Министърът на околната среда и водите Нено Димов изпрати писмо до 28-те кметове на общини с нарушено качество на атмосферния въздух. С него министърът призовава за стриктно изпълнение на предвидените в общинските програми мерки за намаляване на нивата на ФПЧ10, и поддържането на ниско ниво там, където е постигнато съответствие.
Димов настоява за мерки, приложими през летния сезон – редовно измиване на основните пътни артерии, благоустройство на крайпътните и междублоковите пространства, озеленяване на свободните площи, поддържане в добро състояние на пътната настилка, контрол на строителните дейности на територията на общината.
От изключителна важност за дейностите по изпълнение на мерките от програмите е създаването на организация за контрол на изпълнението. На основание чл. 41, ал. 2 от Наредба №12 за норми за серен диоксид, азотен диоксид, фини прахови частици (ФПЧ10), олово, бензен, въглероден оксид и озон в атмосферния въздух, контролът на изпълнението на програмите по чл. 27 от Закона за чистотата на атмосферния въздух (ЗЧАВ) се осъществява от общинските органи, съгласувано със съответната РИОСВ.
Според решение, постановено на 5 април от съда на ЕС в Люксембург България не е спазила нормите за ФПЧ10 във всички агломерации и зони на страната. Независимо, че предварителните данни от пунктовете за мониторинг на качеството на атмосферния въздух за 2016 г. показват положителни тенденции за намаляване както на броя превишения, така и на стойностите на средногодишната концентрация, съответствие с нормите по показател ФПЧ10, е постигнато само в отделни общини. Решението на съда може да доведе до налагането на финансови санкции на България.
Предвид сериозността на проблема министърът разчита на добро сътрудничество и конструктивни действия от страна на общините и на РИОСВ за навременно и ефективно изпълнение на заложените в програмите мерки за намаляване нивата на замърсителите в атмосферния въздух.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 321
1. Поправка на разбитите, кални и прашни тротоари.
2. Блокиране, чрез колчета възможността да се паркира в калта и тревата, за да не се разнася по пътя.
3. Автомобили без или с Евро 4 - данък х 3, с Евро 2/3 - данък х 5, с Евро 1 или без Евро - Х 10.
4. Автомобили без и със свалени катализатори - данъка - Х 10 с натрупване или директно се спират от движение.
5. Продуктова такса за внесени 2ра ръка автомобили без Евро 5/6 - поне 1000 евро.
6. Забрана за отопление на твърдо гориво за градове над 100 000 души. При нарушение глоба и конфискация на печката.
Коментиран от #4
16:18 14.06.2017
2 овца за стригане
Коментиран от #3
16:34 14.06.2017
3 321
До коментар #2 от "овца за стригане":
По принцип си прав, но всъщност най-големия замърсител при автомобилите са батериите. В сегашните МПС има 3-4 батерийки + акумулатор, ама електромобилите, като им изтече гаранцията на батериите след 8-10 години, къде ще ги копаме...18:00 14.06.2017
4 МАК
До коментар #1 от "321":
Я неграмотник такъв отиди да се переш цветно! Първо да почистят улиците както трябва, второ да се проведе кампания за обикновенните хора от грамотни специалисти затова как да си подържат истински колите!!,държавата да тропне и да изгони Лукойл от България - да се заставят да произвеждат качествени горива като в Австрия Германия и т.н.. Трябва държавата да спре вноса ня скапани авточасти ментета и масла! Тогава някой може да ми се дърви за катализатори, егр и дпф и и тем подобни!!колата ми е дизел и замърсява в пъти по малко на тия скапани горива отколко подобна със оставени еко глупости!! Хайде некадърници като тебе да спратда дават посредствени мнения без да са наясно технически със цялата технология на екосистемите и с ква цел се слагат!!14:25 15.06.2017