Такса „5 процента, ама по желание“ въведе кръчма на брега на язовир „Кърджали“.
„Почти винаги оставям бакшиш на сервитьора. Колкото по-добър е в това, което прави, толкова повече му давам. Недоумявам обаче защо някои ресторантьори искат да прибират процент и от заработеното от сервитьорите. Едва ли им дават по 2 000 лева заплата, че да им режат клиентските дарове.
Бях в рибен ресторант на брега на язовир „Кърджали“, под село Енчец. Представям ви касовата бележка. Стана ми интересна онази част, която съм ви заградил. 5 процента! Попитах сервитьора какво е това. Той ми прати жена, която се представи за шефка. Тя ми каза, че тази такса за сервиз не е задължителна. Добре, като не е задължителна, защо е вписана в касовия бон?“, пише до 24rodopi.com възмутен кърджалиец.
Бивш сервитьор в заведението пояснил, че „по този начин шефът знае кой колко бакшиши получава“.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Пешобакшиша
Влизаш в заведението, сядаш и заявяваш че ти дължат 20 лева защото си уважил тяхното заведение.
Пиеш едно кафе и чао.
19:05 24.09.2017
3 един
19:06 24.09.2017
4 Лост
19:26 24.09.2017
5 Лост
19:30 24.09.2017
6 Ангел
Коментиран от #7
19:39 24.09.2017
7 гост
До коментар #6 от "Ангел":
Като ви харесва как е във щатите ,терминал 2 е на вашите услуги.20:17 24.09.2017
8 Бил съм там
20:27 24.09.2017
9 БАКШИШ И ЗА РАБОТНИЦИТЕ
21:50 24.09.2017
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 асдсад
21:59 24.09.2017
12 сойкаПРИСМЕХУЛКА
22:27 24.09.2017
13 Shmeker
01:26 25.09.2017
14 Моби Диков
10:44 25.09.2017
15 Мими Сервитьорката
Коментиран от #16
12:24 02.02.2018
16 Теди
До коментар #15 от "Мими Сервитьорката":
Мимче, никой не е казал, че не трябва да се плаща труда на хората! Въпросът е кой трябва да го плати? Отговорът е ясен-РАБОТОДАТЕЛЯТ!!Работодателят е този, който трябва да оцени труда ти достойно и справедливо, а не да шикалкави:"Ами ,аз ще ти плащам малко, но ще получаваш бакшиши". Това вменява отговорността на клиента реално да ти плаща на ръка заплатата, която трябва да получиш по принцип от работодателя!
Това според теб справедливо ли е?
Ти като отидеш в магазина оставаш ли 10-15% бакшиш за това, че са те обслужили приветливо, не те лъжат в рестото, стоката е прясна, подредено е всичко добре и ти лесно се ориентираш и т.н. Тези хора не полагат ли труд според теб?.
Ама не оставяш, нали?Приемаш го като правото, което имаш като клиент. Ако се продава развалена стока, ще информираш съответните органи, защото можеш да се натровиш, ако служителката те лъже в рестото, в най-добрия случай ще е помолиш да ти върне цялата сума и да не си позволява да те лъже друг път. Приемаш, че правата ти на клиент са нарушени защото някой си е позволил да не обяви цялата цена, а на касата те таксуват двойно-примерно. Подаваш оплакване.Приемаш в реда на нещата да ти да не даваш " бакшиш" и въпреки това да получаваш качествена услуга.(Включително и продавачките да се любезни и усмихнати)!
Защо при сервитьорките да е различно?Защото работодателя им дава мн.малко?А защото им дава малко?Защото разчита че клиента е ДЛЪЖЕН ДА им плати?А защо клиента да плаща, при условие ,че т
13:26 22.09.2018
17 теди
18:18 22.09.2018
18 Теди
18:46 22.09.2018