Last news in Fakti

1 Юни, 2018 12:50 1 102 11

Спасяват БДЖ с 20 млн. лв.?

  • бдж-
  • влак-
  • железници-
  • фалит

Не може, ако на 15 минути тръгва автобус от София за Бургас, да очакваме железниците да са пълни

В Министерството на финансите се обсъжда отпускането на безлихвена помощ на БДЖ - малко над 20 млн. лева.

Това заяви пред журналисти в кулоарите на парламента финансовият министър Владислав Горанов.

Той заяви, че Министерство на транспорта трябва да положи повече усилия, за да стане железопътният транспорт естествен приоритет.

"Не може, ако на 15 минути тръгва автобус от София за Бургас, да очакваме железниците да са пълни", допълни финансовият министър.

„Ако няма държавна намеса в БДЖ, а смятам, че това трябва да бъде направено, железницата трябва да спре”, категоричен бе пред бТВ Владимир Владимиров, изпълнителен директор на БДЖ.

Вчера стана ясно, че част от сметките на железницата са запорирани, но те не смятат да разпродават активи. По-късно транспортният министър обяви, че ако се вземе помощ за БДЖ от бюджета, то тя ще бъде заем.

„От сметките има изтегли 20 млн. лв. Съдът е определил да бъдат взети 40 млн. лв., като на този етап са изтеглени половината”, поясни Владимиров.

По думите му за момента положението в железниците в краткосрочен план е спокойно, защото са побързали да изплатят заплатите на своите служители преди сметките да бъдат запорирани.

Финансови експерти посочиха пред Факти.бг, че правителството трябва да внимателно да проучи казуса преди отпускането на финансовата инжекция за БДЖ. В противен случай рискуваме да бъдем санкционирани от Брюксел за непозволена държавна помощ.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гост

    8 2 Отговор
    Железниците са празни, защото имат закъснение от 3ч за 50км разстояние. Железниците в цял свят, дори в слаборазвити страни, са най-точния транспорт, както и най-чистия, в доста случаи и най-евтиния. У нас те са най-лошия възможен вариант. Тръгваш за среща в столицата даваш 15лв за билет стигаш до Пловдив и ти казват, че ще трябва да изчакаш поне 2ч, за да достигнеш крайната си цел. Ей това е порблема и по-добре да фалират и шефовете да си понесат съдебна отговорност. В Испания за 10г. направиха чудеса със страхотни влакове, бързи трасета и евтин транспорт, който е на печалба.
  • 2 Суйо

    6 0 Отговор
    Ха, че точно ме хванахте, съм набрал...! Преди десет минути затворих сайта им! Искам да пътувам Горна Оряховица-Пловдив, на 2.06. и търся варианти. Та, пътя е 6часа с ПВ през Хаимбоаз с две прекачвания и пристига в 11:30. Не е удобен. Другите са през Повеляново!? и София?!. И пристигат кой в 3:00, кой в 18:30. Няма един удобен влак! Е как да пътуваш?
    По въпроса за сигурността (главно на локомотивите) няма да говоря. Върви реклама по едно национално радио, че частна фирма търси ремонтен персонал за железопътна техника. Накъде да отидат нещата, освен към "аутсорсване на дейността" :). Те много се задържаха даже железниците. Я вижте армията, болниците, Кремиковци, Плама, Циментовия Плевен, Тежко машиностроене-Радомир, Вапцаров -Плевен,Химко, БЕТА, ЖИТИ, Корабния-Русе и другите големи знайни и незнайни, откога "си заминаха"
  • 3 Методиев

    6 0 Отговор
    До кога ще отпускаме милиони за БДЖ? Които потъват незнайно в чии джобове? А влаковете стават все по-несигурни и опасни? И до кога този "заслужил" дългогодишен министър на транспорта ще се прави на ощипан?
  • 4 Ники

    4 0 Отговор
    Значи Това е Железопътна Компания !!! Клиенти има достатъчно ... дали е с държавно участие или не ... тя трябва да генерира приход !!!! И няма причини да не е така !!!! Освен Здраво крадене на всички Нива и некомпетентност на управляващите компанията няма причина да се случват подобни неща. Това е абсурдно къде се е чуло и видяло железница на загуба !! Че тва е един от най апетитните бизнеси !!! И за които не е наясно да КАЖА ЧЕ БДЖ печели НАЙ-МНОГО от Товарни превози ... щото там фирмите си цакат и нямат претенции за комфорта и годините на вагоните !!!!
  • 5 гост

    3 0 Отговор
    Защо не задат въпрос на шефа на БДЖ как така други страни успяват да предлагат удобен, бърз и евтин транспорт, да инвестират в поддръжка и обновяване на парка, модерни технологии, които не само са бързи, а намаляват и разходите. След това се дават заплати в пъти по-високи от на нашите и всичко им е точно, да, на загуба са, но мрежата е удобна и безпроблемна. У нас хем всичко допотопно с изключение на амортизираните мотриси Сименс, които са даже на лизинг, обновиха релсите и гарите в някои региони, а влаковете станаха все по-зле. Защо се наляха стотици милиони в инфраструктура тогава? Само да се налапат строителните фирми. Уж времето за път до Пловдив щяло да падне от 1,5ч на 35мин, а то не само че е същото ами в много случаи закъснява с часове или спира някъде и няма връзка повече. Оттам изчакване на влакове, нарушения в плана и става пълна каша. Така никой не пътува с влака, фирмите използват тирове, хората автобуси. Циганите не си плащат, яко БДЖ няма що. Не си заслужава името.

    Коментиран от #7, #9

  • 6 Я пък

    1 0 Отговор
    Товара е парата. , цигани и пенсионер непълни хазна. , и кражба на високо ниво, те ти дай да от пуснем още един кредит.
  • 7 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Ех ама и ти сега задаваш неудобни въпроси. Как сега така - постът му обещан, топлян, претоплян и ще му задават въпроси от подобен разряд? Наш човек е - не бива така. Как успявали? Ами виж сега проблемът им е конкуренцията на автобусите, утре проблемът ще им бъдат лични автомобили и т.н. а фигурантите в бдж ще се множат с просто делене. Продавачките на билети ще продължават да си цъкат по телефоните, докато гражданите изпускат влаковет без да знаят на кой перон трябва да отидат, щото билетопродавачките "не знаели разписанието". Цените са почти същите като в Полша, техниката е подобна, но там нивото на обслужване е в пъти по-добро. За нивото в БДЖ дори ми е трудно да приложа думата добро и в най-опитмистичните си блянове. БДЖ е пълен леш .
  • 8 ivan4o

    0 0 Отговор
    5млн. Държава за ко и е железница!пахахахаахахаххаахаххаах. Дет хората имат по 2хколи някои 3 коли имат
  • 9 ivan4o

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    У Франция , германия ,англия билетите са по 100 120 евро за 500км разтояние. Имат и намаления де ама говоря за нормалните
  • 10 Антисоциалист

    1 0 Отговор
    Господа, БДЖ означава Български Държавни Железници. Ако е така, то намесата на правителството е законна. Но защо тогава в текста се посочва, че "...рискуваме да бъдем санкционирани от Брюксел за непозволена държавна помощ."?
    И още...
    Какви са преимуществата на рейсовия транспорт от София до Бургас, та БДЖ да не може да очаква потребители? Май някакво ценово споразумение ...
  • 11 Далавера

    1 0 Отговор
    Там всички крадат!!! Стига наливали пари!