Всички фирми в България трябва да се подготвят за ново изискване на НАП - да издават касови бележки с QR код, съобщава в. Сега.
Една от целите на нововъведението е всеки купувач да стане помощник на данъчните и да контролира дали фирмата, от която пазарува бензин, хляб, мебели, ток и т.н., отчита надлежно приходите си в НАП, или крие обороти и данъци. Контролът ще е лесен, уверяват от МФ - ако всяка касова бележка излиза с QR код, клиентът ще може да сканира кода със смартфона си и ще получи веднага информация за конкретната покупка и дали тя е отчетена в НАП.
Мярката е предвидена в проект за промени в наредбата за фискалните устройства, който е публикуван за обществено обсъждане. В проекта е предвиден и график за въвеждане на QR кодовете. Първи това задължение трябва да изпълнят бензиностанциите. Срокът за тях да подготвят фискалните си системи е 30 септември 2018 г.
След това до 31 декември 2018 г. с новото изискване трябва да се съобразят всички фирми, регистрирани по ДДС, а до 30 юни 2019 г. - всички останали. Ключов момент в промените е, че всички фирми ще бъдат задължени да усъвършенстват фискалните си устройства, така че данните за всяка продажба да се отчитат веднага в НАП.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Луд с кирка
14:54 19.08.2017
2 АЗ РОБЪТ БЪЛГАРСКИ
15:10 19.08.2017
3 Робот
15:33 19.08.2017
4 Каса
17:01 19.08.2017
5 Гост
Това е патентовано от ГЕРБ.
Калинки, суджуци и т.н също
Резултата от предложението ще е източване на свеж редурс от бизнеса в посока на шепа фирми. Резултата за фиск-а ще е съмнителен, защото и сега к.апарати също са онлайн свързани с НАП
18:52 19.08.2017
6 Пуууу
Нещо по-свежо няма ли да измислят?
Например някакъв чип да имплантират в търговеца.Като на кучетата.
Или камери за наблюдение във всеки обект,свързани с НАП и ДАНС?
19:13 19.08.2017
7 abv
21:33 19.08.2017
8 ТРА ЛА ЛА
08:49 20.08.2017
9 ТРА ЛА ЛА
Ако обаче, живеейки в удобните кабинети, когато не е време за избори, някои от тях са сбъркали с източниците на информация, ще представим за всеобщо ползване истинският път, който изминава един малък търговец в България, за да изкара насъщния.
За да онагледим ситуацията, ще си представим, че откриваме малко магазинче за промишлени стоки – дрехи, обувки или каквото се сетите.
Мислете за обзавеждането и откъде ще осигурите оборотните средства за първото зареждане. Да, ама не! Още преди да отворите, ще се сблъскате със следните главоболия:
купуване на касов апарат ( 320 – 350 лева);
сключване на договор със сервиз за касови апарати;
регистриране на касовия апарат в НАП;
регистриране на търговския обект в общината;
проект на рекламата на магазина, съгласувате го с общината и го регистрирате;
ако използвате част от тротоара за реклама или търговия, отново в общината за тротоарно право;
викате службата по трудова медицина, която замерва микроклимата, зануляването на контактите, силата на осветлението и прави схема за евакуация (това се прави всяка година)
Мислите, че това е всичко? О-о, не. Решавате да си вземете продавачка на трудов договор:
отново в службата по трудова медицина, за да се направи лично досие на работника. Това е еднократно, но отново всяка година трябва да се подава декларация в инспекцията по труда, че няма промян
08:58 20.08.2017
10 1234
18:20 21.08.2017