скапан дизел да дацранят и нови дизелови коли да се внасят дано.Да няма трактористи по пътищата само бензин и газ
  • 115 Red star

    0 0 Отговор

    До коментар #36 от "Алфа Ромео":

    Много злоба те тресе, бе, фен! Дай малко по-възпитано, да не си кръщаван в Бурса и ти... Като гледам как си се нарекъл, вярвам, твоят "трошляк" ще е най-напред в пресата.
  • 116 Ico

    1 2 Отговор
    Всичко е добре, ние сме си дупедавци и малкото хора които се изхранват с търговия на коли ще загинат. А какво ще кажат господата за парите от еко такси, къде отиват?
    Жащо не се за грижат колко време е регистрацията на една кола например във Враца. ПИСНА МИ ДА СМЕ ЛУДИТЕ И ВСЕ ДА СИ МЪЛЧИМ

    Коментиран от #118

  • 117 Енцо

    1 0 Отговор
    ЧУДЕСНО . НЯМА ДА ГЛЕДАМ ПО ПЪТИЩАТА СЪСТЕЗАНИЕ ЗА НАЙ-БЪРЗ АВТОВОЗ. ВСИЧКИ ТИЯ ИДИОТИ СА АБСОЛЮТНИ УБИЙЦИ НА ПЪТЯ. В СТРЕМЕЖА СИ ДА СТИГНАТ 5 МИНУТИ ПРЕДИ ДРУГИЯ , ТЕ НЕ СПАЗВАТ АБСОЛЮТНО НИКАКВИ ЗНАЦИ И ОГРАНИЧЕНИЯ НА СКОРОСТ. 90 % ОТ БАРУТНИЦИТЕ , ДЕТО ВКАРВАТ НЕ СТАВАТ ЗА НИЩО ...
  • 118 Енцо

    1 1 Отговор

    До коментар #116 от "Ico":

    ICO , ДА СИ КУПИШ КОЛА ОТ ВРАЦА 2 РЪКА , ОЗНАЧАВА ДА СИ ХВЪРЛИШ ПАРИТЕ ПРЕЗ ТЕРАСАТА, СЪЩО КАКТО БАБИТЕ ...95 % СА БОКЛУЦИ , СТЕГНАТИ ЗА МАЛКО, ДОКАТО СЕ ПРОДАДАТ И ОТТАМ НАТАТЪК ЗАПОЧВАТ КОШМАРИТЕ ДА РЕМОНТИРАШ ЕДИН СКРАП АВТОМОБИЛ...
  • 119 qwerty

    0 1 Отговор
    Вън каруците от България!!!! Само нови аФтомобили с 500% надценка!!!!
  • 120 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 121 Този коментар е премахнат от модератор.

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове