Дял за замърсяването на въздуха на столицата имат както дизеловите, така и бензиновите автомобили. Процентно замърсяването се разделя по равно. Затова и основните мерки, които трябва да се предприемат е именно контролът върху техническата изправност. Това стана ясно по време на конференция за чистотата на въздуха.
Конференцията последва двуседмичното замерване на автомобилните газове в София, което се направи през септември месец от испанска фирма, съобщи news.bg.
От 2011 година насам се наблюдава тенденция за намаляване на вредните вещества във въздуха. Това заяви по време на своето изказване столичният кмет Йорданка Фандъкова. Тя увери, че за Столична община качеството въздуха е приоритет.
Като една от мерките на СО в сферата Фандъкова посочи модернизирането на автопарка на столичния градски транспорт. Специален акцент обаче в тази посока Фандъкова постави върху построяването на втората линия на столичния метрополитен, което довело до 75 хил. тона вредни емисии по-малко на годишна база.
С изграждането на третия метролъч към тази цифра се очаква да се прибавят още 50 хил. тона вредни емисии.
Като друга мярка за подобряването качеството на въздуха, Фандъкова посочи разширяването на мрежата за зелената система. По думите ѝ голямото предизвикателство е намаляването на фините прахови частици. През лятото те са били минимални, но през зимата се очаква показателите на тези частици да се повишат.
На форума стана ясно, че скоро ще бъде готова националната програма за качеството на въздуха, която се разработва от МОСВ и Световната банка. Тя ще улесни общините при избор на мерки за намаляване на вредните емисии.
Министърът на околната среда и водите Нено Димов съобщи, че до края на годината по кооперативна програма "Околна среда" ще бъде отворена мярка за 111 млн. лв. само за чистотата на въздуха. По нея могат да кандидатстват общини.
Димов припомни, че наскоро държавата е отпуснала 1,3 млн. лв. за подпомагане за закупване на електрически превозни средства, включително от общини, които могат да заменят машините за чистене на улиците и друга такава техника.
Експертите в министерството и от други ведомства работят в две направления, стана ясно още от думите на министър Димов.
Едното е разработване на критерии за качество на твърдите горива за битово отопление, така че те да са с по-ниско съдържание на сяра и пепел.
Целта е да се намери социално-икономически баланс между интереса на потребителите и на продавачите.
Втората посока е мерки срещу замърсяването от автомобилния транспорт. Обсъжда се по-стриктен контрол за вредни емисии при първа регистрация на автомобилите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ЩФЦ
20:49 12.10.2017
2 герберасите на власта
21:23 12.10.2017
3 РАСО
21:51 12.10.2017
4 Комшията на onq s konq
21:59 12.10.2017
5 Топло студено
22:04 12.10.2017
6 ШмъркАн
00:04 13.10.2017
7 гощо
Коментиран от #8
07:47 13.10.2017
8 МАК
До коментар #7 от "гощо":
Я се скрий някъде и по леко с мнението под евро 5 за скрап! Показваш че си тотално неграмотен човек!! Няма значение годините а качеството на подръжката!! Достатъчно евро 5 коли виждам из улиците на София който замърсяват и бълват в пъти от мойте коли дето са ниво евро 2 /3!16:42 13.10.2017
9 Гого
22:44 13.10.2017
10 БАй ХЮ
08:39 14.10.2017