ФАКТИ.БГ

Авиокомпания премахва личния багаж в салона

Wizz Air няма да приложи схемата за дистанция „блокирана средна седалка“

Публикувана: 27 Април, 2020 14:22
20 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 6363
Авиокомпания премахва личния багаж в салона
Снимки: М. Богданова ©
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 2.3 от 15 гласа.

Няма спор, че като неразделна част от туризма, авиационният сектор е сред най-засегнатите отрасли в света в резултат на пандемията от коронавирус. Фалитът на малки и по-големи компании вече е ежедневие. Въпросите около това какво ще се случи с авиацията с всеки изминал ден стават все повече. На фона на неясната картина за бъдещето част от авиокомпаниите вече изработват стратегия за рестартиране след падането на извънредното положение. Една от тях е Wizz Air. Унгарският нискотарифен превозвач предвижда да запази цените на билетите ниски. Това каза по време на първата си пресконференция след началото на пандемията Андраш Радо, мениджър „Корпоративни комуникации“. Дали цените на билетите ще са по-ниски обаче зависи от доста неща. Едно от тях е цената на петрола. Да, тя в момента е ниска, но авиокомпанията хеджира цените, по които получава керосина и в момента това ѝ струва дори повече разходи.

Друг въпрос, който вълнува пътниците, е как ще се бъде осигурена физическата дистанция по време на полети. От някои авиокомпании обявиха, че ще „блокират“ средната седалка. Wizz Air обаче не споделя това мнение. Те ще приложат в случай на необходимост даден пътник да бъде преместен на по-отдалечено място и то само ако има такава възможност. „В случай, че отделните държави кажат, че е задължително средните седалки да останат блокирани, ние ще го направим“, уточни Радо.

Авиокомпанията премахва временно и личния багаж в салона. Чекирането ще е само онлайн. Wizz Air също така се отказва и от използването на автобусите между терминала и самолета. Ако разстоянието е много голямо, то автобусът ще е с 50% запълняемост. Всички храни и напитки ще се предлагат опаковани. Те са от реномирани производители, гарантиращи високи санитарни стандарти ,уверява превозвачът.

От хигиенна гл.т. на борда на всеки самолет ще има дезинфектанти. Екипажът ще е с маски и ръкавици. Пътниците също ще бъдат задължени да носят маски. „Ние не сме длъжни да осигуряваме маски, но ако се наложи на входа на самолета ще има такива“, уточниха от авиокомпанията. Списанията, които обикновено пътниците могат да вземат от гърба на седалката, ще бъдат прибрани. Също така, ако последните искат да си закупят нещо от борда на самолета, то те ще трябва да го платят с карта, а не в брой. За целта се увеличава до 25 EUR лимитът на безконтактното плащане.

Връщането на парите от анулираните полети е друг момент, който вълнува пътниците. От авиокомпанията увериха, че желаещите да си възстановят сумата могат да го направят като посочат банкова сметка. Има известно забавяне във връщането на парите, тъй като заявките са много, а процесът не е изцяло автоматизиран. Останалите пътници получават 120% кредит в своя акаунт. Могат да закупят нов билет в рамките на 3 месеца след анулирания полет.

Без точен отговор остава въпросът откъде и докъде ще се лети. Ясно е обаче, че честотата на полетите няма да е същата както преди кризата. Причината е, че след падането на карантината, полети ще се извършват предимно с цел „връщане у дома“, а не с цел отиване на почивка. „На 1 май няма да рестартираме полетите си от Варна. Очакваме насоки от правителството кога това може да се случи. Не се наемаме с никакви прогнози кога и откъде ще се възобновят полетите, чакаме насоки от компетентните органи кога това може да се случи“, каза Радо.

Двете бази на Wizz Air в България – София и Варна, остават и няма да бъдат закривани, увериха от авиокомпанията. Ще има обаче пренасочване на самолети, което ще се определя от нуждите на пазара.

На фона на лавина от откази на поръчки за доставката на самолети, от Wizz Air не планират да се причислят към тази група авиопревозвачи. Те няма да откажат поръчаните 20 нови самолета. Дори очакват някои от тях да бъдат доставени преди уговорения краен срок.

София / България

Поставете оценка на статията:
Оценка 2.3 от 15 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
прррц
1 Отговор
не бих летял ако трябва да оставя ръчния багаж другаде

Коментиран от #3, #10


Оценка:
-4 +40

2
Този коментар е премахнат от модератор
ххх
3 Отговор

До коментар #1 от "прррц":


ами няма да летиш тогава

Коментиран от #4, #20


Оценка:
-23 +10

прррц
4 Отговор

До коментар #3 от "ххх":


има и други авиокомпании :) чакам да отворят някой граници.

Оценка:
-2 +23

Гинка
5 Отговор
Купуваш билет. Компания отменя полета и не връща сумата.WIZZ AIR

Коментиран от #6, #13


Оценка:
-3 +28

6
Този коментар е премахнат от модератор
qwerty
7 Отговор
стрижи яко: плащаш и за ръчен багаж, минимум 25€ храна и напитки на борда и като черешка на тортата 20€ за едникратна маска: ЧЕСТИТО на печелившите!

Оценка:
-2 +23

Мария
8 Отговор
В моя случай :Купуваш билети. Компанията отменя полети. Компанията не връща парите. RYANAIR

Коментиран от #9


Оценка:
-1 +21

Йозеф
9 Отговор

До коментар #8 от "Мария":


И аз съм попадал в няколко заплетени ситуации, нагоре пуснах линк. Помогнаха ми.

Оценка:
-1 +3

Четете м/у редовете
10 Отговор

До коментар #1 от "прррц":


То това е идеята да те откажат!!!! Никой нормален няма да си остави лаптопи, документи и пр., защото ще ги види за последен път, а летищните хамалище станат милионери !
..

Оценка:
-1 +29

11
Този коментар е премахнат от модератор
ЛУД ВРАБЕЦ
12 Отговор
Ква е тая тъпотия да летиш без ръчен багаж , не моа си представя ако требе лаптопа ми или таблета да се хвърлят на лентата на едно с другия багаж ..таа то всичко от ръчния ще се изпочупи като знам как го товарят тоя багаж ..

Оценка:
-3 +18

Пътник
13 Отговор

До коментар #5 от "Гинка":


Точно Уизеър ми смениха дестинацията на полета в последният момент на 16.03.от Бургас за София.Смешници,но ми върнаха парите.Но пък ми изгоряха други за трансфера до летището.Никога повече набутване при Маджарите,никога.

Коментиран от #14


Оценка:
-2 +7

Адолф
14 Отговор

До коментар #13 от "Пътник":


Пътувай с луфтхандза ,там нямам проблеми

Оценка:
-0 +12

МАК
15 Отговор
Затова има Easyjet само тях ползвам в пъти по добри са от Wizzair i rayanair.

Оценка:
-2 +5

Аз да питам
16 Отговор
Ръчния багаж долу в багажника ли остава

Оценка:
-0 +2

Слъчицето
17 Отговор
Ръчния багаж долу в багажника ли остава

Оценка:
-0 +1

ТОВАРАЧ София
18 Отговор
Ох котьо...елате ми с личният багаж..бате бате

Оценка:
-0 +3

Някой
19 Отговор
Видяно лично!
95 процента роми в пълен самолет, почти всички без маски!
След, като всички трябва да са с маски, защо предлагате храна и напитки???!!! При цена на билета 500лв очаквах да има дистанция и някакъв контрол!

Оценка:
-0 +4

prizrak
20 Отговор

До коментар #3 от "ххх":


Ами ще летя с друга компания, защото мога да си го позволя. Циганьорските компании като тази, много често оставят пътниците да чакат с часове или пък отменят полети. Като сложиш притесненията и нервите, които НИКОЙ не може да ти плати, като сложиш разходите по хотели и купуването на билети на друга компания и си готов. Бай Ганьо пак от гяволъка си остана прецакан хахахахаха.

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.