18 Май, 2020 15:55 1 978 2

Бавно и тежко възстановяване

  • авиация-
  • iata-
  • сектор-
  • възстановяване-
  • пандемия-
  • коронавирус

Авиацията ще се съвземе най-рано през 2023 година

Бавно и тежко възстановяване - 1
Снимка: М. Богданова ©

Международната асоциация за въздушен транспорт IATA, която обединява 290 авиокомпании, въздушният транспорт едва ли ще се възстанови преди 2023 г. През това лято се очаква да има ръст при вътрешните полети, докато при международния трафик връщането към периода преди пандемията едва ли ще се реализира толкова бързо.

Темповете на възстановяване ще зависят от това колко скоро отделните държави ще отворят границите си. Най-сериозно кризата ще се отрази на дългите и междуконтинентални полети. Този сегмент от гражданската авиация ще се възстанови последен.

IATA прогнозира процеса на възстановяване да започне през третото тримесечие на текущата година в пускането отново в действие на вътрешните рейсове. В този случай загубите през третото тримесечие на тази година спрямо третото на миналата е 24%. При по-песимистичния вариант, ако вътрешните полети не бъдат възстановени в пълния си капацитет, загубите за периода юли-септември тази година спрямо същия период на 2019-а ще са 34%, са изчислили от IATA.

Допитване на Асоциацията до пътници, показва, че 58% от тях първоначално ще ограничат полетите си извън пределите на родината. „Този факт прави прилагането на санитарните методи още по-важни за авиокомпаниите”, казва генералният директор на IATA Александър де Жюняк. По думите му, днес на международно ниво се водят разговори по изработването на общи мерки за прилагане на контрол и санитарни норми.

До появата на ваксина срещу коронавируса, IATA е „за” прилагането на редица мерки за опазване здравето на пътниците, включително носене на маски и измерване на температурата на пътниците. Асоциацията обаче се обявява против карантината. Близо 70% от анкетираните пътници заявяват, че биха се отказали от пътуване, ако трябва да преминат през 14-дневна карантина. Именно такава мярка в момента действа за чужденците в редица държави.

Освен това, авиационният сектор може да пострада още повече, заради значителното увеличаване на разходите, свързани с новите санитарни норми, предупреждават от IATA. Държавите от ЕС са готови да приемат първите туристи още през юли, което съответства на оптимистичната прогноза направена от Асоциацията.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 СЕРИОЗНО

    0 0 Отговор
    Глoбaлизaциятa, трaнcпoртът, бeзмитният cвoбoдeн пaзaр, oбeзcмиcля пaзaрнaтa икoнoмикa. Зaщoтo кaквo кaтo нaмaлиш дaнъцитe, или зaплaтитe, cлeд кaтo цeнитe ca cвeтoвни, ocoбeннo нa рecурcитe и мaтeрилитe. И c нулa дaнъци и нулa рaзхoди зa труд, cтoкaтa или уcлугaтa нямa дa прoмeни мнoгo цeнaтa cи. Нo oпoрнa тoчкa нa дяcнoтo e пaзaрнaтa икoнoмикa, и зaтoвa e и другaтa им oпoрнa тoчкa - чe пoтрeблeниeтo нямa знaчeниe - a прoизвoдcтвoтo cъздaвa пaзaaaрът - кoeтo рaзчитa нa бeзкрaйнo пaдaaнe нaa цeнaaaтa. Пocлe caмитe тe ce чудят нa cтaaгфлaaaaциятaaa, кoгaтo ce зaдържa цeнaтa нa трудът - a цeнaтaaa нa рecурcитe рacтe.
  • 2 мак

    0 0 Отговор
    Много ясно, че Wizzair, например, ще е против карантината. То такива като тях са против всичко, което ги ограничава. Въпросът е медицински, има ли нужда от карантина, или не!