Председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров днес депозира оставката си в деловодството на Министерството на регионалното развитие и благоустройството. В нея се посочва, че считано от 1 декември 2016 г. желае да освободи поста по „лични причини“.
Министър Лиляна Павлова прие оставката на инж. Лазаров. На негово място предстои да бъде назначен досегашният член на Управителния съвет на АПИ инж. Дончо Атанасов, както писа вече Факти.бг.
И при сегашния му мандат Лазаров даде безброй поводи да бъде упрекван, както и при предишният му. Дори е имало и сериозни причини да бъде отстранен от този пост или сам да си подаде оставката.
На 18 ноември той влезе и в „Господари на ефира”. Става дума за трагичен инцидент на АМ „Струма” заради скъсана мрежа и свободно разхождащи се животни по магистралата.
По време на управлението си и във втория си мандат Лазаров се прочу отново с конфликт на интереси, както със спечелването на обществени поръчки от едни и същи фирми, липса на контрол при строителството на магистралите. Факти.бг нееднократно алармира за проблемите в пътната агенция.
Няма как да бъде забравен екшъна по балкански с един от съсобствениците на „Агромах” ,на която фирма и бе осигурено бързо и светло бъдеще. Няма как да бъде забравено некачественото строителство на АМ „Марица” и последвалите множество ремонти. Няма как да бъде забравен скандалът около НКСПИ, който избухна около спечелените обществени поръчки за лотовете на „Хемус”. Стигна се до там, че Агенция „Пътна инфраструктура“ и Асоциация „Прозрачност без граници” сключиха Пакт за почтеност, свързан с осъществяването на независим мониторинг на процедурата за възлагане и изпълнение на обществената поръчка за проектиране и изграждане на тунел „Железница“ от автомагистрала „Струма“, след като отново възникнаха съмнения около обществените поръчки.
Припомняме и че проектантите и строителите на първите километри от магистрала „Марица“ бяха забравили да направят важна отбивка от нея. На мястото, на което аутобанът се свързва с „Тракия“ при старозагорското село Плодовитово, нямаше отбивка за Стара Загора и Бургас. Лазаров го съобщи възмутено разчитайки на късата памет, но май бе забравил, че именно той е контролирал обекта и като шеф на АПИ през 2013 г. и когато бе в Пловдивския панаир. Любопитно е, че друг член на УС на АПИ Дончо Атанасов представляваше италианците у нас, които строиха първият участък на АМ „Марица”. Той като, че ли също е бил сляп.
Дончо Атанасов бе назначен за член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ на 14 ноември 2013 г.
Инж. Атанасов е завършил Химикотехнологичния и металургичен университет в София. Започва трудовия си стаж в МК „Кремиковци“. През периода 1995-1997 г. той е народен представител в 37-то Народно събрание. Заемал е ръководни постове в различни търговски дружества. В периода 2008-2009 г. Дончо Атанасов е заемал поста директор на дирекция „Оперативен контрол и управление на риска“ в Национална агенция „Пътна инфраструктура“.
Дончо Атанасов е работил в агенцията по времето на Иван Атанасов и Янко Янков като шеф на контролната дирекция. Тогава бе спряна процедурата за АМ „Тракия”, поради дискриминационни условия. Реакцията на Европейската комисия бе спиране на средствата по ОП „Транспорт” и ОП „Регионално развитие”. Служителите на Пътната агенция го помнят и с това, че е дърпал контакта от компютъра, за да го спре, а по-късно е наредил да го изнесат от кабинета му.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Калина
14:56 21.11.2016